زمان انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ -

رویترز مدعی شد:

حساب کاربری ۱۵ میلیون کاربر ایرانی تلگرام هک شده است

کارشناسان حوزه سایبری عفو بین الملل از هک شدن ۱۵ میلیون حساب کابری شبکه ارتباطی تلگرام در ایران خبر دادند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از رویترز، محققان و کارشناسان سایبری، از هک شدن حدود ۱۵ میلیون حساب کاربری شبکه «تلگرام» توسط هکرهای ایرانی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «کولین اندرسون» از محققین سایبری مستقل و «کلودیو گوآرنیری»، از کارشناسان عفو بین الملل ضمن اعلام این خبر معتقدند حدود ۱۵ میلیون حساب کاربری شبکه پرطرفدار «تلگرام» که با ۲۰ میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را در میان سایر نرم افزارهای ارتباطی در ایران دارد، هک شده و این مساله ممکن است فعالیتهای ارتباطی بسیاری از ایرانیان را به خطر بیندازد.

گفته می شود این حمله سایبری حدود یک سال قبل اتفاق افتاده است.

شبکه ارتباطی «تلگرام» از فناوری «انکریپت» کردن استفاده می کند که پیام شما را از لحظه ایجاد تا رسیدن به مقصد، امن نگه داشته و قابلیت هک شدن را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. قابلیتی که بسیاری دیگر از نرم افزارهای مختص گفتگو، مانند «واتس اپ» و «فیس بوک» نیز مدعی استفاده از این فناوری را دارند.

«تلگرام» که پایگاه اصلی آن در آلمان مستقر است با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر، یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای ارتباطی در خاورمیانه و البته به ویژه در میان کاربران ایرانی به حساب می آید.

محبوبیت و امنیت «تلگرام» در خاورمیانه تا حدی بالاست، که حتی تروریست های داعش هم جهت تبلیغات فضای مجازی خود از آن استفاده می کنند. امنیتی که حال، با توجه به این هک میلیونی انجام شده به شکلی دیگر باید به آن نگریست.

«اندرسون» در سخنانی که درباره هک شدن حساب کابران ایرانی مطرح کرد، گفت: ما بیش از ده ها مورد از حساب های تلگرامی را سراغ داریم که به خطر افتاده اند.

«مارکوس را»، سخنگوی «تلگرام» در واکنش به افشای این خبر گفت: اگر شما از رمز ورود و ایمیل بازیابی قوی و مورد اعتماد استفاده کنید، هکرها کاری نمی توانند از پیش ببرند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۲ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو