زمان انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ -

سرشماری اینترنتی خانوارها ازسوم مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد

سرشماری عمومی نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور از 3 الی 24 مهرماه به صورت اینترنتی در شهرستان نورآغاز و درمرحله دوم از 24مهرماه الی 25 آبان ماه به صورت مراجعه حضوری ماموران به درب منازل، ادامه پیدا می کند .

قنبرعلی داداش پور ،مسئول روابط عمومی فرمانداری و اطلاع رسانی  ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن  سال ۹۵ در شهرستان نور طی گزارشی به خبرنگار ما گفت : پیرو برنامه های کلی دولت تدبیر وامید وبراساس قانون،سرشماری عمومی نفوس  ومسکن در سراسر کشورمهرماه سال جاری اجرا خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد :در گذشته سرشماری ها هر ۱۰ سال یکبار انجام  می شد ولی در سه دوره اخیر هر ۵ سال یکبار انجام شده که آخرین سرشماری ها مربوط به سالهای ۸۵ و ۹۰ می باشد .

داداش پور اظهار کرد :خانوارها برای سرشماری اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهرماه سال ۹۵ با مراجعه به  کافی نت ها،دفاتر پیشخوان دولت،دفاتر خدمات پستی و یا  در منزل خود وارد سایت سرشماری به نشانی

www.sarshomari95.ir

شوند و با دقت و صحت  پاسخگوی ۵۶ سوال که شامل اطلاعاتی از قبیل  آدرس جغرافیایی، هویتی و مسکن است ،باشند؛ ضمن اینکه یاداور می شود این مدت زمان ، قابل  تمدید نخواهد بود  .

مسئول اطلاع رسانی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان نور افزود : پس ازتکمیل اطلاعات و پایان ثبت نام ، سامانه ، یک کد رهگیری به ثبت نام کنندگان ارائه خواهدشدکه خانوارها باید این کد را نزد خود نگهداری کنند و هر زمان ماموران سرشماری به محل سکونتشان مراجعه کردند کد رهگیری را به وی ارائه دهند تا کنترل و تایید نهایی شود و ثبت نام پایان پذیرد.

وی همچنین گفت :خانوارهایی که به هر دلیلی در منزل خود حضور نداشتند و موفق به ارائه اطلاعات و ثبت نام  نشدند با شماره  تلفن هایی که ماموران سرشماری  در منازل آنها قرار می دهند تماس گرفته و در روز مقرر اقدام به ارائه اطلاعات خود به ماموران کنند تا به مرکز آمار ارسال گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد : با توجه به  ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان مازندران و به عنوان استان پیشرو در این زمینه در سطح کشور انتظار  می رود که  شاهد  مشارکت ۴۰ یا ۵۰ درصدی  مردم  شهرستان نور در سرشماری  باشیم .

داداش پور در ادامه گفت: در راستای پیشرفت زیرساختها و ارائه خدمات الکترونیک ، سرشماری  سال ۹۵ به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد که فرصت خوبی جهت تسریع در روند کار و افزایش صحت اطلاعات و کاهش خطا و هزینه محسوب می شود چرا که سرشماری به روش دستی هم زمان بر و هم پرهزینه  بوده است .

وی تاکید کرد: انتظار داریم تمام کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، شورای اسلامی و بهورزان مردم را نسبت به ثبت نام اینترنتی تشویق کنند.

داداش پور سرشماری عمومی نفوس و مسکن را  مبنا و پایه تمام برنامه ریزی ها ،بودجه ریزی ها و سایر خدمات دولتی برشمرد  و افزود : با ارائه آمار و اطلاعات صحیح و مشارکت بالای مردم شهرستان قطعاً شاهد برنامه ریزی صحیح و ارائه خدمات مطلوب خواهیم  بود .

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ مرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو