زمان انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ -

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: در جامعه به صنعت گردشگری باید به عنوان یک راهکار در برون رفت از مشکلات اقتصادی به آن نگریسته شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور، ۲۷سپتامبر با هدف افزایش آگاهی از ارزش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار به نام روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شد و هر سال سازمان جهانی گردشگری یک شعار را برای این روز در نظر می گیرد که شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ “گردشگری برای رشد  فراگیر است.

آیین تجلیل از فعالین حوزه گردشگری با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران، فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان، مسئولان شهرستانی و فعالین این حوزه در هتل ساحلی شهر ایزدشهر برگزار شد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران در این آیین با اشاره به هفته گردشگری اظهارکرد: هدف از این روز افزایش دانش عمومی جامعه نسبت به حوزه گردشگری در تاثیرات عمیقی که این حوزه در زنجیره‌های مختلف دارد و اشتغال و درآمدی که در حوزه‌های مختلف به وجود می آورد.

وی گفت: گردشگری در ذات رشد فراگیر دارد و این رشد در زمینه‌های اقتصادی، انسانی، اجتماعی صورت می‌گیرد و با توجه به این که بارها در سخنان مختلف در خصوص جایگزینی “صنعت گردشگری به جای نفت” شنیدیم اما در جامعه به صنعت گردشگری به عنوان یک راهکار در برون رفت از مشکلات اقتصادی به آن نگریسته نمی‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به سند راهبردی توسعه گردشگری کشور که برای ۴۴ دستگاه تکالیف مشخص می‌شود، افزود: ۴۴ دستگاه باید در کنار هم کار کنیم تا بتوانیم بحث سفر را معنا و مفهوم دهیم و معنا دادن به سفر تجربه سفر گردشگر است از محصولات متعدد در حوزه‌های گردشگری کالا خدمات، فعالیت‌ها، ضوابط ،معیارها و …  که برای سفر یک گردشگر در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول در ادامه یادآورشد: نهایت سفر یک گردشگر تجربه سفر و رضایت گردشگر است و اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی یک دستگاه هماهنگ کننده بین دستگاه‌هاست.

حسنی با اشاره به بحران ویروس‌کرونا افزود: این بحران بیشترین آسیب را به صنعت گردشگری وارد کرده و مشکلات، زمانی رفع می‌شود که بتوانیم از جزیره‌ای فکر کردن خارج شویم و یک خرد جمعی در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی پرواز کیش و رامسر و پرواز نوشهر و کیش در نوزدهم مهر ماه اظهارکرد: بحران ویروس کرونا درس بزرگی به ما آموخته که در برنامه ریزی گردشگری انعطاف‌پذیری داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران خاطرنشان کرد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی یکی از مهمترین رویدادها و نخستین نمایشگاه جهانی خاورمیانه محسوب می‌شود که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر از اکتبر۲۰۲۱ آغاز شد.

این مسئول تصریح کرد: این نمایشگاه در مساحت حدود ۵۰۰ هکتار به مدت ۶ ماه برگزار می‌شود و ۲۱۵ متر مربع فضا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است که ۷۶ متر مربع غرفه گردشگری اختصاص دارد و فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد خواهد کرد.

حسنی با اشاره به رویداد پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو سال ۲۰۲۱ در ۱۴ مهر ۱۴۰۱ تأکید کرد: این رویداد با میزبانی مازندران برگزار می‌شود و تمام فعالان حوزه‌های گردشگری، دستگاه‌های دولتی، نهادها و … در آن نقش آفرین هستند.

وی با اشاره به منطقه گردشگری شهرستان نورافزود: شهرستان نور دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی است که در بخش‌های مختلف جاذبه‌های گردشگری مانند بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه، بیشترین سواحل و مراکز اقامتی دارای کیفیت مطلوب را دارد که نشان از دانش فعالان در حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه فعالان این حوزه در شهرستان با آموزش و دانش لازم در حال فعالیت هستند ،تصریح کرد: بیشترین واحدهای اقامتی در شهرستان نور درصد اشغال بالایی دارند و در دوران قبل از کرونا، اقامت در شهرستان نور به ویژه در ایام نوروز در سه رتبه برتر استان قرار داشت.

این مسئول در ادامه یادآورشد: این نشانگر این است که هم تنوع جاذبه‌ها و هم کیفیت خدمات سبب جذب گردشگر در شهرستان نور می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه ما هر سال شاهد رشد گردشگری در شهرستان نور هستیم اظهارکرد: تمام موضوعاتی که به صورت زنجیره‌ای در کنار هم هستند پاسخ این مطلب است که گردشگری در شهرستان نور دارای جایگاه خوبی است اما هنوز با استانداردهایی که باید در حوزه گردشگری داشته باشیم بازهم فاصله داریم.

وی تأکیدکرد: آموزش حرف اول را در حوزه گردشگری می‌زند و هرچه مدیران و کارکنان آموزش ببینند، توانمندتر می‌شوند و انسان توانمند جامعه توانمند را خواهد ساخت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران بااشاره به مجتمع تفریحی توریستی دشت نور در شهرستان نور افزود: مجتمع گردشگری دشت نور یکی از بهترین مراکز گردشگری نور است که به جز مراکز اقامتی با خدمات جانبی که ارائه می دهد این مجتمع را می توان در حوزه گردشگری سلامت تعریف کرد.

فرماندار نور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حفظ سرمایه گذار و سرمایه گذاری و فرصت‌ها جزء ضروریات است اظهارکرد: پارک‌های جنگلی فرصتی برای سرمایه‌گذاراست.

 

 

علی شادمان با اشاره به رفع مشکل سند در رویان افزود: فرصت سرمایه‌گذاری در رویان فراهم شد و سرمایه‌گذار باید به عنوان نخبه حمایت شود.

وی‌افزود: سرمایه‌گذاران در تولید و اشتغالزایی و توسعه نقش بسزایی دارند و باید با حمایت بسترهای لازم را برای جذب سرمایه گذار و تولید کنندگان فراهم کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور نیز با اشاره به تقارن هفته گردشگری و اربعین حسینی اظهارکرد: این فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و معنوی است.

علی سالاریان با اشاره به شرایط کنونی و آسیب در حوزه گردشگری تصریح کرد: مراکز اقامتی در شهرستان نور با توجه به شرایط سخت کرونایی همکاری بسیار خوبی داشتند.

 

 

این مسئول با اشاره به پایتخت ساحلی ایران خاطرنشان کرد: شهرستان نور با مواهب مذهبی، تاریخی و طبیعی مانند ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی، بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه و ۶۳ اثر ثبتی از ۶۷۰ اثر ثبتی آثار میراث فرهنگی در استان و دو مورد اصالت ملی و بین المللی در حوزه صنایع دستی از بین ۱۳ مورد استان و ۴ روستای هدف گردشگری از ۵۰۰ روستای گردشگری کشور از شهرستان‌های توریستی غرب استان است.

سالاریان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۳سال در شهرستان نور فعالیت دارد،افزود: ساختمان این اداره استیجاری است و خواستار مساعدت مسئولان در رفع این مشکل هستیم.

از مجموعه تعریحی توریستی و دشت نور به عنوان مجموعه برتر گردشگری در همایش تجلیل از فعالین حوزه گردشگری شهرستان نور تجلیل شد

 

گفتنی است از مجموعه تعریحی توریستی و دشت نور به عنوان مجموعه برتر گردشگری در همایش تجلیل از فعالین حوزه گردشگری شهرستان نور تجلیل شد و در اقدامی شایسته در حاشیه گردهمایی تجلیل از فعالین حوزه گردشگری شهرستان نور که با حضور حسنی معاون مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در هتل ساحلی شهر برگزارشد، مهندس گرجی مدیریت مجموعه تفریحی توریستی دشت نور بمناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری، از مهندس سالاریان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تجلیل کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ مهر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو