زمان انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ -

۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات باشیوع ویروس کرونا در مازندران

۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط اوقاف مازندران در نقاط مختلف استان بین افراد کم‌برخوردار و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد اظهار کرد: وقف جزو اموال اهل‌بیت(ع) است و هر کسی از موقوفات دفاع می‌کند در واقع از اموال اهل‌بیت دفاع کرده است.

 

 

 

وی افزود: تثبیت مالکیت موقوفات از وظایف اوقاف به شمار می‌رود و در این مسیر اوقاف با اخذ سند مالکیت موقوفات، از هرگونه تجاوز احتمالی و تضعیف حق و حقوق موقوفات جلوگیری می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص مسائلی که بین اوقاف و آموزش و پرورش بر سر امامزاده قاسم(ع) وجود دارد، گفت: اوقاف تعامل و همکاری لازم را داشته است و حتی چند سال قبل دو برابر تعهدات خود آمادگی داشتیم همکاری کنیم اما بستر لازم فراهم نشد.

 

 

حیدری تصریح کرد: امامزاده قاسم(ع) محمودآباد یک پایگاه فرهنگی مذهبی در مرکز این شهرستان است و اوقاف مازندران اکنون هم آمادگی دارد این مسئله حل و فصل شود چون ایجاد فضای معنوی در محوطه امامزاده قاسم(ع) درخواست و مطالبه شهروندان محمودآبادی است.

 

وی بیان کرد: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط اوقاف مازندران در نقاط مختلف استان بین افراد کم‌برخوردار و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

 

حیدری عنوان کرد: طی سالهای اخیر امور خیریه در اوقاف مازندران رشد بیشتری داشته است و خدمات بیشتری به مردم داده است که افزایش فعالیت‌های امور خیریه در اوقاف نیازمند تعامل مردم و پرداخت حق و حقوق موقوفات است.

 

وی با قدردانی از فعالیت هیات امنا بقاع متبرکه گفت: پروژه‌های عمرانی توسعه حرم امامزادگان در مازندران با کمک و تعامل هیات‌امنا و خیرین اجرا می‌شود.

 

در این آیین از تلاش‌های بهزاد صادقی قدردانی و بهزاد حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری بعنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد معرفی شد.

 

حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری پیش از این ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور را برعهده داشته است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ دی, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو