زمان انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ -

شورای اسلامی شهر و روستا زیر ذره بین نگاه مردم

شهرداری و شورای اسلامی شهر نور برنامه‌های خود را در خصوص رفع مشکلات شهر نور به صورت زمانبندی‌شده و شفاف به مردم ارائه دهند.

 

 

شهرستان نور در غرب استان مازندران واقع شده است که دارای پنج شهر رویان، ایزدشهر، نور،  بلده و چمستان است و شهر نور مرکز این شهرستان محسوب می‌شود‌.

 

شورای اسلامی در شهر و روستا با شعارها و وعده‌های مختلف در خرداد ۱۴۰۰ تلاش کردند با کسب اعتماد و آرای مردم پیگیر رفع مشکلات در شهر روستا باشند‌ و‌ با توجه به اینکه هر یک از شوراهای اسلامی از افراد بومی آن شهر و روستا هستند بدیهی است مشکلات را از قبل به خوبی لمس کردند و شاید به عنوان یک شهروند یکی از منتقدان شهردارها، دهیاری‌ها و شورای اسلامی در دوره قبل بودند.

 

از آنجایی که رسالت خبرنگاری پیگیری مطالبات و مشکلات مردم است، پایگاه خبری سرای نور  برخی از این خواسته‌ها و مشکلات را که چند سالی مردم شهر نور درگیر آن هستند را به صورت خلاصه بیان می‌کند تا شهرداری و شورای اسلامی شهر نور برنامه‌های خود را در خصوص رفع مشکلات شهر نور به صورت زمانبندی‌شده و شفاف به مردم ارائه دهند.

 

 

میدان اصلی شهر نور: شهر توریستی نور که پایتخت ساحلی نامیده می‌شود، حدود سه سال است که از داشتن یک میدان در مرکز شهر محروم مانده است و با توجه به اینکه شهرستان نور دارای سابقه تاریخی، فرهنگی،هنری، مذهبی و…  است، شهر نور باید به عنوان مرکز شهرستان با المانی مناسب و شایسته در میدان اصلی معرفی شود.

آبگرفتگی معابر و کوچه‌ها: با توجه به اینکه شمال کشور از برکت بارندگی در فصل‌های مختلف برخوردار است، آبگرفتگی معابر و کوچه‌ها از مشکلات مردم شهر است و خواسته مردم به ویژه در این فصول بررسی مشکلات و اولویت بندی برای رفع آن می‌باشد.

مجتمع نگین شهرنور: مجتمع نگین یکی از قصه‌های پرغصه شهر نور است که با بیش از ۱۵ سال سابقه احداث هنوز مانند کلاف سردرگمی در شهر نور است و مالکینی که سرمایه آنها ۱۵ سال در این مجتمع راکد مانده است برای صدور سند همچنان در شهرداری نور سرگردان هستند.

 

رفع مشکل این مجتمع و راه اندازی آن می‌تواند برای جوانان سبب اشتغالزایی‌شود و از آنجایی که نیمی از این مجتمع متعلق به شهرداری نور است، شهرداری و شورای اسلامی باید برای رفع این مشکل پاسخگو باشند.

 

پارک جنگلی نور بزرگترین پارک خاورمیانه: ساماندهی بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه با برنامه‌ریزی مناسب به تنهایی می‌تواند سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی در شهرستان و مرکز تفریحی برای شهروندان باشد که سال‌ها بدون برنامه‌ریزی رها شده است که شاید فقط منبع درآمدی برای قاچاقچیان چوب بوده است.

مردم شهر نور از شهرداری و شورای اسلامی خواستار برنامه ریزی مناسب با رعایت حفظ منابع طبیعی در این راستا هستند.

سگ‌های بدون صاحب: رها شدن سگ‌های بدون صاحب در کوچه و بازار از معضلات مردم در شهر نور است که این روزها خبر حمله این سگ‌ها به کودکان در شهرهای مختلف و روستاها سبب نگرانی مردم شده و امنیت و آرامش مردم در پیاده‌روها و کوچه پس کوچه‌ها را به خطر انداخته است که در جلسه پسماند در شهر نور مقرر شد تا سرمایه گذار کارخانه کمپوست، در آن مکان جایگاهی را برای ساماندهی سگ‌ها اختصاص دهد که مردم خواستار پیگیری هر چه سریعتر این مسئله و جمع آوری سگ‌ها از کوچه و بازارها هستند.

 

 

 

ساخت و سازهای بدون نظارت در شهر نور: بافت قدیمی و بدون نقشه در گذشته سبب معضلات مختلف در اجرای طرح جامع  و تفصیلی در شهرهای مختلف است و ساخت و سازها در شهرها باید بر این اساس باشد.

شهر نور با گسترش به سمت کمربندی‌های شرقی و جنوبی و ساخت و سازها در زمین‌های کشاورزی سبب ایجاد کوچه ‌و پس‌کوچه‌های غیراستاندارد، طولانی و بن‌بست در برخی از قسمت‌های شده است که در آینده با حوادثی مانند آتش‌سوزی، سیل و… خسارات جانی و مالی غیرقابل جبرانی برای مردم به وجود می‌آورد که این مسئله از سوی شهرداری و شورای اسلامی قابل پیگیری است.

 

پروژه پردیس سینمای امید نور: با توجه به اینکه در سال ۹۸ با توافق بین شهرداری شهر نور و سازمان سینمایی کشور با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نماینده  شهرستان، فرماندار، شورای دوره گذشته، تفاهم‌نامه‌ای به امضای شهردار و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور رسید و کلنگ این پروژه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در اوایل دی ۹۸ در شهر نور به زمین زده شد اما ساخت این پروژه پس از دو سال راکد مانده است.

سرویس بهداشتی مناسب از مکان‌های ضروری در شهر به ویژه در شهرهای توریستی محسوب می‌شود اما نبود سرویس بهداشتی مناسب و کافی از معضلات شهر نور است.

 

گفتنی است از دیگر مطالبات مردم روشنگری و شفاف ‌سازی در خصوص رسیدگی به مشکلات کشتارگاه شهر نور، تعیین تکلیف تغییر کاربری‌ها، ساماندهی ساحل شهر نور، ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها، اختصاص مکانی مناسب برای پیاده‌روی خانوادگی به ویژه برای بانوان و…. است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ آذر, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. سلام، سد معبر، پارکینگ و …هم اضافه کنیدj


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو