زمان انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۵ -

تشییع پیکر ۱۲۷ شهید در ۲۳ استان

روزهایی که ایران‌زمین عطر بهشت گرفت؛ عطش انتظار ۳۰ ساله فرونشست

مسافرانی از جزیره «مجنون» و عملیات «محرم» و «کربلا» هوای شهرهای ایران‌زمین را بهشتی کرده‌اند تا دل بی‌تاب مادرانی که سال‌ها بی‌حساب انتظار کشیده‌اند این روزها آرام و قرار گیرد.

به گزارش سرای نور؛ هنوز تا مردادی‌ترین روزهای مردادماه چند روزی باقی‌ست، روزهایی که تب داغ دومین ماه تابستان سرکش‌تر از هرروز می‌شود و داغ بر تن و جان می‌نشاند؛ اما التهاب نهمین روز مردادماه خودش حکایت داغ و فراق دیگری بود.

ورودی شهر را آذین بسته‌اند، قرار است در التهاب مردادماه مهمان بیاورند، کف دست‌هایش یخ‌کرده اما از چهره‌اش عرق می‌ریزد، چشم‌هایش بارانی و دهانش خشک‌شده است؛ پاهایش تاب‌وتوان ندارد اما چشم‌هایش همچنان تا ورودی شهر می‌دود و برمی‌گردد؛ چند روزی می‌شود که این مسیر را با همین چشم‌ها رفته و برگشته و همچنان از پا نایستاده است.

صدای دخترانه‌ای آب تعارف می‌کند؛ می‌خواهد که چشم‌هایش را به سمت صدا برگرداند اما انگار نمی‌خواهد حتی یک‌لحظه هم که شده قاب آذین بسته ورودی شهر را از چشم‌های منتظرش محروم کند، بین خواستن و نخواستن دست‌هایش سمت لیوان آب می‌رود و اما انگار این عطش آب نمی‌خواهد؛ دیدار می‌خواهد…

سن و سالش حالا ۷۰ را هم رد کرده، ۲۸ سال انتظار کم نیست که از او زنی بیشتر از ۷۰ ساله بسازد؛ زنی که سال‌ها روزهایش تکرار هجر و فراغ بوده و حالا تام و تمام انتظار است؛ ذره‌ذره وجودش عطش است و زیر آفتاب مردادماه ذره‌ذره آب می‌شود؛ این ماجرای تشنه‌ای است که حالا سیراب انتظار، عطش دیدار را تمرین می‌کند.

زن قاب به دست در گوشه میدان ورودی شهر چه قاب پرحرفی است، چه تصویر پر نشانه‌ای، و چه روایت ضدونقیضی؛ توی این قاب می‌شود هم عطش کشید و هم سیراب شد، هم یخ کرد و هم داغ دید، هم بی‌تاب بود و هم قرار گرفت، هم از پا افتاد و هم بی‌مهابا دوید؛ راستی مادر جان! امروز «حمیدرضا» چندساله می‌شود؟ هم خودش، هم فراغش!

صدا توی صدا می‌پیچد و زمزمه‌ها کم‌کم اوج می‌گیرد؛ یکی آن وسط می‌گوید آمدند؛ همه به سمت زاویه نگاه زن گوشه‌ی میدان می‌دوند؛ دیدش را می‌بندند؛ پاهای خسته‌اش نای بلند شدن ندارد اما چشم‌هایش هنوز بین جمعیت جلودار است، توی قاب نگاه زن قاب به دست گوشه‌ی میدان حالا مردی اوج گرفته است که هنوز مادر حساب «سانت به سانت» قد و بالایش را دارد؛ بیا جان مادر! بیا که این آغوش برای دیدارت بی‌حساب بی‌قراری کشیده است.

ایران زمین میزبان پیکر ۱۲۷ شهید

بنابراین گزارش، طی روزهای اخیر ایران اسلامی میزبان ۱۲۷ شهید گمنام و بانام دوران دفاع مقدس بود که ۲۸ نفر از این شهدا شناسایی‌شده و ۹۹ نفر از آنان به‌صورت گمنام در ۵۹ نقطه کشور تشییع شدند.

تشییع پیکرهای پاک شهدای در استان تهران با حضور پرشور مردم ولایتمدار در ۹ نقطه ازجمله شهرهای رودهن، رباط‌کریم، شهرک امیریه شهریار، شهر ارجمند برگزار شد.

علاوه بر تهران استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمانشاه، کرمان، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، مرکزی، همدان، لرستان و یزد میزبان شهدای گران‌قدر دفاع مقدس بودند که البته مراسم تشییع پیکر شهدا در سمنان و کردستان فردا برگزار می شود.

آذربایجان شرقی؛ عطر شهدا از تبریز تا میانه

در این راستا مرکز باغ‌موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز، امروز میزبان سه شهید گمنام ۱۸، ۲۷ و ۲۲ ساله مربوط به عملیات خیبر (مجنون)، خیبر (مجنون) وعملیات بدر (شرق دجله) بود.

در شهرستان میانه، نیز دو شهید گمنام ۲۲ و ۱۷ ساله مربوط به عملیات ایذایی والفجر ۸ و عملیات محرم تشییع شدند.

در جریان این مراسم که از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از میدان شهدا آغاز و تا میدان ساعت تبریز ادامه داشت؛ استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهدا بر اساس آیات قرآن نمرده وزنده هستند و در نزد خداوند حق‌تعالی هستند و بزرگ‌ترین سعادت برای یک بنده شهادت است.

اسماعیل جبار زاده ورود این شهدا را برکتی برای تمامی مردم استان دانست و گفت: امروز حضور در مراسم تشییع این شهدا در حمایت از انقلاب و دفاع از راه رهبر و نظام است و باید گفت هنوز هم در شهادت بسته نشده و تا زمانی که این در بسته نشود شجاعت و شهامت در کشور جاری است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم ادامه داد: حضور شما در این مراسم نشان‌دهنده اتحاد ملت، سپاه و ارتش است به‌گونه‌ای که در زمان جنگ وحدت نیروهای مسلح سبب شد تا در هشت سال دفاع مقدس دشمن را شکست دهیم که امروز همان وحدت و پشتیبانی از نیروهای مسلح را شاهد هستیم.

آذربایجان غربی؛ تکاب و ارومیه آسمانی شد

استان آذربایجان غربی نیز امروز شاهد تشییع پیکر ۴ شهید گمنام بود که از این تعداد دو شهید گمنام ۲۰ و ۲۳ ساله مربوط به عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴ به سمت حسینیه ثارالله ارومیه تشییع شد.

این مراسم ساعت ۹ صبح مصادف با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) است با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا از میدان طالقانی ارومیه آغاز و ساعت ۱۱ صبح پس از طی مسیر میدان طالقانی تا حسینیه اعظم عاشقان ثارالله در همین مکان به خاک سپرده شد.

همچنین شهرستان تکاب امروز میزبان دو شهید گمنام ۱۹ و ۳۴ ساله مربوط به عملیات والفجر ۸ و خیبر بود.

شام غریبان شهدای گمنام دفاع مقدس ساعت ۲۲ شب امشب در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه در میدان امام حسین(ع) برپاشده و مشابه این مراسم نیز در تکاب برگزار می‌شود.

اصفهان مزین به قدوم شهدای گمنام و مدافع حرم

مراسم تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس در اصفهان‌ هم شاهد حضور پرشور مردم بود، پیکر این شهدا در شهر زیار و حبیب‌آباد به خاک سپرده شد.

در شهر زیار از توابع شهرستان اصفهان دو شهید گمنام مربوط به عملیات خیبر و رمضان تشییع و در شهر حبیب‌آباد شهرستان برخوار نیز دو شهید گمنام ۱۹ و ۱۷ ساله مربوط به عملیات خیبر خاک‌سپاری شد.

علاوه بر شهدای دفاع مقدس، امروز پیکر شهید عزت‌الله مقدم از شهدای مدافع حرم در شهر کاشان و بر روی دست مردم این شهر تشییع شد.

شهید عزت‌الله مقدم اسفندماه ۹۳ به سوریه اعزام شد و در نبرد با تکفیری‌ها در دفاع از حرم مطهر اهل‌بیت به شهادت رسید.

شمیم شهدای گمنام استان بوشهر را متبرک کرد

مردم ولایتمدار شهرستان دیر هم در شرایطی مراسم سوگواری ششمین اختر تابناک امامت و ولایت را برگزار کردند که فضای این شهرستان به وجود مطهر ۲ شهید گمنام عطرآگین شد.

این لاله‌های گمنام سال‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی ام‌الرصاص و فاو به شهادت رسیده‌اند و در زمان شهادت ۲۲ و ۲۳سال داشتند و پیکرهای پاکشان توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشف‌شده است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام‌جمعه دیر در این مراسم بابیان اینکه بیعت با شهدا بیعت با اسلام و امام جعفر صادق است، افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی  بابیان اینکه عطر شهدا در فضای این شهر آکنده شده و استقبال بی‌نظیر مردم از این شهدا بیان‌گر تعهد و پایبندی به آرمان‌های شهدا است، اظهار داشت: هر شهید ستاره‌ای در آسمان ایران اسلامی هستند که زمینه سرافرازی و سربلندی ملت ایران را فراهم کرده‌اند.

خراسان جنوبی و شهیدی که بعد از ۲۸ سال به خانه برگشت

 امروز همزمان با سالروز شهادت مظلومانه رئیس مکتب تشیع، اجتماع عظیم صادقیون در مسجد امام صادق(ع) شهرستان بیرجند برگزار شد و مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در این اجتماع بزرگ با پیکر پاک دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس وداع کردند.

 مردم استان پس‌ازاین اجتماع بزرگ از میدان اول سجاد شهر تا فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در بلوار پیامبر اعظم(ص) پیکر این شهید گمنام را تشییع کردند.

این شهید گمنام در عملیات کربلای ۴ در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسیده است که به‌عنوان جوان‌ترین شهید خراسان جنوبی که ۱۶ سال سن دارد در فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خاک‌سپاری شد.

همزمان با تشییع پیکر این شهید گمنام پیکر شهید محمد دهقانی نیز پس از ۲۸ سال دوری به خانه برگشت و توسط مردم مناطق مختلف استان تشییع و سپس برای خاک‌سپاری به زادگاهش «روستای سنوک» از توابع شهرستان سربیشه انتقال یافت.

تشییع پیکر شهدا در بارگاه منور رضوی

در خراسان رضوی هم شهرستان چناران، میزبان دو شهید گمنام ۱۷ و ۱۹ ساله مربوط به عملیات خیبر (مجنون) و کربلای ۴ (ام الرصاص) بود. بوستان نیلوفر آبی قاسم‌آباد مشهد، هم شاهد تشییع پیکر دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۰ ساله مربوط به عملیات والفجر ۸ و بدر بود.

همچنین شامگاه گذشته تعداد زیادی از زائران بارگاه منور رضوی دعای کمیل را در حرم رضوی و در کنار پیکر چهار شهید گمنام قرائت کردند.

این ویژه‌برنامه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط آیت‌الله مکارم‌شیرازی در صحن جامع رضوی با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران برگزار شد.

اسفراین تا گرمه قدمگاه شهدای گمنام شد

همزمان با دیگر نقاط کشور پیکر دو شهید گمنام ۲۰ و ۲۱ ساله مربوط به عملیات بدر و عملیات خیبر در شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی تشییع شد.

شهرستان گرمه در این استان‌ هم میزبان دو شهید گمنام بود که پیکر آن‌ها با حضور پرشور مردم تشییع شد.

مراسم وداع با شهدا نیز در این شهرها برگزار خواهد شد.

آلاله‌هایی که به خوزستان برگشتند

سه شهرستان استان خوزستان‌ هم صحنه بدرقه پیکر شهدا توسط مردم بود. در شهر ترکالکی شهرستان گتوند دو شهید گمنام ۲۲ و ۱۹ ساله مربوط به عملیات بدر و خیبر تشییع و شهر دارخوین شهرستان شادگان دو شهید گمنام ۲۰ و ۲۵ ساله خاک‌سپاری شد.

بهروز فرج اللهی فرماندار شهرستان شادگان در مراسم تشییع شهدای گمنام در شادگان اظهار کرد: اقتدار و عزت کنونی کشور ما با جان‌فشانی شهدا به‌دست‌آمده و ما قدردان راه و مرام شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان آورد.

فرماندار شادگان اضافه کرد: پیروزی‌های امروز انقلاب اسلامی را مدیون شهدا و جانبازان هستیم به‌ویژه آن‌هایی که با ایثارگری خود سبب پایداری و ثبات بیشتر این کشور شدند و در این راستا همه ما باید در حفظ و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی، ادامه‌دهنده مکتب این بزرگواران باشیم.

همچنین ستاد ناجا استان خوزستان میزبان یک شهید گمنام ۲۰ ساله مربوط به عملیات خیبر بود.

استان فارس و شهدایی که بعد از ۳۲ سال برگشتند

سهم استان فارس از شهدای تشییع شده ۱۳ پرستوی مهاجر بود که پیکر مطهر ۵ نفر از آنان از روز چهارشنبه، ۶ مردادماه وارد استان فارس شد و پیکر ۸ نفر از آنان نیز از صبح پنج‌شنبه وارد دیار ۱۵ هزار شهیدی فارس شد.

مراسم تشییع شهدا در نقاط مختلف استان فارس شامل شهرهای صدرای شیراز، ممسنی و رستم، لامرد، اهل، چاه‌ورز و وراوی برگزار شد.

در استان فارس هم مردم در استقبال از پیکر شهدا سنگ تمام گذاشتند؛ مردم شهر مصیری در شهرستان رستم امروز میزبان دو شهید گمنام مربوط به عملیات والفجر ۸ و محرم بودند.
شهرهای وراوی و اهل از توابع شهرستان لامرد نیز شاهد تشییع پیکر ۴ شهید گمنام بودند. همچنین پیکر دو شهید گمنام ۲۳ و ۱۹ ساله در بخش چاهورز شهرستان لامرد تشییع شد.

مشاهدات حاکی از استقبال گرم و بی‌نظیر مردم لامرد در استقبال و تشییع و خاک‌سپاری لاله‌های گمنام و با نام دفاع مقدس دارد. مردم جنوب فارس که به مهمان‌نوازی و خونگرمی معروف‌اند، برای دلدادگان مکتب عشق و ایثار نیز سنگ تمام گذاشتند.

از برگزاری مراسم استقبال از شهدا در هوای سوزان لامرد آن‌هم در گرمای بیش از ۵۰ درجه در ورودی‌های شهر با حضور هزاران نفر تا برگزاری مراسم‌های وداع با شهیدانی که بعد از ۳۲ سال به آغوش خانواده خویش بازگشتند، همگی گواهی بر این ادعاست.

دیدگان خانواده‌های سردار شهید «قنبر اسد پور» و شهید «محمد قائدی» بعد از ۳۲ سال انتظار به نور روی دردانه‌هایشان روشن شد و درد جان‌سوز فراق و دوری و بی‌خبری به پایان رسید. چه زیبا بود لحظاتی که مادران و پدران شهدا، پیکر فرزندان خود را در آغوش می‌گرفتند و چه اشک‌ها و ناله‌ها و درد و دل‌هایی که در این میان به ثبت رسید.

قم آرامگاه شهدایی که بعد از ۳۶ سال بازگشتند

۶ شهید دوران دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر روی دوش مردم ولایتمدار و قدرشناس قم تشییع شدند.

شهید تقی خسرو بیگی و شهید حسین خراسانی ازجمله شهدایی بودند که صبح امروز تشییع شدند که پیکر این دو شهید بزرگوار پس از ۳۶ سال در تفحص‌های اخیر مورد شناسایی قرارگرفته است.

عصر امروز نیز دو نفر از این شهدای گمنام در شهر قنوات تشییع و خاک‌سپاری خواهند شد.

استقبال پرشور مردم استان کرمان از شهدا

پیکر مطهر دو شهید ۱۷ ساله دوران دفاع مقدس که در عملیات خیبر و والفجر چهار به مقام رفیع شهادت نائل‌آمده‌اند ظهر امروز در گلباف تشییع و خاک‌سپاری شد.

همچنین پیکر مطهر دو شهید ۱۷ و ۴۰ ساله نیز از شهدای عملیات کربلای چهار و بیت‌المقدس امروز در خانوک در میان حزن و اندوه مردم شهیدپرور این دیار به خاک سپرده شد.

روز پنجشنبه پیکر این چهار کبوتر خونین بال وارد فرودگاه کرمان شد و بعد از برگزاری آیین وداع روز جمعه پیکر مطهرشان به شهرهای گلباف و خانوک منتقل شد.

۱۹۰ شهید گمنام در ۵۷ مکان در استان کرمان به خاک سپرده‌شده‌اند.

استان کرمانشاه شمیم شهادت گرفت

پیش از ظهر امروز شنبه مراسم تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس نیز از مسجد آیت‌الله بروجردی تا مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این راستا لشگر عملیاتی ۲۹ نبی اکرم، امروز شنبه میزبان یک شهید گمنام ۲۳ ساله مربوط به عملیات کربلای ۴ در منطقه ام الرصاص بود.

در محل حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه، هم یک شهید گمنام ۱۹ ساله مربوط به عملیات والفجر ۸ (فاو) خاک‌سپاری شد.

استان گلستان میزبان شقایق‌های پرپر

شهرستان‌های بندر ترکمن و کلاله در استان گلستان هم شاهد تشییع پیکر شهدا بودند. در این راستا پیکر دو شهید گمنام در شهر فراغی کلاله تشییع شد. همچنین شهرستان بندر ترکمن، روز شنبه ۹ مردادماه میزبان ۳ شهید گمنام ۲۳، ۱۷ و ۲۵ ساله مربوط به عملیات والفجر ۸ و والفجر ۴ بود.

پیکر مطهر این شهدا پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با حضور مردم ولایتمدار گرگان راهی میدان شهدا شدند.

ستاد سپاه نینوا استان گلستان هم امروز شنبه یک شهید گمنام ۱۸ ساله مربوط به عملیات تک دشمن (زبیدات) را قلب خود جای داد.

استان گیلان؛ یوسف گم‌گشته بازآمد

هفت شهید گمنام به همراه دو شهید تازه شناسایی‌شده از عملیات رمضان منطقه شرق بصره، عملیات والفجر هشت ام الرصاص، عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون در حسن‌رود انزلی، پره‌سر رضوانشهر، خشکبیجار رشت، گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه و رودسر به خاک سپرده شدند.

شهرستان رودسر امروز میزبان سفرکرده ای بود که بعد از ۲۸ سال به خانه بازگشت. پیکر شهید حمیدرضا رحیمیان عین شیخ از شهدای عملیات محرم در منطقه شرهانی که در سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد، بر دستان مردم این شهرستان تشییع شد.

شهرستان صومعه‌سرا به‌ویژه شهرگوراب زرمیخ نیز امروز حال و هوای دیگری داشت. یک سال از تشییع و تدفین باشکوه و به یادمانی «سه شهید گمنام» در صومعه‌سرا می‌گذرد که بازهم مردم این دیار افتخار میزبانی آلاله‌های به خون خفته دیگری را به دست آوردند.

شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در زمان شهادت تنها ۲۲ سال داشت نیز با حضور پرشور مردم شهیدپرور بندرانزلی باشکوه هرچه بیشتر در این شهرستان تشییع شد.

استان لرستان میزبان لاله‌های بی‌نشان

پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس ظهر امروز شنبه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور مردم ایرانشهر در استان لرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم شبی با شهدا در محل حوزه مقاومت بسیج سپاه بیرانشهر شب گذشته برگزار و امروز نیز پیکر این دو شهید گمنام در تپه شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

بنابراین گزارش، یکی از این دو شهید گمنام در جزیره مجنون و در عملیات خیبر و دیگری نیز در منطقه «پنجوین» و عملیات والفجر چهار به شهادت رسیده است.

استان مازندران و شهدایی که در خانه آرام گرفتند

آیین تشییع شش شهید گمنام و یک شهید دوران دفاع مقدس روز شنبه با حضور پرشور مردم شهیدپرور مازندران در چهار نقطه استان برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر سه شهید دوران هشت سال دفاع مقدس توسط مردم مهمان‌نواز و شهیدپرور شهرستان بابل و جمعی از مسئولان بابل و امیر کلاً تشییع و به خاک سپرده شدند.

شهرستان بابل دارای هزار و ۷۱۵ شهید است که شهید علی‌اکبر خان جان مهمان سی‌وسه‌ساله این خطه بود که به سرزمین مادری خویش بازگشت و پیکر سه شهید شهرستان بابل از بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل تا میدان ولایت این شهر تشییع شده است.

شهید علی‌اکبر خانجانی جلودارمتولد سال ۱۳۴۴ در روستای پایین کشنده از توابع بخش گتاب بابل در ۵ اسفند در عملیات والفجر در منطقه چپلات به شهادت رسید که یکی از هفت شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس استان مازندران است که بانام و جزء سه شهید بابل است.

همچنین دو شهید گمنام این شهرستان بر روی دستان مردم بابل و امیرکلا تشییع و سپس در پارک هندوانه شهرداری امیرکلا به خاک سپرده شدند.

علاوه بر این، دو شهید گمنام ۲۰ و ۲۲ ساله در شهرستان سوادکوه شمالی تشییع شدند که این دو شهید بزرگوار به ترتیب در تک دشمن سال۶۷ منطقه شلمچه و عملیات ایذایی والفجر هشت منطقه‌ام الرصاص به شهادت رسیدند.

مسافران کربلا به استان مرکزی رسیدند

حوزه علمیه برادران شهر نراق هم امروز میزبان یک شهید گمنام ۱۸ ساله مربوط به عملیات والفجر ۸ و مرکز آموزش پداجا اراک شاهد تشییع و خاک‌سپاری یک شهید گمنام ۱۹ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ (شلمچه) بودند.

در محل ستاد سپاه استان مرکزی هم یک شهید گمنام ۲۳ ساله مربوط به عملیات محرم (شرهانی) تشییع و خاک‌سپاری شد.

استان همدان عطر بهشت گرفت

پیکر پاک۷ شهید دوران دفاع مقدس پیش از ظهر شنبه و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور مردم شهیدپرور همدان در میدان امامزاده عبدالله(ع) این شهر تشییع شد.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان بر پیکر پاک شهدا نماز اقامه کرد و پس از انجام تشریفات نظامی و مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، پیکر پاک این شهیدان بر دستان مردم دارالمؤمنین همدان تشییع شد.

همچنین شب‌های گذشته محفل شبی با شهدا در کنار پیکرهای شهدای دفاع مقدس با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مراسم خاک‌سپاری شهدا در همدان در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز انجام ‌شد به‌طوری‌که پیکر مطهر یک نفر از این شهیدان در حوزه علمیه خواهران شهرستان نهاوند، ۲ نفر در گلزار شهدای شهر بهار، ۲ نفر در گلزار شهدای شهر همدان، یک نفر در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان و یک نفر دیگر نیز امروز در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر به خاک سپرده شد.

نوای «کجایید ای شهیدان خدایی» در یزد پیچید

پیکر مطهر دو شهید گمنام امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تپه نورالشهدای ندوشن به خاک سپرده شد.

تشییع کنندگان با اجتماع در حسینیه علیا مراسم تشییع پیکر این دو شهید ۲۰ و ۲۲ ساله را آغاز کردند و با طی بلوار حضرت ابوالفضل (ع) و اقامه نماز در پارک سرچشمه این بلوار و ادامه مسیر تا گلزار شهدای ندوشن و سپس تپه نورالشهدا، پیکر این دو شهید والامقام را به خاک سپردند.

پیکر مطهر و بی نام و نشان این دو شهید بزرگوار از مناطق عملیاتی والفجر ۴ و والفجر ۸ پیدا شده است.

همچنین پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس امروز در میان حزن و اندوه مردم اردکان به خاک سپرده شد. پیکر این شهید والامقام از کربلای شلمچه و از منطقه عملیاتی کربلای ۵ توسط گروه تفحص به دست آمده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۹ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو