زمان انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ -

تمهیدات جدید پرداخت وام به دانشجویان کم برخوردار

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم از تمهیدات جدید برای پرداخت وام ودیعه مسکن و وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،صمد حاج جباری از تمهیدات صندوق رفاه دانشجویان در خصوص وام ودیعه مسکن و وام شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خبر داد.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم گفت: پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز به صورت وام به تمام دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انجام شد.

وی ادامه داد: در سال آینده نیز این دانشجویان با ثبت درخواست وام در سامانه صندوق رفاه، درخواست می‌دهند و مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز را صندوق رفاه دانشجویان در قالب وام پرداخت خواهد کرد که بازپرداخت این وام‌ها نظر به مصوبات قانونی پس از اشتغال به کار این دانشجویان شروع خواهد شد.

حاج جباری در خصوص تأخیر پرداخت برخی وام‌ها توضیح داد و گفت: تأخیر در پرداخت برخی وام‌ها، به علت تغییر در سیستم بانک مرکزی و مبحث چک‌های صیادی بود که علاوه بر امضای فیزیکی سندها، در سامانه هم برخی اسناد می‌بایست تائید و رمز گرفته می‌شد، که این موضوع بخش کوچکی (کمتر از ۵ درصد) از پرداخت‌های صندوق رفاه را تحت‌الشعاع قرار داده و با کمی تأخیر مواجه ساخت که البته با ارسال پیامک و اطلاع رسانی، دانشجویان در جریان امر قرار گرفتند و صندوق نهایت تلاش و پیگیری را داشت که وام به موقع به دانشجو برسد.

معاون امور دانشجویان همچنین اعلام کرد: از شروع سال تحصیلی جدید بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان سراسر کشور پرداخت شده است./ مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو