زمان انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۵ -

مدیر مرکز فنی و حرفه ای خبر داد :

مهارت آفرینی برای نزدیکی علم تئوری با علم فنی اساس تحقق شعار سال است

به مناسبت 6 مرداد،هفته ملی مهارت ، کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، معاون فرماندار نور به همراه اعضای کارگروه تخصصی اشتغال از دستاوردهای آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای شهرستان نوربازدید به عمل آوردند.

به گزارش سرای نور؛ در حاشیه این بازدید اکبری مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نور اظهار کرد: در دنیا دونوع علم داریم ، علم مهارتی و علم تئوری و دانشگاهی که متاسفانه تعداد افراد تحصیلکرده فراوان ولی افراد ماهر و آموزش دیده کم است.
وی افزود:برخلاف کشورهای پیشرفته و توسعه یافته که باهوش ترین افراد را به کسب دانش فنی سوق می دهند ، در کشور ما ضعیف ترین دانش آموزان به رشته های فنی روی می آورند و همین عامل سبب می شود که نیروی ماهر فنی متخصص به نسبت کم باشد.
اکبری در ادامه گفت: اقدام و عمل در سال ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ” همان مهارت آفرینی برای نزدیکی علم تئوری با علم فنی است.
وی گفت زمینه برای ایجاد اشتغال مهیاست ولی نیروی متخصص فنی کم است به همین سبب اغلب افراد از نبود کار و شغل سخن می گویند که اشتباه است چرا که بیشتر افراد کار را فقط کار اداری وپشت میزی تعریف می کنند و تا زمانی که این دیدگاه وجود داشته باشد و مهارت های لازم یک شغل آموخته نشود وضعیت اشتغال و پیشرفت، رشد چندانی نخواهد داشت .
اکبری تصریح کرد : مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نور مرکز تخصصی جوش کشور معرفی شده است که در آن چهار کارگاه جوش فعال است که با آموزش انواع جوش در مصارف عمومی، نظامی، ساختمانی، صنایع هواپیمایی و.. به کار برده می شوند.
این مقام مسئول دوری مرکز فنی و حرفه ای از مرکز شهرستان و نبود واحد آموزش برای بانوان را یک مشکل عمده برشمرد.
IMG_4074

سعید یزدانی معاون فرماندار نور  نیز در حاشیه این بازدید گفت:اساس پیشرفت جامعه ی مدرن ،نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده ست و تحقق شعار سال “اقتصاد و مقاومتی ،اقدام و عمل نیز به نیروی انسانی ماهر وابسته می باشد.
یزدانی خاطرنشان کرد: فرهنگ کار در کشور ما به گونه ای نهادینه شده که کار فقط نشستن پشت میز اداره تعریف شده است که این باور اشتباه است چرا که عملکرد تولید و بهره وری مشاغل فنی اغلب نادیده گرفته می شود.
این مقام مسئول، فنی و حرفه ای را نقطه اتصال بین مهارت فنی و دانش فنی برشمرد و به نزدیک شدن ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود : علم آموزی و در کنار ان کسب مهارت می تواند اساس ایجاد اشتغال را فراهم کند .

قابل ذکر است مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان نور از فعالیت های آموزشگاههای آزاد فنی وحرفه ای بازدید به عمل اوردند و طی آن مشکلات،کمبودها و نیازهای مراکز آموزشی با مسئولان در میان گذاشته شد.

IMG_4036

زمان انتشار: ۷ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو