زمان انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ -

ایران پرچمدار مبارزه باتروریسم است/ماموریت ویژه به سفرا

به گزارش سرای نور؛حسن روحانی روز شنبه در دیدار سفیران جديد ايران در بلژیک، تایلند، پاکستان، دانمارک، فیلیپین، یونان، سنگال و سریلانکا، با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری مناسب از فضای پسابرجام اظهارداشت: باید از فرصت کنونی در جهت توسعه روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با سایر کشورها و همچنین بهره برداری از استعدادها در مسیر همکاری و حداکثری نمودن منافع ملی در مناسبات بین المللی استفاده کرد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه”جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و توسعه در منطقه است”، به نقش مهم سفرا در تبیین و ارتقاء جایگاه  مهم کشور در منطقه و جهان پرداخت و گفت:اکنون در مرحله ای قرار داریم که می‌توانیم با توسعه روابط اقتصادی، سیاسی ، علمی و  فناوری در زمان کمتری به پیشرفت و توسعه ای متوازن و پایدار دست یابیم و سفرا و نمایندگان کشورمان در اقصی نقاط جهان، نقش عمده ای در تحقق این امر ایفا می کنند.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بعد از برجام و فرصتی که برای همکاری و تفاهم ایجاد شد، ایران هم اکنون به عنوان پرچمدار مبارزه عملی با تروریسم شناخته می شود و برای ملتهای منطقه نیز پیام آور ثبات و امنیت است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور میلیونها دوستدار خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مراسم عظیم اربعین حسینی(ع ) را قدرت‌نمایی جهان اسلام و عاشقان اهل بیت(ع)  برشمرد و با قدردانی از همه دست اندرکاران اجرای مراسم اربعین گفت:عشق به امام حسین(ع) منحصر به شیعه و اسلام نیست بلکه متعلق به همه ادیان الهی و آزادگان جهان است.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در جهان اسلام به دنبال ایجاد و تقویت همدلی و وحدت میان مسلمانان است، گفت: امروز مهم‌ترین اولویت، اخوت و همبستگی در جهان اسلام است و لذا برای توسعه و تعمیق روابط با کشورهای اسلامی اولویت قائل هستیم.

رييس‌جمهور  در ادامه با اشاره به انتصاب سرکار خانم افخم به عنوان اولین سفیر خانم بعد از انقلاب اسلامی برای تصدی سفارت در کشور مالزی افزود: حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی ، ورزشی و مدیریتی همواره مثبت و با موفقیت همراه بوده است و این انتخاب هم نشان می دهد که در مسوولیت ها جنسیت ملاک نیست و توانمندی ها و شایستگی ها بایستی مدنظر قرار بگیرد.

روحانی براي سفراي کشورمان در انجام مأموريت‌هاي محوله آرزوي موفقيت کرد.

در اين دیدار سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در سنگال، تایلند، فیلیپین، بلژیک، پاکستان، دانمارک، یونان، سریلانکا و مالزی، بر تلاش خود در جهت ارتقاء سطح روابط ايران با این کشورها تأکيد کردند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو