زمان انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ -

معاون مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

مدیریت اقتصادی در خانواده بر عهده زن است

معاون مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: اداره، مدیریت اقتصادی و متوازن ساختن دخل و خرج خانواده با خانم‌ها است و باید در کنار این مدیریت اقتصادی، شغلی خانگی برای بانوان مهیا شود.

به گزارش سرای نور، مجیدی معاون مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با حضور در کارگاه آموزشی توان افزایی زنان سرپرست خانوار در شهرستان نور طی سخنانی سه هدف این کارگاه آموزشی را چگونگی حفظ سلامت جسم و روان، مهارت های ارتباطی ،کار آفرینی و اشتغال برشمرد و افزود: زنان سرپرست خانوار در این کلاس‌ها مهارت‌های زندگی را به صورت کاربردی، مدیریت رفتاری و خانواده، طلاق و سازگاری، نحوه مدیریت اقتصادی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر و حرفه‌ای را فرا می‎گیرند.

وی اضافه کرد: وقتی تأمین معاش خانواده بر عهده یک زن است، مسائل و مشکلات زیادی دامن گیر او می‌شود که این کارگاه با آموزش در حوزه سلامت جسم و روان به ارائه راهکارها و اطلاعاتی در حوزه بیماری‌های زنان و پیشگیری از آن با کمترین هزینه‎ها می‎پردازد.

مجیدی از مشاوره رایگان در حوزه روانشناسی، ازدواج، باروری خبر داد و تصریح کرد: طی هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بانوانی که سرپرست خانوار هستند می‎توانند با مراجعه به مراکز درمانی شهری و روستایی مورد ویزیت، معاینه و تست سرطان پستان(به عنوان شایع‎ترین بیماری زنان) به صورت رایگان قرار بگیرند.

وی گفت: مدیریت اقتصادی در خانواده را بر عهده زن است با وجود بودن مرد در خانه اداره، مدیریت اقتصادی و متوازن ساختن دخل و خرج خانواده با خانم‌ها است و باید در کنار این مدیریت اقتصادی، شغلی خانگی برای بانوان مهیا شود که وابستگی‎شان به مردان کاهش و استقلال‎شان افزایش یابد.

معاون مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در پایان خاطرنشان کرد: در سال” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” باید از شعار بپرهیزیم و با ایجاد مشاغل خانگی سهم تولید در خانواده‌ها بالا ببریم و از محصولات اطرافمان به گونه‌ای استفاده کنیم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

در پایان برای زنان مهارت آموخته سرپرست خانوار، در مرکز اجرای طرح گواهینامه صادر گردید.

همچنین مقرر گردید ۲۶ مردادماه نیز کارگاه مهارت‌های زندگی، خودباوری و اعتماد به نفس در سنین مختلف توسط مشاوران شهرستانی برگزار شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو