زمان انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ -

مسئول سازمان بسیج مهندسی صنعتی مازندران مطرح کرد

ضعف بازاریابی؛ مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان صنایع در مازندران

مسئول سازمان بسیج مهندسی صنعتی مازندران گفت: اساسی‌ترین مسئله در بازاریابی کیفیت مناسب محصولات است که باید متناسب با ذائقه و سلیقه مشتریان باشد و رعایت استانداردهای کشورهایی که محصولات به آن صادر می‌شود.

محمد جواد اسماعیلی‌ سراجی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح پایش عارضه‌یابی، پشتیبانی و مانع‌زدایی از واحدهای صنعتی و معدنی استان که دچار رکودشدن یکی از ماموریت‌های محوری بسیج مهندسین است.

وی افزود: امسال در مرحله اول با شناسایی ۳۰ واحد صنعتی که دچار موانع متعدد هستند؛ تلاش می‌کنیم با رفع آن‌ها واحدها را به ظرفیت قابل قبول در حوزه تولید برسانیم و در این راستا از ظرفیت مردمی نیروهای داوطلب بسیجی دارای تحصیلات مرتبط و … استفاده خواهیم کرد.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسی صنعتی مازندران تصریح کرد: برای رفع موانع تولید یک دوره کارگاه آموزشی برای تعدادی از کانون‌ها در غرب استان به‌میزبانی کانون بسیج مهندسین شهرستان نور برگزار شد و نوبت دوم این کارگاه آموزشی در چهارم آذر به میزبانی شهرستان ساری برای کانون‌های نواحی مرکزی و شرق استان اجرا می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه شرایط خاص و نبرد اقتصادی در کشور، مکلف هستیم تا در این عرصه وارد شویم و همانطور که در جنگ نظامی یک رزمنده باید با سلاح جنگ آشنا شود و در رزمایش‌های مختلف شرکت کند تا آمادگی لازم برسد.

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی مهندسین و مشاورین بسیجی در عرصه صنعت ضروری است شناخت و آگاهی کافی را نسبت به مسائل مهم در بخش صنعت پیدا کنند.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی مازندران بیان کرد: عوارض واحدهای صنعتی را می‌توانیم در چهار بخش مختلف تقسیم‌بندی کنیم که زیرساخت و تغییر و توسعه فنی، قوانین و مقررات امور حقوقی تجارت بازار و مالی و بانکی است.

اسماعیلی اظهار داشت: واحدهای ما در این دسته‌بندی‌ها باید به درستی شناخته شود و پایشگر باید موشکافانه مشکلات را بررسی کند تا بتواند به درستی به عارضه آن واحد تولیدی پی ببرد و تصمیمات درست و راهکارهای مناسب را برای واحدها در نظر بگیرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی مازندران هدف از برگزاری کارگاه را استفاده از وجود متخصصین دانست و افزود: هر کجا نیروهای مردمی در یک عرصه ورود پیدا کند منشأ خدمات پرخیر و برکت می‌شوند و مشکلات را می‌توانیم با کمک مردمی رفع کنیم که حمایت و ارائه تسهیلات و بسترسازی لازم از سوی دستگاه متولی و سازمان‌هایی که در این زمینه نقش دارند، ضروری است.

اسماعیلی یادآور شد: شرکت کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی از تولیدکنندگان و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی مرتبط با بخش صنعت هستند که علاقه‌مند به بخش مشاوره و ارائه راهکار در بهبود کسب و کار در این عرصه می‌باشند.

وی بیان کرد: با افزایش سطح مهارت در بین اعضای کانون های بسیج مهندسی کسانی که تحصیلات مرتبط در دانشگاه دارند می‌توانند به عنوان کارشناس کنترل کیفیت، مدیر بخش فروش، مدیر فنی و…در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی مازندران خاطرنشان کرد: این کانون با رفع موانع تولید پیگیر اشتغالزایی برای متخصصین در هر رشته است تا با افزایش تولید داخلی، اشتغال‌زایی نیز رونق پیدا کند.

اسماعیلی تصریح کرد: سازمان بسیج با تشکیل نمایندگی پیشگامان شرکت توسعه دانش در استان مازندران در راستای حمایت از تجاری سازی طرح‌های فناورانه در سطح استان است که با اجرای طرح فناورانه یکی از مسائل و مشکلات اصلی استان رفع شود.

وی افزود: با شناسایی طرح‌های فناورانه دانش بنیان از شرکت‌های فعالی که نیاز به دریافت تسهیلات دارند، حمایت می‌کنیم‌ تا بتوانند با خاطری آسوده به پیگیری اجرای طرح های فناورانه دانش بنیان بپردازند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی مازندران با تاکید بر حمایت از تولیداتی که ثروت خلق می‌کنند، افزود: محصولات و تولیدات دانش بنیانی حمایت می‌شوند که در آن فناوری جدید به کار رفته و در جامعه تأثیرات مثبتی دارد که سبب امیدآفرینی و انگیزه برای قشر نخبگان و متخصصین و بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها در راستای توان‌افزایی مخاطبین ادامه دارد که بیشترین تمرکز بر محورهای اصلی آسیب شناسی است که به صورت اختصاصی باید رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت تجارت و بازار و ایجاد زمینه توسعه سیاست‌های کسب و کارهای ارزآور در مازندران افزود: با افزایش تولیدات، بخشی از آن‌ها در داخل توزیع می‌شود و بخش دیگر باید به کشورهای منطقه صادر شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی مازندران در خصوص صادرات به کشورهای نزدیک و دور اظهار کرد: صادرات به کشورهای نزدیک cAs حاشیه دریای مازندران فرصت مناسب برای توسعه کسب و کار ارز آور است که امکانات زیرساختی آن در مازندران وجود دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه منطقه ویژه امیرآباد یک فرصت طلایی برای کسب و کار قلمداد می‌شود، تصریح کرد: این بندر بزرگ‌ترین بندر شمال کشور در حقیقت حلقه اتصال کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود که بخش اعظم از ظرفیت آن مغفول مانده که اگر بتوانیم ظرفیت بندر را به حداکثر بهره برداری برسانیم سبب شکوفایی و رونق اقتصادی در استان می‌شود که مستلزم برنامه‌ریزی درست و دقیق از سوی مسئولان مربوطه است.

وی بیشترین مشکل تولید کنندگان را بازاریابی نام برد و افزود: با توجه به تقاضای خرید از کشورهای همسایه به دلایل متعدد بسترهای لازم برای صادرات فراهم نشده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی مازندران در پایان تاکید کرد: اساسی‌ترین مسئله در بازاریابی کیفیت مناسب محصولات است که باید متناسب با ذائقه و سلیقه مشتریان باشد و رعایت استانداردهای کشورهایی که محصولات به آن صادر می‌ شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آذر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو