زمان انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ -

شیعه سوندی

از اروپا به عشق زوار حسین (ع) به کربلا آمده ایم

کربلا این روزها جولانگاه زواری است که نه تنها از عراق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی، که از دیگر کشورهای دنیا نیز راهی سرزمین بلا و عطش شده اند تا روایتگر غربت و مظلومیت «اشرف اولاد آدم» باشند.

به گزارش سرای نور؛درست در مسیر منتهی به حرم امام سوم شیعیان و در میان غوغای جمعیتی که نام سید شهیدان را زمزمه یا فریاد می زنند، مشاهده برخی چهره ها و مواکبی که برای خدمت به زوار امام حسین (ع) بر پا شده است توجه هر نظاره گری را به خود جلب می کند.

کربلا این روزها جولانگاه زواری است که نه تنها از عراق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی، که از دیگر کشورهای دنیا نیز راهی سرزمین بلا و عطش شده اند تا روایتگر غربت و مظلومیت «اشرف اولاد آدم» باشند.

در مسیر راهپیمایی در خیابان منتهی به ورودی شماره ۱۰ حریم حضرت امام حسین (ع) یا همان باب الراس، مشاهده موکبی که در بالای آن پرچم کشور سوئد قرار دارد لحظاتی توجه ما را به خود جلب می کند.

عده ای در داخل موکب مشغول پذیرایی از مردم با شربت هستند و با صمیمیتی بر خاسته از عمق وجودشان زوار را در صفوف پذیرایی هدایت می کنند. در داخل موکب با جوانی به نام محمد آشنا می شوم که ساکن شهر استکهلم است.

محمد متولد سوئد است و سالهاست والدین عراقی اش به این کشور شمال اروپا مهاجرت کرده اند. اگرچه اصالتی عراقی دارد اما به قول خودش سوئدی را بهتر از زبان مادری خود صحبت می کند. از او درباره حضورش در کربلا می پرسیم، می گوید:

«الان چند سال است از اروپا به عشق خدمت به زوار حضرت امام حسین (ع) به اینجا می آییم. برای راه اندازی و برپایی این موکب مدتها برنامه ریزی کرده ایم. خدمت به زوار امام حسین (ع) ثوابی دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. هر ساله به همراه تعدادی از افراد از استکهلم و دیگر شهرهای سوئد راهی اینجا می شویم. وقتی زمان سفر نزدیک می شود در میان ما شوق و شعف زیادی به وجود می آید. این سفر توفیقی است که خدا نصیب ما کرده است.»

زمانی که از سختی های کار می پرسم، یکی دیگر از اعضای موکب به ما پاسخ قابل تاملی می دهد: «ما برای همین سختی ها به اینجا می آییم. مشخص است که میلیون ها زادر در کربلا وجود دارند که همه آنها از مقابل موکب ما عبور می کنند. این یک امتحان بزرگ مقابل ماست. تک تک زوار میهمان امام حسین (ع) هستند و خدمت به آنها افتخاری برای ماست.»

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو