زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۵ -

فرماندار نور تأکید کرد

ایجاد ۱۲۰۰ شغل در پارک جنگلی شهرستان نور

فرماندار نور گفت: ایجاد 1200 شغل در پارک جنگلی شهرستان نور سبب رونق اقتصادی و توسعه در شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ هادی خنجری به مناسبت هفته دولت، با اشاره به شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: این شهدا خالصانه به مردم خدمت کردند و امیدواریم بتوانیم، ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

وی مهم‌ترین اقدامات دولت را در حوزه بهداشت و سلامت نام برد و افزود: در تحول سلامت، بیمارستان نور که بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد، باز سازی و تجهیز شد و اقدامات خوبی در این زمینه با هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان نور انجام شد.

فرماندار نور عملکرد دولت در حوزه راه‌ها در شهرستان را آسفالت، روکش آسفالت، تسریع در تعریض جاده نور، چمستان، آمل، زیرسازی و آسفالت کمربندی و … نام برد و افزود: حدود ۲۳ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی شهرستان نور هزینه شد که امیدواریم در سال اعتباری جدید بتوانیم، از اعتبار ماده ۱۸۰ بهره بیشتری ببریم تا مشکلات شهرستان را در این زمینه مرتفع کنیم.

این مسئول با اشاره به اقداماتی که در زمینه مخابرات در شهرستان نور انجام شد افزود: اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شد، اما در زیر ساخت‌ها باید تلاش بیشتری انجام شود.

خنجری عملکرد آب و فاضلاب شهرستان نور را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: با توجه به مشکلات و جمعیت شناور و ثابت در حوزه آب شهری، ۱۱ حلقه چاه تجهیز و بازسازی شد و در مجموع در بخش آب و فاضلاب روستایی و شهری بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به حوادث، سیل و آب گرفتگی در شهرستان نور تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات با احداث دیوار حفاظتی، حفر کانال و … قابل پیشگری است که اعتبارات زیادی از ماده ۱۸۰ و تملک به شهرداری‌ها و مرکز شهرستان اختصاص داده شد که شهرداری با مشارکت اعتباری در این پروژه، توانست اقدامات چشمگیری انجام دهد و امیدواریم بتوانیم مشکلات و دغدغه مردم را در این زمینه کاهش دهیم.

فرماندار نور با اشاره به کاهش مشکلات در زمینه برق چمستان افزود: هزینه دولت در حوزه برق شهرستان نور بیش از ۱۴ میلیارد تومانبوده است و در این زمینه با مذاکره‌هایی که با مدیر کل انجام شد، پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت در شهرک چمستان احداث می‌شود تا مشکل برق در این حوزه رفع شود.

خنجری با اشاره به مشکلات طرح هادی در روستاها تصریح کرد: پیگیر مطالبات مردم در حوزه طرح هادی هستیم و تا کنون ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در این زمینه به مردم اختصاص داده شد.

وی گفت: با توجه به کلنگ زنی پروژه گاز لاویج و گازرسانی به ۱۰ روستا، برای رفع مشکلات در این زمینه تلاش می‌کنیم.

فرماندار نور تصریح کرد: در مجموع ۱۱۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان در حوزه گاز شهرستان نور هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به جلسه در مورد جنگل‌ها با حضور قائم مقامی سازمان جنگل‌ها و مراتع و نماینده مردم نور و محمودآباد در شهرستان نور تأکید کرد: پارک جنگلی نور طبق ماده ۱۴۷ به صورت بلند مدت به شهرداری نور واگذار شد و شهرداری بدون دغدغه می‌تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.

خنجری در ادامه خاطرنشان کرد: جنگل در محدوده ایزد شهر به عنوان پارک جنگلی مصوب، به شهرداری واگذار می شود که شهرداری می‌تواند از این فرصت برای رونق صنعت گردشگری استفاده کند.

وی تصریح کرد: ۷۶ هکتار از جنگل کشپل به پارک جنگلی کشپل منتقل می‌شود و در این اقدام در طی ۵ سال، فضای گردشگری به وجود می‌آید.

فرماندار نور در پایان افزود: حدود ۱۲۰۰ اشتغال در پارک جنگلی به وجود می‌آید که سبب رونق اقتصادی و توسعه در شهرستان نور می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ شهریور, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو