زمان انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ -

داعش ۲۰۰۰ شهروند سوری را در منبج سوریه ربود

گروه تروریستی داعش امروز جمعه در جریان عقب نشینی از آخرین سنگر خود در شهر منبج سوریه ۲۰۰۰ شهروند سوری را ربود.

به گزارش سرای نور؛به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شیروان درویش» سخنگوی شورای نظامی منبج از طرف های عضو نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد گروه تروریستی داعش در جریان عقب نشینی از شهر منبج به سمت شهر جرابلس در نزدیکی مرزهای ترکیه، ۲۰۰۰ نفر را از محله «سرب» در شمال این شهر ربود و عناصر این گروه در جریان عقب نشینی از این شهر از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

یک عضو کرد نیروهای دموکراتیک سوریه هم تایید کرد که هدف داعش از ربودن غیر نظامیان استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر حملات نیروهای کرد در جریان عقب نشینی از منبج بود.

«رامی عبد الرحمن» رئیس مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که عناصر داعش شهروندان سوری را با ۵۰۰ خودرو به سمت شهر جرابلس بردند.

گروه تروریستی داعش از شهروندان و غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و در گذشته نیز در جریان درگیری های دیر الزور اقدام به ربودن ۴۰۰ غیر نظامی در منطقه «البغلیه» کرده بود.

نیروهای دموکراتیک سوریه که هسته اصلی آنها را نیروهای کرد «یگان های دفاع از مردم» تشکیل می دهند، ۱۶ مرداد جاری توانستند با حمایت حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش، شهر منبج را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۳ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو