زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور :

تضعیف ایمان مردم خیانت به نظام و دین است

امام جمعه نور گفت: اگر کسی در صدد تضعیف ایمان مردم باشد، این خیانت به نظام و دین است.

 

 

به گزارش سرای نور؛  حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه نور با توصیه به تقوای الهی و انجام فضایل و ترک بدی‌ها، اظهار کرد: باید در تمام مسائل اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و … تقوا را رعایت کرد تا به سعادت واقعی رسید و کسی که عاقبت اندیشی نکند دچار خسران می‌شود.

وی با اشاره به جاهلیت در قرآن، خاطرنشان کرد: رفتار جاهلی مبنی بر تفکر و اعتقاد جاهلی است و تعصب جاهلی از منطق، عقلانیت و فرهنگ دینی برخوردار نیست.

امام جمعه نور تصریح کرد: جاهلیت قبل از پیامبر وجود داشته است، اما جاهلیت امروز مسلح به تکنولوژی و علم است.

امیری گفت: جاهلیت مدرن رفتار بر خلاف شئونات اسلامی است و با جاهلیت قبل از اسلام قابل مقایسه نیست.

وی تأکید کرد: اگر در جاهلیت گذشته دختران را زنده به گور می‌کردند اما در جاهلیت امروز دختران، پسران، مردان و زنان در نقاط مختلف و ۸ سال دفاع مقدس مورد حمله بمب‌های شیمیایی قرار گرفته‌اند که بر خلاف شاخصه‌های انسانی و دینی است.

امام جمعه نور با اشاره به ولنگاری فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: باید خود را از این گرداب حفظ کنیم.

امیری ارجمند در آستانه ولادت امام رضا(ع) تصریح کرد: امام رضا(ع) در مورد کسانی که فسق و فجور می‌کنند و از حجاب دست برمی‌دارند، با اشاره به زنان بنی اسرائیل فرمودند زنان و مردان باید در مقابل همسران خود آراسته و پیراسته باشند.

وی با تبریک به «پارسا سیفی» برای کسب رتبه دهم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی، آن را سبب افتخار شهرستان نور، استان و کشور دانست و افزود: مسئولان باید نسبت به رسیدگی دانش‌آموزان توجه بیشتری کنند تا پارسا سیفی‌های بیشتری هم از بعد علمی و هم معنوی در شهرستان داشته باشیم.

امام جمعه نور به چهارمین سالروز تأسیس بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۸ درصد از شهروندان شهرستان نور زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

امیری ارجمند با اشاره به ولادت امام رضا(ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری خواستار ترویج فرهنگ رضوی در هیئت‌ها و مساجد شد.

وی با اشاره به ۲۶ مرداد روز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، اضافه کرد: در آن روز ۴۰ هزار آزاده وارد ایران شدند و با ورود به ایران و بوسه بر خاکش افتخار می‌کردند که توانستند ایمان خود را در برابر فشار دشمنان حفظ کنند و مسئولان نیز باید با برپایی مراسم خاطرات این روز که نشان از صبر و استقامت در مقابل فشارها و سختی دشمنان است را پاس بدارند.

امام جمعه نور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در توصیه به وزارت اطلاعات تأکید کردند شما چشم بینای نظام و انقلاب هستید که باید در مقابل زیاده‌خواهی دشمن با تقویت معنوی و ایمان خود ایستادگی کنید، همان‌طور که ایران اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس با اسلحه ایمان در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

امیری ارجمند تصریح کرد: اگر کسی در صدد تضعیف ایمان مردم باشد، این خیانت به نظام و دین است و حفظ نظام و پشتوانه آن وابسته به تقوا و ایمان است و امروز با مفاسد فرهنگی و اقتصادی زیادی مواجه هستیم که عزیزان اطلاعات باید در مقابل آن ایستادگی کنند.

وی در پایان با اشاره به «احسان زائر» در کمیته امداد بیان کرد: کسانی که تا کنون مشرف به زیارت امام هشتم نشدند، با کمک مردم و خیرین این امکان برایشان به وجود می‌آید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو