زمان انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ -

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تأخیر نوبت دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک تا ۶ ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس پروتکل‌ها، یک کمیته علمی در کشور وجود دارد که در خصوص تأخیر واکسن‌ها می‌تواند نظر دهد که بر این اساس تأخیر نوبت دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک تا ۶ ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

قاسم اویس در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص تزریق واکسن کرونا در استان اظهارکرد: استان مازندران تابع تأمین واکسن کشور است و تأمین واکسن کشور هم تابع واردات و بخش کمی از تولیدات است.

وی گفت: واکسن وارداتی در سطح کلان کشور سینوفارم، اسپوتنیک و استرازنکا و واکسن داخلی پاستور و برکت که به هر دلیل محدودیت تولید دارند که امیدواریم روزهای آینده افزایش پیدا کنند.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: مازندران که دچار معضل تأمین واکسن در نوبت دوم است شاید یکی از دلایلش این است که در استان ۳۵ درصد تزریق واکسن کرونا در گروه هدف داشتیم در صورتی که میانگین تزریق واکسن کشوری ۲۵ درصد است و استان مازندران نسبت به میانگین کشوری بیش از ۱۰ درصد اختلاف دارد که ما در استان توانستیم بیشترین حجم واکسن کرونا را تزریق کنیم.

این مسئول افزود: از نظرعلمی اگر همه افراد یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کند در پیشگیری و کاهش شدت بیماری و مرگ می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اویس با اشاره به تزریق واکسن کرونا در نوبت دوم خاطرنشان کرد: براساس پروتکل‌ها، یک کمیته علمی در کشور وجود دارد که در خصوص تأخیر واکسن‌ها می‌تواند اعلام نظر کند که بر این اساس تأخیر نوبت دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک تا ۶ ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی‌ در خصوص عقب‌ماندگی واکسن اسپوتنیک گفت: بر اساس گفته همکاران در سطح کشور این واکسن تا هفته آینده تأمین و در صورت نبود این واکسن جایگزین آن به ما اعلام می‌شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با توجه به واکسن این هفته و هفته آینده یک بخش نوبت دوم سینو فارم استان تأمین می‌شود که همکاران در شهرستان موظف هستند نوبت دوم این واکسن‌ها را تزریق کنند و درصورت پایان نوبت دوم می توانند تزریق نوبت اول واکسن را آغاز کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما با قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان شهرستان نور اظهارکرد: واکسیناسیون یک طرح ملی و کشوری است که ما در شهرستان مجری این طرح هستید و تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در شهرستان واکسن کرونا تزریق شد که ۱۲ هزار نفر از آن‌ها واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

ناصر صالحی با ضرورت اولویت تزریق واکسن به شهروندان تصریح کرد: اولویت تزریق واکسن کرونا با شهروندان است که با همکاری سپاه شهرستان مرکز تجمع تزریق واکسن کرونا شهرستان راه اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور تصریح کرد: شهرستان این آمادگی را دارد که با ورود واکسن در زمان کوتاه کار واکسیناسیون را انجام دهد و با توجه به سرعت بالای تزریق واکسن در شهرستان توانستیم در استان رتبه نخست تزریق واکسن کرونا در سنین بالای ۷۰سال را کسب کنیم.

این مسئول با اشاره به پیک پنجم و شرایط بحرانی خاطرنشان کرد: وظیفه ما رسیدگی به بیماران است و تمام بستری‌های کرونایی در بیمارستان امام خمینی نور(ره) تحت درمان بودند و در این بحران درمانگاه‌های خصوصی در شهرستان نیز برای درمان بیماران سرپایی با ما همکاری داشتند.

صالحی با اشاره به شرایط بحرانی که در کشور وجود دارد،افزود: کادر بهداشت و درمان شهرستان با تمام توان و امکانات شبانه‌روزی تلاش کرد تا پاسخگوی بیماران کرونایی باشد که با قدردانی از زحمات همکاران برای تمام نواقص و مشکلات در این بحران از مردم شریف شهرستان نورعذرخواهی می‌کنم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ شهریور, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو