زمان انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ -

امام جمعه شهرستان نور:

نخستین مأموریت یک زن و مادر در خانه و خانواده تربیت انسان و فرزندان متعالی است

نخستین مأموریت یک زن و مادر این است که بتواند در خانه و خانواده، انسان و فرزندان متعالی بر اساس آموزه‌های دینی و الهی تربیت کند و در کنار این وظیفه اصلی در اجتماع نقش آفرین باشد و نباید از اصل نقش مادرانه غافل شود.

به گزارش خبرنگار مرتضی محسنی  و عکاس سرای نور،حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در آیین جشن کوثر که با حضور مسئولان و مردم توسط ستاد برگزاری جشن کوثر شهرستان در مصلی الغدیر نور برگزار شد با اشاره به اینکه با وجود حضرت زهرا سلام الله مأموریت ۱۲۴ هزار پیامبر تکمیل شد، اظهار کرد: زهرا اطهر (س) پا به عرصه دنیا گذاشت تا ما را از دریای بیکران معرفت الهی برخوردار کند و جایگاه حضرت زهرا (س) در حقیقت تکمیل رسالت و ماموریت همه انبیا الهی به ویژه خاتم الانبیا حضرت محمد (ص) است.

وی گفت: باید مکتب فاطمه را بشناسیم که این مکتب انسان ساز مایه استحکام خانواده،جامعه ساز و ماموریت تکمیلی آن ساختن تمدن اسلامی است.

 

 

 

امام جمعه نور خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگی در سایه مکتب فاطمی و دامان مادران تربیت شدند که برخوردار از چشمه جوشان معارف اسلامی از مکتب فاطمی بودند و به فرموده مقام معظم رهبری این جایگاه همان خانه داری و تربیت انسان است که جایگاه حقیقی مادر و زن است که مایه تحقیر برخی روشنفکران غرب و اندیشه انحرافی شده است.

احمدی افزود: نخستین مأموریت یک زن و مادر این است که بتواند در خانه و خانواده، انسان و فرزندان متعالی بر اساس آموزه‌های دینی و الهی تربیت کند و در کنار این وظیفه اصلی در اجتماع نقش آفرین باشد و نباید از اصل نقش مادرانه غافل شود.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه مکتب فاطمه در مقابل مکتب غرب است، بیان کرد: در تفکر غربی زن را به عنوان کالای مصرفی و نمایش در مقابل  انحرافات در اجتماع قرار دادند که محصول این تفکر کسانی مانند ترامپ و صدام و… هستند.

امام جمعه نور با اشاره به آماری از معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی تأکید کرد: سالانه بیش از پنج میلیون نفر در کشور آلوده مشروبات الکلی هستند و ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر بر اثر اعتیاد جان می‌دهند و ۱۰۰ هزار نفر خودکشی می کنند که حدود ۵ هزار نفر منجر به مرگ می‌شود.

احمدی در ادامه با اشاره به آمار سقط جنین غیرقانونی یادآورشد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر سالانه سقط جنین غیرقانونی داریم که هشدار جدی و از معضلاتی است که با آن روبرو هستیم و به این معنا است که مکتب فاطمی و علوی را جدی نگرفتیم و خط انحراف، آن را به حاشیه می کشاند.

وی با اشاره به سنگینی مسئولیت مسئولان و زنان و مادران پاکدامن در مبارزه با این حرکت انحرافی اضافه کرد: فضای مجازی یک تهدید و یک فرصت است و دشمن به دنبال اندلسی کردن کشور است،

امام جمعه نور افزود: اندلوس کشوری است که ۸۰۰ سال اسلام در آن نشر پیدا کرده است و مسلمانان بهره‌مند از آیین دین اسلام در مقابل همه انحرافات ایستادند.

احمدی با اشاره به نقشه دشمن در انحراف و براندازی اسلام اظهارکرد: دشمن به این نتیجه رسید که بهترین راه برای اندازی اسلام در اسپانیا این است که زنان منحرف و بی بند و بار را در جامعه وارد کند که توانستند اسلام را در آن جامعه براندازی و بر کشور مسلط شوند.

وی با اشاره به این خطر بزرگ در کشور یادآور شد: هدف دشمن این است که در سایه اعتیاد، مشروبات الکلی و بی‌بند و باری و …خانواده را متزلزل و فساد و بی بند و باری را رونق دهد و ما باید مکتب فاطمی را وارد صحنه زندگی کنیم.

امام جمعه نور گفت: مکتب فاطمه یعنی عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی در محیط خانه و اجتماع که انسان بسازد و شهید حاج قاسم سلیمانی، سرداران بزرگ، عالمان فرهیخته و جوانانی که دل در گرو برنامه‌های دینی دارند، محصول مکتب فاطمی هستند.

احمدی با اشاره به شمال کشور که منطقه گردشگری است، تأکید کرد: مسئولیت مسئولان و همه مردم در این منطقه سنگین‌تر است و باید بتوانیم ترویج عفاف، حجاب، پاکدامنی و مکتب فاطمی را در این عرصه داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به حذف مدیران منحرف و ناکارآمد در عرصه فرهنگی افزود: مدیران فرهنگی که آلوده به انحراف هستند و در عرصه  فرهنگ، مکتب فاطمی را به سخره می گیرند باید از این جایگاه حذف شوند.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ بهمن, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو