زمان انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ -

جزئیات سفر مدیران ۵ شرکت‌ نفتی آمریکایی به تهران

مدیران و نمایندگان ۵ شرکت نفتی و تجاری آمریکایی به منظور آشنایی با جزئیات نسل جدید قراردادهای توسعه‌ای صنعت نفت ایران « IPC» به تهران سفر کردند.

به گزارش سرای نور؛همزمان با برگزاری کنفرانس معرفی قراردادهای نفتی ایران، نمایندگان و مدیران ۵ شرکت نفتی، حقوقی و حسابرسی آمریکایی هم به تهران سفر کردند تا در جریان جزئیات قراردادهای جدید توسعه ای صنعت نفت ایران در دوران پساتحریم قرار بگیرند.

بر این اساس نمایندگان شرکت‌های «CMS Energy» که دفتر مرکزی آن در میشیگان آمریکا قرار دارد، شرکت «petroleum marketing group» توزیع کننده فرآورده های نفتی و نفت، شرکت حقوقی مالیات و حسابرسی «Pricewaterhousecoopers»، شرکت خدمات نفتی و حفاری «Schlumberger» و شرکت «shearman & sterling» فعال در حوزه تجارت و مشاوره که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد، به تهران سفر کرده‌اند.

از این رو در حالی هنوز مذاکرات رسمی ایران با شرکت‌های معتبر آمریکایی همچون شورون، کونکوفیلیپس، اکسون موبیل، هالیبرتون آغاز نشده است که مدیران این پنج شرکت کوچک و متوسط آمریکایی به تهران سفر کرده اند.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت با تاکید بر اینکه «مخالفت و مشکلی با حضور شرکت‌های آمریکایی نداریم»، گفته است: فضا برای حضور این شرکت‌ها در صنعت نفت ایران باز است.

رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم در باره احتمال مشارکت شرکت‌های آمریکایی در طرح‌های صنعت نفت ایران در دوران پساتحریم، تاکید کرده است: از نظر دولت محدودیتی برای حضور آنها وجود ندارد و همکاری با شرکت‌های آمریکایی در قالب این قراردادها امکان پذیر است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو