زمان انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ -

مدیر کل بازرسی استان مازندران:

ساختمان‌های ساخته شده داخل بافت در روستاها، از خدمات زیر بنایی بهره‌مند می‌شوند

مدیر کل بازرسی استان مازندران گفت:ساختمان‌های ساخته شده داخل بافت در روستاها، بدون پروانه، نظام مهندسی و ... فقط با گواهی دهیار روستا، می‌توانند از خدمات ( آب، برق،گاز، تلفن) بهره‌مند شوند.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، جلسه بررسی مشکلات و چالش‌ها با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بازرسی استان مازندران فرمانداران، بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی و برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌‌های نور و محمودآباد در فرمانداری نور برگزار شد.

 

 

 

 

 

dsc05490

 

علی اسماعیلی در این جلسه به عملکرد خوب سازمان بازرسی استان برای حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد وافزود: امیدواریم در این جلسه با حضور مدیر کل بازرسی استان مشکلات مطرح و موانع طبق قانون رفع شود.

 

وی گفت: تفاهم، همدلی و همزبانی دستگاه‌های اجرایی در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و … در شهرستان‌های نور ومحمودآباد سبب شد تا برخی مشکلات و مسائل را با پیگیری در این شهرستان‌ها رفع کنیم.

 

 

 

 

 

dsc05477

 

 

 

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به این که هدف مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در هر سمت و جایگاهی، خدمتگزاری به مردم است، در این راستا توجه به رفع مشکلات مردم، توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها و حمایت از تولید کننده و سرمایه گذار در اجرای امور و برنامه‌ها را  بسیار ضروری دانست.

 

هادی خنجری در این جلسه تأکید کرد: مهمترین هدف جلسه رفع چالش‌های شهرستان در مسیر خدمتگزاری به مردم است.

 

 

 

dsc05479

 

 

 

 

 

وی گفت: شهرستان نور، بزرگترین شهرستان‌های استان مازندران از نظر وسعت است و بدیهی است که با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

 

فرماندار نور تصریح کرد: نخستین مشکل شهرستان، منطقه محروم بلده است که با توجه به سیل ویرانگر و آسیب‌های فراوان به زیر ساخت‌ها، محدودیت اعتبار و کمبود امکانات، بهترین راه برای رفع مشکلات، استفاده از ظرفیت‌های منطقه است.

 

این مسئول یادآورشد: نیاز به ماشین آلات و تجهیزات برای گشایش راهها و احداث پل‌ها بسیار ضروری بود و با توجه به اینکه بخش زیادی از اعتبارات مصوب در سال گذشته تخصیص پیدا نکرد، برای هزینه منطقه از منابع آن استفاده شد.

 

خنجری با اشاره به آورده‌های سیل در منطقه بلده افزود: تلاش کردیم از آورده‌های سیل برای منطقه هزینه کنیم و با توجه به اینکه در شرایط بحرانی، اقدامات باید با سرعت انجام شود، با چالش در معادن منطقه، که در اختیار شهرستان نبود و استفاده از آورده‌های رودخانه روبرو شدیم.

 

 

 

dsc05508

 

 

 

 

وی لایروبی و پاک سازی مسیر و بستر رودخانه‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: مشکل روستای مرزنده چمستان نیز از مشکلات اساسی شهرستان نور است و آورده‌های رودخانه در این روستا بسیار زیاد است که با نزدیکی فصل پاییز و بارندگی بار دیگر روستای آسیب دیده مرزنده به زیر گل و لای می رود.

فرماندار نور به مشکل سرمایه گذاران در رابطه با حریم دریا بین منابع طبیعی و امور آب اشاره کرد و افزود: تخریب ساخت و سازهای گذشته نیز یکی دیگر از چالش‌های شهرستان است.

یحیی یوسف پور طرح هادی روستاها را ازمشکلات شهرستان نام برد و اظهار کرد: باید در بحث طرح هادی نیازمندی‌های داخل روستا دیده شود.

 

 

dsc05488

 

 

 

 

وی گفت: در بازنگری برخی طرح‌ها نقاطی که در طرح هادی مصوبه گذشته، تصویب شده بود از طرح خارج شده است و روستاها را با تنش‌ها و مشکلات زیادی روبرو کرده است و هیچ یک از شوراها و دهیار‌ها از خروجی طرح هادی رضایت ندارند.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: برخی روستاها در سال‌های گذشته در اراضی منابع طبیعی قرار گرفتند و بر اساس قانون باید این اراضی از بافت روستاها خارج شوند و این نیز مشکلات فراوانی را در شهرستان و در روستاها به وجود آورده است .

این مسئول با توجه به اینکه برخی خانواده‌های روستایی از قشر محروم و مستضعف هستند خواستار تسریع در کار و رفع این معضلات در روستاها شد.

 

 

 

 

 

 

dsc05483

 

 

 

 

 

 

در این جلسه بخشداران، شهرداران و شوراهای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های نور و محمودآباد نیز به طرح مشکلات و موانع در کار پرداختند.

حسن میری در این جلسه اظهار کرد: اگر مردم به حق و حقوق خود در مقابل مسئولان به خوبی آشنا شوند بخش عمده‌ای از کار بازرسی کاسته می‌شود.

وی گفت: هر یک از افراد جامعه می‌توانند بازرس باشند زیرا هدف بازرسی، اجرای قانون است و همه مردم نیز خواستار اجرای قانون هستند.

 

 

dsc05519

 

 

 

 

مدیر کل بازرسی استان تصریح کرد: اگر قانون برای همه یکسان اجرا شود، شیرینی اجرای قانون به کام مردم بسیار خوش می‌آید.

 

این مسئول به ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی با بازرسی تأکید کرد و افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با ارتباط بیشتر مسائل مشکلات و چالش‌های  شهرستان‌های خود را مطرح و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

 

 

 

 

dsc05513

 

dsc05485

 

 

 

میری با اشاره به خدمات رسانی به روستاها اظهار کرد: برای جلوگیری مهاجرت از روستا، به خانه‌های ساخته شده قدیمی و جدید در داخل بافت و الحاق به بافت، خدمات زیربنایی تعلق می‌گیرد.

 

وی تأکید کرد: ساختمان‌های ساخته شده داخل بافت در روستاها، بدون پروانه، نظام مهندسی و … فقط با گواهی دهیار روستا، می‌توانند از خدمات ( آب، برق،گاز، تلفن) بهره‌مند شوند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ شهریور, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو