زمان انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

اگر ۴۰ درصد آمار شهرستان اینترنتی انجام شود قطعا ما موفق هستیم

معاون فرماندار نور گفت: اگر ۴۰ درصد آمار شهرستان اینترنتی انجام شود قطعا ما موفق هستیم

به گزارش سرای نور؛ معاون فرماندار شهرستان نور در جلسه ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نور گفت: مسئولان باید به مردم اطمینان دهند که این آمار نقشی در سرنوشت مالی، اعم از بحث مالیاتی، یارانه و … آنان ندارد. سعید یزدانی اظهار کرد: آمار در ایران از سال ۱۳۳۵ شروع و هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شد و از سال ۹۰ از ۱۰ سال به ۵ سال تقلیل پیدا کرد و هر ۵ سال یکبار صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: آمار علمی و آمار متمرکز اساس توسعه کشور است و این آمار علمی توسط آمارگیران معتقد و با باور علمی امکان پذیر است. معاون فرماندار نور، تصریح کرد: جمع آوری آمار شاید زیاد سخت نباشد اما تحلیل‌های آماری، بر اساس ساختار جمعیت، جایگاه اقوام، شهرها و روستاها و… کجایی قرار گرفتن آن بسیار سخت است و باید دقیق باشد.

 

 

 

img_7118

 

 

 

 

 

 

این مسئول با بیان اینکه برنامه ریزی بدون آمار امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: اکنون برای یک موضوع شاید چند آمار متفاوت وجود دارد و این سرگردان کننده است، سوئد نخستین آمار علمی و دقیق داشتند ولی تاریخ ابران باستان نشان می‌دهد ۲ هزار سال قبل ما آمار گیری داشتیم، آمارگیری در ارتش، سربازان و حنگ‌ها ، آمار گیری کشاورزی، کارگری و… از جمله این آمار‌ها بود.یزدانی گفت: اگر بخواهیم در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توفبق داشته باشیم باید به آمار باور داشته باشیم، این با دو شرط امکان پذیر است، نخست آمار دهنده صادق و سپس آمار گیرنده‌ای که با علم و دانش و باور اقدام کند.
وی اظهار داشت: این آمارها محرمانه است و تاثیری در یارانه، مالیات و … ندارد، صرفا جمع آوری اطلاعات نفوس و مسکن است که جنس، سواد و میزان درآمد و… را مشخص می‌کند و مسئولان باید این اطمینان را به مردم بدهند.

 

 

معاون فرماندار نور تصریح کرد: این آمار نسبت جنسی، میانگین سنی و …که تعیین کننده سرنوشت آینده مملکت است، را رقم می‌زند، در جامعه ۸۰ میلیونی هرم سنی آن مشخص می‌شود و حسن این کار این است که جمعیت فعال و غیرفعال مشخص و در نتیجه برنامه ریزی برای تغییر هرم سنی انجام می‌شود.

 

این مسئوول حضور مدیران و برگزاری جلسات در تبیین چرایی گرفتن آمار و اعلام دقیق آمار، اطلاع رسانی عمومی، در نشست‌ها و محافل و … را ضروری دانست. یزدانی خاطر نشان کرد: امسال شیوه سرشماری علمی و نوین‌تر است و تاکید مقام معظم رهبری است که تا پایان سال آمار دقیق اعلام شود که با توجه به ثبت آمار اینترنتی که از سوم مهر تا ۲۴ باید انجام شود بخش اعظم کار را تسهیل می‌کند و سپس با مراجعه ماموران به درب منازل و کد رهگیری آمار تائید می‌شود و در نتیجه در اعلام آمار تسریع می‌شود.

 

 

 

 

img_7116

 

 

 

 

 

 

معاون فرماندار نور، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها، به ویژه آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت، بهورزان و… موظف به همکاری هستند و باید به مردم اطمینان داده شود این آمار محرمانه است و تاثیری در اخذ مالیات، یارانه و دیگر مسایل مالی شهروندان ندارد.. وی گفت: اگر ۴۰ درصد آمار شهرستان اینترنتی انجام شود قطعا ما موفق هستیم و آموزش و پرورش با فرهنگ سازی و تشویق دانش‌آموزان می‌تواند کمک بسیار شایانی بکند..
معاون فنی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: در سرشماری اینترنتی، مراکز پیش‌خوان دولت و کافی نت‌ها آمادگی ثبت دارند و افراد در منازل و با اینترنت خانگی هم شخصا مجاز به انجام ثبت نام هستند و در پایان کد رهگیری دریافت می‌کنند. قنبرعلی دادشپور، افزود: ثبت نام اینترنتی از سوم تا ۲۴ مهر انجام و از ۲۵ مهر تا ۲۵ آبان به مدت یک‌ماه ماموران آمارها را در درب منازل تائید می‌کنند.

وی گفت: کارکنان ادارات ملزم به ثبت نام در فرصت اول هستند و برای مردم به ویژه در مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، الزامی نیست، لیکن باید از این زیر ساخت بهره‌مند شد که از مزایای آن صحت، دقت و سرعت است.
منبع:روابط عمومی فرمانداری شهرستان نور

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ شهریور, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو