زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ -

مدیرکل ارشاد مازندران اعلام کرد

راه‌یابی ۱۰ اثر به بخش نیمه نهایی جشنواره تئاتر مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره تئاتر استان با ۱۰ اثر به بخش نیمه نهایی تئاتر استان راه پیدا کرد که سه اثر از شهرستان نور است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور ائمه جمعه و فرماندار شهرستان نور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در گالری هنری “دیدی” شهرستان نور برگزار شد.

 

امام جمعه نور در این مراسم به جایگاه ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و از تلاش مدیران و کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: استانداردسازی و ابلاغ آن به زیر مجموعه‌ها با عناصر، شاخه‌ها، شاخص‌ها و… برای رفع هرگونه سوء تفاهم در نظرها و سلیقه‌های مختلف ضروری است.

وی با اشاره بر ارتقای سطح فرهنگی جامعه توسط متولیان فرهنگی از همت و تلاش مدیران و کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در استان مازندران قدردانی کرد.

عباس‌زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهارکرد: برنامه‌های فاخر هنری، فرهنگی و رسانه‌ای در هفته مازندران با هدف ترویج فرهنگ بومی دینی و اسلامی مردم مازندران اجرایی شد.

وی گفت: ۱۴ آبان روز مازندران در دیار سبز علویان است که مردمان این دیار در سال ۲۵۰ هجری قمری نخستین حکومت شیعه جهان را تشکیل دادند و این روز آغاز بیعت مردم استان مازندران با حسن بن زید علوی بنیانگذار نخستین حکومت شیعی علوی در جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به میزبانی مازندران در جشنواره خاص استانی خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر استان با ۱۰ اثر به بخش نیمه نهایی تئاتر استان راه پیدا کرد که سه اثر از شهرستان نور است.

این مسئول تأکید کرد: نگاه بسیار خوب هنرمندان بر مسائل مذهبی، دفاع مقدس و آسیب‌های اجتماعی از نکات شاخص در جشنواره بود که در پایان دو گروه فعال استان به جشنواره فجر تهران معرفی می‌شوند.

زارع با اشاره به روز کتاب و کتابداری تصریح کرد: با توجه به دغدغه جدی همه مسئولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم بتوانیم فرهنگ عمومی را در جامعه نهادینه کنیم که یکی از اولویت‌های اصلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: سیاست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تثبیت جایگاه واقعی فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهره گیری از ظرفیت‌های جوانان متخصص و انقلابی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رؤسای ادارات استان مازندران تأکیدکرد: ادارات فرهنگ و ارشاد مازندران تعامل لازم را با دیگر دستگاه‌ها ،هنرمندان، فرهیختگان و … در راستای اهداف فرهنگی و هنری برقرارکنند.

داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز اظهارکرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت هفته مازندران در شهرهای مختلف شهرستان نور با حضور هنرمندان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته مازندران جشنواره بومی محلی ناپلار در بخش چمستان شهرستان نور اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: این جشنواره هجدهمین جشنواره بومی محلی است که گروه‌های مختلف موسیقی محلی، شعرخوانی، غذاهای بومی محلی، بازی‌های بومی محلی و …در محل ناپلار با حضور مردم و مسئولان برپا شد

گفتنی است ناپلار نام یکی از روستاهای دهستان میانرود بخش چمستان شهرستان نور است.

 

در این مراسم از محمود داوودی از خیرین حوزه فرهنگی شهرستان نور برای همکاری در این حوزه قدردانی شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۲ آبان, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو