زمان انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ -

تجلیل از هنرمندان فعال عرصه بومی محلی در شهرستان نور

آیین تجلیل از هنرمندان فعال فرهنگی و هنری درعرصه بومی محلی شهرستان نور با حضور فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شهردار و شورای اسلامی شهر رویان و هنرمندان مازندران به میزبانی خانواده هنردوست غلامی در رویان برگزار شد.

 

علی شادمان در گفت و گو با خبرنگار ما به مناسبت فرارسیدن ۱۴ آبان ماه سالروز گرامیداشت مازندران اظهارکرد: مازندران مهد آیین‌ها و فرهنگ‌هاست و نامگذاری روزی به نام مازندران احیای آموزه‌های فرهنگی، تمدنی، آثار زبانی و …بومی و محلی است تا به فراموشی سپرده نشود

.

 

وی گفت: فرهنگ دیرینه بالقوه می‌تواند برای همیشه و برای همه نسل‌ها الگو باشد موسیقی، شعر، لباس، خلق و خوی با رنگ عاطفی و زبان … سرمایه‌هایی هستند که باید به آیندگان انتقال دهیم.

 

فرماندار شهرستان نور افزود: روز مازندران فرصتی برای بازخوانی سنت‌های گذشته است و تجلیل از هنرمندان و فرهیختگانی که در این راستا فعالیت می‌کنند می‌تواند در ترویج فرهنگ‌ اصیل مازندرانی و جذب نسل جوان در این حوزه بسیار تأثیر گذار باشد.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نامگذاری ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران همراهی و همسویی تشکل‌های فرهنگی، هنری و مازنی را در نقاط مختلف کشور فراهم کرد.

 

داوود فلاح تصریح کرد: آیین فراوانی در این خطه سبز شمال وجود دارد که اگر توسط مجریان برگزاری آیین‌ها اجرا نشود به دست فراموشی سپرده می شود.

 

وی گفت: آیین‌هایی که هر یک ریشه در آداب و اعتقاد گذشتگان دارند دارای مضامین و مفهوم گرانبهایی هستند.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آیین تجلیل از هنرمندان عرصه تجسمی، نمایش، نوازندگان موسیقی بومی محلی، شاعران و… حجت ناییج، نوروز کاویانپور، فرهاد دیوسالار، مجید دیوسالار، خانم مقصودی در حوزه لباس محلی، نیازی هنرمند خردسال و خانم حقایقی با حضور فرماندار شهرستان نور و شهردار و شورای اسلامی شهر رویان به میزبانی خانواده غلامی در رویان برگزار شد.

 

گفتنی است حامی فرهنگی و هنری برنامه هفته مازندران املاک آرام آقای داوودی در چمستان است که با علاقه ‌مندی در حوزه فرهنگ و هنر تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان را حمایت می‌کند.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ آبان, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو