زمان انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ -

عراقچی:

گزارش آژانس نظر شورای حکام را تامین خواهد کرد

رئیس ستاد پیگیری برجام، با بیان اینکه گزارش آمانو به سفید نزدیکتر است ،گفت: گزارش آژانس ادعاهای چند سال گذشته را مبنی براینکه ایران برنامه نظامی هسته ای دارد را رد می کند.

به گزارش سرای نور؛سید عباس عراقچی در خصوص گزارش آژانس گفت: این گزارش و جمع بندی که آژانس ارائه داده است موید صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران است و تمام ادعاهایی که در مورد برنامه نظامی هسته ای ایران وجود داشته توسط گزارش آژانس رد شده است.

رئیس ستاد پیگیری برجام، افزود: حداکثر چیزی که آژانس در پاراگراف آخر گزارش خود آورده، این است که یکسری مطالعات انجام شده بود که بعد هم ادامه پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من این گزارش برنامه صلح آمیز ایران را تائید می کند، ادامه داد: این گزارش خیلی صریح تائید کرده که در برنامه انرژی هسته ای ایران انحرافی صورت نگرفته  و برنامه نظامی نداشته است و هیچ نشانه ای از اینکه مواد ایران به انحراف رفته باشد و یا سوخت مخفی داشته باشد را تائید نمی کند.

عراقچی تاکید کرد: در مجوع این گزارش  ادعاهای چند سال گذشته را مبنی براینکه ایران برنامه نظامی هسته ای دارد را رد می کند.

رئیس ستاد پیگیری برجام، افزود:  امانو گفته بود گزارشش نه سیاه است نه سفید؛ اما به اعتقاد من در جمع بندی خودش به سفید نزدیک تر شده و عمده ادعاها را رد کرده است.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من با این گزارش راه کاملا هموار شده که شواری حکام  ۱۵ دسامیر یک تصمیم درست و عقلایی بگیرد و این پروند را ببندد، گفت: دیگر به عهده ۱+۵ است که پیش نویس قطعنامه ای را که تعهد کرده بود را با هدف بستن گزارش به آژانس بدهند.

معاون وزیر امورخارجه، در پاسخ به این سوال که آیا با ایت گزارش نظر شورای حکام را تائید می کند؟ گفت: به اعتقاد من گزارش آژانس حتما نظر شورای حکام را تامین خواهد کرد؛ چراکه بطور صریح می گوید که ایران برنامه نظامی نداشته و انحرافی در مواد هسته ای ایران مشاهده نشده و تنها بعضا مطالعاتی داشته است و هیچ انحرافی برای برنامه هسته ای ایران را ثابت نمی کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو