زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ -

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد:

ارتقای صنعت چاپ با نگاه ویژه به آموزش و تحول/مازندران می‌تواند قطب چاپ کشور شود

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه صنعت در استان با توجه به شرایط طبیعی نیاز به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت دارد.

علی اکبر ابراهیمی در بیست و یکمین همایش صنعت چاپ مازندران که با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت، مسئولان استانی و شهرستان نور و اهالی صنعت چاپ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همکاری اتحادیه صنفی چاپخانه داران و استان در مجتمع دیدی ایزدشهر شهرستان نور برگزار شد با اشاره به جایگاه و اهمیت صنعت چاپ اظهارکرد: صنعت چاپ پیشران تمامی صنایع است که ارزش بالایی در تمامی حوزه‌های صنعتی و اقتصادی دارد.

 

 

وی گفت: صنعت چاپ در بسیاری از کشورها از صنایع سرآمد است و در حوزه بهداشتی، دارو، صنایع غذایی و … تأثیرات زیادی در عرضه محصولات دارد و تمامی صنایع وابسته به این صنعت هستند.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت وزارت ارشاد در دولت سیزدهم افزود: دغدغه معاونت فرهنگی ارتقای صنعت چاپ، با نگاه ویژه در آموزش و تحول در این صنعت مهم است.

این مسئول با اشاره به منابع مهم کشور در مازندران خاطرنشان کرد: توسعه صنعت چاپ در مازندران با توجه به شرایط طبیعی نیاز به برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و حمایت دارد.

ابراهیمی با اشاره به نقش اساسی کاغذ و قیمت چاپ بیان کرد: مازندران با شرایط خاص و طبیعی و صنایع کشاورزی می‌تواند قطب چاپ کشور شود که برای تأمین مواد اولیه کارخانه کاغذ سازی باید مزرعه تولید چوب در اختیار کارخانه قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران نیز در این همایش با اشاره به وجود ۱۵۰ واحد چاپخانه در مازندران اظهارکرد: مازندران زیرساخت‌های مناسبی در صنایع بسته بندی و تبدیلی وابسته به صنعت چاپ دارد که تقویت آن می‌تواند در صادرات تأثیر بسزایی داشته باشد.

عباس زارع خام‌فروشی را آسیب جدی به اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: صنعت بسته‌بندی سبب کاهش مشکل است و تقویت صنعت چاپ سبب پویایی صنعت بسته بندی است.

وی افزود: با توجه به قیمت بالای مواد اولیه کاغذ با همراهی و حمایت می توانیم در رفع مشکلات و رشد این صنعت تاثیرگذار باشیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ دی, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو