زمان انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

همایش بین المللی بزرگداشت نیما در ۲۱ آبان در شهر نور برگزار می‌شود

معاون فرماندار نورگفت: همایش بین المللی بزرگداشت نیما در 21 آبان در شهر نور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، جلسه ستاد نخستین همایش نیما، زبان و شعر تبری در فرمانداری نور تشکیل شد.

 

سعید یزدانی در این جلسه اظهارکرد: نیما از اسطوره‌های شعر و ادب و تاریخ فرهنگی ایران است که در شهرستان نور طلوع کرد و همانند خورشید درآسمان ادبی ایران درخشید.

وی گفت: نیما ساختمان شعری و معماری قدیم ایران را در بند قافیه و ردیف، شکست و سبک جدید شعری به نام شعر نو یا شعر نیمایی را بنیانگذاری کرده است.

معاون فرماندار شهرستان نور افزود: محصول سبک شعر نو، هزاران شاعری هستند که در ادبیات ایران به شعر سرایی مشغولند و شاعرانی همانند اخوان ثالث، فریدون مشیری، سهراب سپهری، افشین اعلاء و… پرورش یافته مکتب نیما هستند.

 

 

 

img_6891

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته مالی و پشتیبانی همایش نیما از شهرداران، بخشداران، و رؤسای آموزش و پرورش شکل گرفته که بخشی از هزینه‌ها را شهرستان پرداخت می‌کند و هزینه‌های باقی مانده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تأمین می‌شود.

سعید یزدانی یادآورشد: در روز دوم همایش مهمانان علاقه‌مند به زادگاه نیما، به یوش می‌روند و از خانه نیما دیدن می‌کنند.

احد جاودانی در این همایش، نیما یوشج را چهره اثرگذار در ادبیات ایران نام برد و افزود: همایش نیما باید در شأن و منزلت شاعر بزرگ و پر آوازه ایران باشد.

وی افزود: این یک همایش بین المللی است که فقط به موضوع شعر تبری نیما می‌پردازد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: کمیته ملی این همایش با همکاری دانشگاه مازندران در اداره کل ارشاد استان مازندران فعالیت می‌کند .

این مسئول از درخواست شورای فرهنگ عمومی استان به دبیر خانه شورای فرهنگ کشور برای ثبت یک روز، به نام نیما در تقویم کشور خبر داد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ شهریور, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو