زمان انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ -

افشین علا در مراسم ترحیم مهدیه الهی قمشه‌ای تصریح کرد

شاد زیستن، خصیصه ی برجسته خاندان الهی قمشه‌ای

مراسم یادبود این پژوهشگر ادبیات عرفانی و شاعر ، مادر همسر افشین علا، اهل شهرستان نور و از شاعران برجسته ی کشور ، با حضور برخی مسئولان شهر و علاقه‌مندان این چهره فقید در مسجدجامع شهر نور برپا شد

به گزارش خبرنگار سرای نور، افشین علا در مراسم ترحیم مهدیه الهی قمشه‌ای در سخنانی شیوا گفت: امروز در فقدان بانویی نشستیم که بی‌تردید یگانه دوران بود و مردم سرزمین اصفهان، شهرضا و قمشه اگر تا امروز خیابان ها و اماکن خود را به نام حکیم الهی قمشه‌ای مزین می کردند امروزه نام بانو حکیمه الهی قمشه‌ای نیز به این نام‌ها اضافه شده است.

این شاعر در توصیف شخصیت این بانوی برجسته کشور اظهار کرد: کمتر انسانی را می‌توان یافت که تمام صفات برجسته‌ای که خدا برای یک بنده مقدر می‌کند را یکجا در خود جمع کند چرا که از بانو مهدیه الهی قمشه‎ای به‌عنوان عارف، پژوهشگر، شاعر، قرآن پژوه، مولوی شناس، حکیم، با رویی گشاده و دانشی بسیار وسیع، مشرب دلپذیر ذوق سرشار و انس عرفانی عجیب با قرآن و خدا یاد می‌شود که به حق نیز همینگونه است، این بانوی فقید از کودکی در دامان پدری وارسته پرورش یافت و از بدو طفولیت راه‌های آسمانی به او آموزش داده شد.

علا تقارن مراسم یادبود بانو الهی قمشه ای را با ولادت حضرت معصومه به فال نیک گرفت و گفت: یکی از خصایص برجسته خاندان الهی قمشه‌ای شاد زیستن بود.

وی در ادامه افزود: مهدیه الهی قمشه‎ای همیشه فرزندان و اطرافیان خود را سفارش به شاد بودن می‌کرد و می‌گفت:”هیچ غمی توانایی آن را ندارد که در قبال شادی‌هایی که پروردگار عالم با خلقت خود در نهاد انسان بوجود آورده ما را به زانو در بیاورد.” وی در غم از دست دان دو فرزند خود، فواد و فرید ملکیان در فاصله ی دو سال گفت:”در خانه من صدای اعتراض به مشیت الهی نباید بلند شود.

علا افزود: مهدیه الهی قمشه‌ای دختر مهدی محی‌الدین و خواهر حسین الهی قمشه‌ای است، وی در سالهای اخیر ۶ دفتر مثنوی را شرح کردند که یک جلد آن منتشر شده است و جلد دیگر آن به زودی انتشار خواهد یافت. همچنین نخستین ترجمه همه فهم و شیوای قرآن کریم توسط پدر ایشان، مهدی الهی قمشه‌ای منتشر شد که همچنان جزو پر تیراژترین کتاب‌های انتشار یافته در کشور است و علاوه بر آن، دعاها و نیایش‌‎های عرفانی‌شان هم در قالب مفاتح الجنان در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: بانو مهدیه الهی قمشه‌ای پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات تنفسی و ریوی، عصر شنبه (۱۹ تیرماه) دار فانی را وداع گفت و از او «بهار عشق؛ منتخب اشعار»، «معبد عشق؛ مجموعه اشعار»، «کربلا وادی عشق؛ سروده مهدی الهی قمشه‌ای، بازسرایی مهدیه الهی قمشه‌ای» و «خاطرات من با پدرم» به جا مانده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو