زمان انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ -

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت:

امنیت کشور ما ثمره خون شهدا دفاع مقدس و مدافعان حرم است

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت: امنیت کشور ما ثمره خون شهدا دفاع مقدس و مدافعان حرم است و ما باید بکوشیم، همدلی و وحدت خود را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ علی اسماعیلی در جلسه شورای اداری با اشاره به عید ولایت و امامت اظهار کرد: باید همراه و پشت سر رهبرمان حرکت کنیم تا منحرف نشویم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس افزود: امنیت کشور ما ثمره خون شهدا دفاع مقدس و مدافعان حرم است و ما باید بکوشیم، همدلی و وحدت خود را حفظ کنیم تا دشمنان با ناامیدی ببینند که توانایی نفوذ درهیچ زمینه‌ای را در ایران اسلامی ندارند.

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان نور از بزرگترین شهرستان‌های استان مازندران است، بودجه آن نیز باید پاسخ‌گوی نیاز شهرستان دیده شود.

این مسئول توجه ویژه به راه  و آب روستایی در شهرستان نور را ضروری دانست.

 

هادی خنجری در جلسه شورای اداری شهرستان نور با تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: دهه ولایت افتخار شیعیان و مذهب تشیع است.

 

وی با اشاره به سرشماری افزود: سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهر ماه سال جاری آغاز و برای نخستین بار در کشور به سه روش اینترنتی، تلفنی و حضوری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دولت، شورای عالی آمار کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود.

 

فرماندار نور تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که ثبت نام اینترنتی و مشارکت مردمی را به ۴۰ درصد برسانیم در حالی که این مقدار در دنیا ۲۵ تا ۳۵ درصد است و امیدواریم بر طبق تأکید رهبرمعظم انقلاب بتوانیم به آمار مناسب دست پیدا کنیم.

 

این مسئول در ادامه گفت: با سرشماری دقیق علمی می‌توان به آمار دقیق جمعیت سن، جنس، ساختمان، اشتغال، بیکاری، مرگ و میر، مسکن، مهاجرت به داخل و خارج از کشور رسید.

 

محمود نوربخش در جلسه شورای اداری شهرستان نور با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تلاش مسئولان و مردم در راستای تحقق این امر مهم خاطرنشان کرد: سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری، به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده که می‌طلبد تمام مدیران دستگاه‌ها در تحقق این امر گام‌های اساسی بردارند.

 

وی از ۵ رویکرد اساسی اقتصاد مقاومتی شامل مردمی کردن، عدالت بنیان، دانش بنیان، درون زا و برون نگر نام برد و افزود: باید در سیستم مدیریت مالی، اداری و فرایندهای آن روش‌ها تغییر کند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر اجرایی سرشماری استان مازندران اظهارکرد: باید در ارائه خدمات به عنوان نمادهای حاکمیتی در قالب سه قوا، با همین منابع محدود، خدمات بهتر ارائه و ارباب رجوع را تکریم کنیم.

این مسئول در ادامه به مشارکتهای مردمی اشاره کرد و تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری باید به جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و کارآفرینی بپردازیم.

نور بخش از مدیران دستگاه ها خواست تا در صورت برخورد با قوانین دست و پا گیر اداری آن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند تا جهت اصلاح به دولت و مجلس فرستاده شود.

وی گفت: برای ایجاد تحول باید دیدگاه ما تغییر کند و بر مبنای این دیدگاه تحول را آغاز کنیم.

 

 

 

 

img_7224

 

 

 

 

 

خنجری افزود: دولت بر مبنای این داده‌ها می‌تواند برای مدیریت کشور برنامه ریزی مدون‌تری داشته باشد.

 

وی زبان آمار را زبان واقعیت‌ها نام برد و تأکید کرد: شفافیت آماری، شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه را به روشنی تبیین می‌کند.

فرماندار نور خاطرنشان کرد: تاکنون چهار جلسه اختصاصی و یک جلسه عمومی طبق تأکید سازمان برنامه و بودجه در تمام سطح‌ها برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن برگزار شد.

 

این مسئول بر مشکل زیر ساخت‌ها در شهرستان تأکید و تصریح کرد: اگر زیر ساخت‌ها آماده نباشد تجهیزات، امکانات و تکنولوژی‌های لازم نمی‌تواند ما را در تحقق اهداف و برنامه‌ها در این حوزه یاری کنند.

 

خنجری خواستار توسعه و تقویت زیرساخت‌های آماری از قبیل شبکه مخابراتی و اینترنتی شد.

حجت الاسلام سید مهدی امیری ارجمند، در این جلسه بیان کرد: در آستانه عید غدیر، بزرگترین عید مسلمانان جهان هستیم که گرامیداشت آن سبب استمرار حرکت انبیاست.

وی افزود: اگر شاهد ادامه حرکت غدیر بودیم هرگز واقعه تلخ عاشورا رخ نمی‌داد.

امام جمعه نور بر رعایت رسالت خواص بودن مدیران تأکید و خاطر نشان کرد: اگر مدیران نالایق بر مسند مسئولیت بنشینند بیت المال نابود و جامعه گرفتار خسارت می‌شود.

 

 

img_7225

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ شهریور, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو