زمان انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ -

شهردار نور خبر داد:

۱۸ تا ۲۱ مرداد، دومین جشنواره نور،پایتخت ساحلی ایران

کنفرانس مطبوعاتی شهردار و اعضای شورای شهر نور با اصحاب رسانه شهرستان نور با رویکرد برگزاری دومین جشنواره "نور،پایتخت ساحلی ایران" و همچنین پروژه های عمرانی اجرا شده و در حال اجرای شهرداری نور در دفتر کار شهردار برگزار شد .

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ در این نشست، شهردار نور ، سید صابر  سجادی در آستانه ۱۷ مرداد  روزخبرنگار  ضمن تبریک و  تقدیر  از  تلاش رسانه ها  در انعکاس اخبار  به ارائه  توضیحاتی  پیرامون  چگونگی برگزاری مطلوب تر این جشنواره  و برنامه های  پیش بینی شده  پرداخت.
وی طی سخنانی  اظهار کرد: دومین جشنواره  “نور،پایتخت ساحلی ایران” ۱۸ تا ۲۱ مردادماه سال جاری در خیابان  ساحلی  انقلاب  برگزار خواهد  شد  و هدف مجموعه  شهرداری  این است که با  کمک شورا و اصحاب رسانه  اتفاق فرهنگی مثبت و ماندگارتری نسبت به  سال گذشته  رقم بخورد.
سجادی  گفت:قصدمان بر این است که  بر کیفیت  برنامه های  جشنواره  امسال  بیفزاییم و با استفاده  از  ظرفیت های بومی ،استعدادهای بالقوه  شهرستان  نور  همچون  ساحل بکر ماسه ای و پارک جنگلی  که  چهار برابر  مساحت  شهر نور  است و همچون نگینی در شهر می درخشد  را به  گردشگران و همه مردم ایران بشناسانیم.
وی در ادامه  افزود: منابع مالی که  در حوزه فرهنگی  هزینه می شود  ، در واقع نوعی بازگشت  سرمایه محسوب  می شود  چرا که تاثیرپذیری، فرهنگ سازی و رضایتمندی  مردم در  درجه  اول  اهمیت  قرار دارد  و  امسال  با  قدرت  و  استواری بیشتری جشنواره را  برگزار خواهیم کرد.
شهردار نور  تصریح کرد : ما بر  این امر واقفیم که  که از شعار” نور  پایتخت ساحلی ایران  ” فاصله داریم  و  شاخص هایی  که برای تحقق این  شعار لازم است  را  به  طور کامل  دارا  نیستیم  ؛بر همین  اساس بر  آنیم که با  بهره  گیری  از  تمام  ظرفیت های  شهر ساحلی- توریستی نور، آن را به عنوان پایتخت ساحلی  ایران با داشتن تمام  زیرساختها و  امکانات  مطلوب ،به مردم کشور معرفی کنیم.
در ادامه ی این نشست  سید صابر سجادی  گفت : با توجه به  رکود اقتصادی  و منابع مالی محدود ، تلاش،برنامه ریزی و مدیریت  شهرداری نور به گونه ای بوده  که  بتوانیم  از حداقل منابع ،حداکثر  بهره برداری  و توسعه را به عمل بیاوریم  .
وی افزود: در تمام نقاط شهر  اقدامات خوبی به  صورت  زیربنایی،روبنایی و یا  زیباسازی فضای شهری  انجام  شد تا  شاهد  توسعه و توازن  در خدمت  به  شهروندان  باشیم.
06e02738-fa77-4610-8b15-f64bc0724f2d
شهردار نور به  صراحت  از منابع طبیعی خواستار واگذاری بلند مدت  پارک جنگلی به  شهرداری شد

شهردار نور در خصوص چند اقدام اساسی شهرداری نور از جمله  پروژه خیابان  ساحلی ،ساماندهی زمین  زباله , کشتارگاه نیمه  صنعتی نور،ساماندهی سه تقاطع های پرخطر  و … توضیحات تفصیلی به خبرنگاران  ارائه  کرد.
وی اظهار کرد :۱۲ کیلومتر خیابان  ساحلی شهر نور  در شورایعالی  شهرسازی  و معماری  به تصویب رسید  که تاکنون توانستیم  ۵ کیلومتر  از این خط پروژه را دیواره سازی،زیرسازی و عملیاتی  کنیم و با تملک  برخی نقاط ،باقی مانده ی محور را تا یکسال آینده  به  بهره برداری  خواهیم  رساند  که از هم نظر کاهش بار ترافیکی و هم  گردشگری  کمک شایانی به  مردم و مسافران  کرده  باشیم .
وی همچنین  از راه اندازی اسکله  و فضای گردشگری در قالب سازه های موقت با ورود چند تیم  سرمایه گذار  خبر  داد  و گفت : با این  اقدام ضمن ایجاد  فضای مطلوب گردشگری برای شهروندان و مسافران ، می توانیم یک در امد پایدار برای شهرداری  و  زمینه ایجاد اشتغال را  برای  بومیان  فراهم کنیم .
شهردار نور گفت:بر اساس بند  ج ماده ۱۴۷ برنامه سوم توسعه اقتصادی ،مدیریت پارک جنگلی در دوره چهارم  شورای شهر نور  به  شهرداری واگذار شد ولی به علت اینکه   فعلا به  صورت موقت در اختیار شهرداری ست  نمی توان عملیات و اقدامات زیرساختی  درآن صورت دهیم . تا زمانی که کتابچه ی طرح  به  تصویب  شورایعای  جنگل ها  برسد.وی تصریح کرد:با واگذاری بلند مدت  پارک جنگلی به  شهرداری و وارد کردن  بخش خصوصی می توان  زمینه  بهسازی آن را  فراهم کنیم  در غیراینصورت  هر اقدامی از سوی شهرداری در پارک جنگلی با عکس العمل منابع طبیعی و مراجع قضایی  روبرو خواهد شد.
سجادی  در ادامه  سخنانش به  صراحت  از منابع طبیعی خواستار واگذاری بلند مدت  پارک جنگلی به  شهرداری شد تا  وظیفه  حفاظت ، نظارت ،نظافت و  ساماندهی  آن به  طور کامل به  شهرداری محول شده  و در  راستای  آن  ، به گونه ای که  در  خور شان  بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه است  نارضایتی ها را کاهش و فضایی مطلوب مهیا کنیم .

425730676_36789_18372376391753626552
شهردار نور در بخش دیگری از سخنانش ، یکی دیگر از اقدامات زیرساختی شهرداری را ساماندهی  و بهسازی سایت زمین  زباله نور برشمرد و گفت:سایت زمین  زباله شهرستان نور  در دوره چهارم شورای شهر نور از روند نامناسب  و نابسامان خود در آمد  و روند مطلوبی  را  طی کرد اما از آنجاییکه مدیریت پسماند زباله ی کل شهرستان نور به جز بخش بلده بر عهده شهرداری نور است و از سوی دیگر به علت اینکه  فضایی که به این منظور در اختیار  شهرداریست در عرصه جنگلی واقع شده ، مشکلاتی را هم برای شهرداری  و هم روستاهای همجوار بوجود آورده است؛ از همین رو  شهرداری پیگیر ساماندهی زمین  زباله بوده است تا انجا که  خواهان اعتبار  ۲۰ میلیارد ریالی از کمیته  پسماند  شد تا  با مشارکت بخش خصوصی ،حد پردازش و  تفکیک زباله  در سایت  زمین  زباله مستقر شود.
این مقام مسئول در ادامه  از کشتارگاه  نیمه  صنعتی شهر نور سخن راند و گفت:کل کشتار شهرهای نور،رویان،ایزدشهر،محمودآباد و بخشی از نوشهر در کشتارگاه نور با کارفرمایی شهرداری نور در حال انجام است اما در این بین  با  یک سری نواقص روبرو هستیم که با  مشارکت پیمانکار  و بخش خصوصی این نواقص  را شناسایی و کارشناسی خواهیم کرد  تا مشکلات موجود مرتفع شده و شاهد خدمات بهینه به مردم باشیم.

dbde5f20-2351-46ef-ab0a-2053ddfd5e26
سید صابر سجادی در خصوص ساماندهی تقاطع  های پرخطر ترافیکی شهر اظهار کرد:۳ نقطه حادثه خیز شهر شامل “تقاطع خیابان انقلاب و خیابان امام خامنه ای”، ” ورودی کمربندی شرقی” و “کمربندی غربی-شرقی تقاطع سایپا  را  با نصب  چراغ های راهنمایی هوشمند ساماندهی کردیم.
شهردار نور با توجه به الحاق رستمرود به شهر نور از اقدامات  عمرانی که در دستور کار شهرداری  برای این منطقه قرار دارد  خبر داد  و افزود: زیرسازی  و آسفالت  کوچه های رستمرود  انجام شد و معابر  و لاین اصلی آن باید بر اساس طرح تفصیلی و ضوابط شهری ،تعریض،زیرسازی و آسفالت  شود که با اخذ پیمانکار  این عملیات آغاز شده است. وی همچنین در ادامه از خرید تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی  ونصب آن سخن راند وگفت: در محور ورودی شهر بنا داریم که دوربرگردان احداث  کنیم و به این منظور  هزینه ای بالغ بر  ۱۰ میلیارد  ریال برآورد شده  است.
سجادی ،سامادهی زمین  فوتبال در ضلغ غربی شهر  واقع در پارک جنگلی ، ساخت دو هتل  و مجموعه عظیم گردشگری  و توریستی،پروژه  احداث ساختمان تجاری واقع در خیابان ناطق نوری،پروژه ساختمان تجاری  موثقی ،پروژه تجاری  نگین نور،خریداری ۸۰۰۰ متر زمین برای حفر کانال  و هدایت آبهای مازاد آب بندان  به آن ،ساخت سالن چند منظوره  مدیریت  بحران در زمینی به مساحت ۳ هکتار، احداث دیوار بتنی  در ضلع شمالی  خیابان ساحلی برای جلوگیری  از  پیشروی آب ،افزودن چند خودرو به ناوگان موتوری و اتش نشانی شهرداری  ، ساماندهی سگ های بی سرپرست را از دیگر اقدامات انجام شده و یا در حال اجرای  شهرداری نور  عنوان کرد .

99ce6f95-634e-4144-8546-46e366ff5ec0
ذکایی: مردم،مدیران و رسانه با شورا و شهرداری ید واحد داشته باشند
خلیل ذکایی عضو شورای شهر نور نیز در ادامه این نشست خبری طی سخنانی خدمتگزاری به مردم را اساس کار شورا  و شهرداری برشمرد و گفت:شورا به عنوان یک مجموعه با کار  تیمی مدیریت  شهری را در کنار شهرداری  عهده دار  است و فصد هیچگونه تک روی ندارد .
وی از  مردم،مدیران،دستگاههای و رسانه ها خواست تا ید واحد  با  شهرداری  و شورا باشند تا شهر نور را به  پیشرفت و نقطه تعالی آن برسانیم
ذکایی همچنین روابط عمومی را  رابط اصلی مردم ورسانه با مدیران  خواند  و از رسانه ها نیز  خواستار  بیان واقعیت ها،مشکلات و چالش های موجود در شهر  شد.

347d75eb-2783-4205-8444-e408a80942b4
حسینی  تاکید کرد : رسانه ها توقعات مردم از شورا و شهرداری را  رصد کنند
سپس سید رضا حسینی عضو شورای شهر نور و مسؤول کمیسیون فرهنگی شورا اظهار کرد :باید اصحاب رسانه و مردم را با کارها و اقدامات شهرداری درگیر کنیم  چرا که همه ی  اقدامات  صورت گرفته برای  آسایش  و آرامش  مردم است و قطع به یقین هر کجا که مردم ورود پیدا کنند موفقیت ها بیشتر و چشمگیرتر خواهد شد.
حسینی از  خبرنگاران خواست تا پررنگ تر از  قبل  در سطح شهر حضور پیدا  کرده و توقع مردم از شورا و  شهرداری را  رصد کنند  چرا که تمام تلاش  ما این است که از نقطه ای که اکنون در آن ایستادیم یک  قدم به  سمت مطلوبیت  پیش برویم  و با تجربه نکردن تجربه دیگران خدمات شایسته ای را ارائه کنیم .
درپایان از  خبرنگاران با تقدیم لوح و هدیه یادبودی تقدیرشد

425429234_93238_16669771274279182666
عکاس:حمید ترکاشوند

زمان انتشار: ۱۰ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو