زمان انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ -

فرماندار شهرستان نور:

منبع ذخیره آب پاسخگوی نیاز مردم شهرستان نور نیست/بلاتکلیفی ۱۵ ساله ورزشگاه رستمرود

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه منبع ذخیره آب در شهرستان پنج هزار متر مکعب است، گفت: با توجه به اینکه منبع ذخیره آب پاسخگوی نیاز مردم در شهرستان نیست، مسئولان آبفا پیگیر طراحی و اجرای احداث منبع ۱۵ هزار متر مکعبی در کردآباد شهرستان نور هستند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، علی شادمان در حاشیه دیدار با مردم منطقه رستمرود در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص ورزشگاه شهدای رستم رود در شهرستان نوراظهارکرد: این پروژه از طرح‌های ملی است که با برآورد هزینه شرکت توسعه ساخت اماکن ورزشی در فاز اول برای ایجاد سقف، سند بلاست و ستون داخلی باید مبلغ ۲۷ میلیارد تومان اختصاص پیدا کند.

 

 

 

 

 

 

 

وی گفت: مقرر شد نشستی با حضور نماینده مجلس در شرکت توسعه ساخت برای شروع کار برگزار شود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به احداث درمانگاه در زمین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام کار ساختمانی درمانگاه در منطقه رستمرود این درمانگاه باهمکاری بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی می شود

 

این مسئول با بیان اینکه منبع ذخیره آب در شهرستان پنج هزار متر مکعب است، افزود: با توجه به اینکه منبع ذخیره آب پاسخگوی نیاز مردم در شهرستان نیست، مسئولان آبفا پیگیر طراحی و اجرای احداث منبع ۱۵ هزار متر مکعبی در کردآباد شهرستان نور هستند.

شادمان با اشاره به حفر دو حلقه چاه در شهرستان اظهار کرد: حفره یک حلقه چاه به پایان رسید و دیگری در حال حفر است که با بهره‌برداری از این دو حلقه چاه ۴۰ لیتر آب در ثانیه به مجموعه آب شهرستان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی چاه‌های چمستان یادآورشد: چاه‌های آب پس از چند سال بهره برداری باید پاکسازی شود تا دبی آب افزایش پیدا کند.

فرماندار نور در خصوص گازرسانی به منطقه میانبند و بلده شهرستان نور بیان کرد: برای گازرسانی باید از لوله اصلی انشعاب گرفته شود که از نظر کارشناسان انتقال گاز مسیر گلندرود، دچار مشکلات فنی زیادی است.

این مسئول افزود: انتقال خط لوله به بلده و منطقه میانبند از مسیر ونوش و کدیر عبور می کند که یک شاخه انشعاب به سمت کجور و شاخه اصلی به سمت بلده و میانبند لوله گذاری می‌شود که برای آغاز کار در فاز اول پیمانکار نیز انتخاب شد.

شهردار نور نیز در خصوص مشکلات مردم منطقه رستمرود اظهارکرد: بیشترین خواسته‌های مردم این منطقه در بخش عمرانی است که کارهای عمرانی در فضای بارندگی محدودیت ایجاد می‌کند.

مهدی توکلی با اشاره به بودجه ۵۵ میلیاردی شهرداری با ۳۰۰ پرسنل و نیروهای شرکتی افزود: سیاست اصلی شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم مربوط به سال ۱۴۰۱ است که با برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی تلاش می‌کنیم خواسته‌های به حق مردم را برآورده کنیم.

 

 

شهردار نور خاطرنشان کرد: بسیاری از کوچه‌های روستمرود آسفالت شد و منطقه رستمرود در اولویت برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر نور است.

توکلی با اشاره به مدیریت شهری گفت: افزایش و الحاق بافت در شورای شهرسازی تصمیم‌گیری می‌شود و ما در حد توان در این راستا تلاش لازم را انجام می‌دهیم.

وی گفت: طرح تفصیلی مدت دو سال است که مصوب شد اما به علت اینکه بخش‌هایی از رستمرود در گذشته از محدوده خارج شد، ابلاغ نمی‌شود و تلاش می‌کنیم که آن را به محدوده برگردانیم و بخشی از آن مربوط به این است که اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

ابراهیم محسنی رئیس شورای اسلامی شهر نور در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص پروژه‌های عمرانی و آسفالت کوچه‌ها در منطقه رستمرود اظهارکرد: این منطقه کوچه‌هایی که از نظر فنی و مهندسی مشکلی نداشتند، آسفالت انجام شد.

وی گفت: کوچه‌هایی مانند پامچال پنجم و ششم در منطقه رستمرود با توجه به افزایش جمعیت مشکل تعریض، آب و برق دارند که پس از تعریض و رفع مشکل آب و برق شهرداری برای احداث کانیو، جوی آب و آسفالت اقدام می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر نور با اشاره به مشکل کوچه‌ای که در آن مدرسه واقع شده و جمعیت زیادی ساکن است، افزود: افت فشار آب از مشکلات مردم است که با رفع آن تلاش می کنیم آسفالت آن را تا سال جدید اجرایی کنیم.

محسنی با اشاره به مشکلات طرح تفصیلی شهر نور خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شکایت‌های در خصوص تعرض به حریم ایزدشهربه سمت رستمرود و رویان به سمت نور دارند.

وی یادآورشد: با توجه به تناقض‌هایی که در نقشه طرح تفصیلی با پیشنهاد شرکت مشاوره وجود دارد بین آنچه که هست و آنچه باید باشد تفاوت زیادی وجود دارد که در حال بررسی و پیگیری هستیم.

رئیس شورای شهر با اشاره به الحاق رستمرود و بخش‌هایی از شهر نور به بافت فرسوده اظهارکرد: الحاق به بافت فرسوده با همت اعضای شورای اسلامی دوره قبل و پیگیری شورای اسلامی دوره ششم به نتیجه رسید که از امتیازات بافت فرسوده،معافیت در عوارض و دریافت تسهیلات کم بهره در زمان ساخت و ساز است.

محسنی با اشاره به معضل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر افزود: مشکل سگ‌های بلاصاحب تا حدود زیادی رفع شد و شهرداری سگ‌های بلاصاحب را جمع آوری و به مکان های مورد نظر انتقال داد.

وی با اشاره به مشکل ورزشکاه در منطقه رستمرود خاطرنشان کرد: این پروژه که از سال ۸۵ آغاز شد از طرح‌های ملی که پس از ۱۵ سال نیمه کاره رها شده است.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ بهمن, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو