زمان انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور:

غدیر استمرار حرکت و قیام انبیاء است که ترک آن سبب تحقق عاشورا شد

امام جمعه نورگفت: انحراف روزهای نخست رحلت پیامبر(ص) و سوءاستفاده از کلمه ولی سبب شد تا ثمره تلخ عاشورا در سال 60 هجری قمری رقم زده شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت‌الاسلام سید مهدی امیری ارجمند در مصاحبه اختصاصی با سرای نور اظهارکرد: غدیر استمرار حرکت و قیام انبیاء است که ترک آن سبب تحقق عاشورا شد.

 

وی گفت: هجدهم ذی‌الحجه روز عید غدیر است که پیامبر (ص) در این روز فرمودند: هرکه من مولای اوهستم علی مولای اوست.

 

امام جمعه نور تصریح کرد: در روز غدیر، جانشینی علی(ع) از سوی خدا و توسط پیامبر (ص) اجرا شد که این روز، روز اکمال دین و اتمام نعمت نام گرفت.

 

امیری ارجمند با اشاره به هدف خلقت افزود: خدای متعال هدف از خلقت و آوردن پیامبران و اولیای الهی را رشد کمال، خلافت الهی و تقرب می‌داند و به همین دلیل در روز غدیر، خداوند متعال کار را برای اکمال دین به دست پاک نبی مکرم اسلام (ص) به اتمام رساند.

 

وی گفت: کسی که بعد از رسول خدا تعالیم اسلامی و فرامین الهی را به اجرا درمی‌آورد باید از خصوصیات رسول خدا که علم، تقوا، اخلاص، معنویت، فضایل عالی انسانی و دور بودن از هر گونه بدی و زشتی و رذایل است، برخوردارباشد و رسول خدا فرمودند: یا علی انت منی بمنزلت هارون من موسی الا انه لانبی بعدی.

امام جمعه نور در این گفت‌وگو با اشاره به حقیقت غدیر خاطرنشان کرد: غدیر یک حقیقتی غیرقابل انکار، هم از ناحیه دوستان و هم مخالفان است زیرا بعد از معرفی حضرت، دست بیعت با او دادند و تبریک گفتند.

 

امیری ارجمند با اشاره به ارتحال رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد: پس از رحلت رسول اکرم (ص) مخالفان برای کنار نهادن و دوری از ولایت علی (ع)، با تخریب کلمه مولا، منظور از ولایت ولی را دوستی نام بردند، در صورتی که اقتضای زمان و مکان، آخرین حجة الوداع، عمل پیامبر، (ص) در کنار هم آمدن خطبه غدیریه علی (ع) را در کنار یازده امام دیگر تا به خاتم اوصیاء حضرت مهدی (ع)، همگی در ردیف امامان دوازده گانه مطرح می‌شوند.

 

 

وی بیان کرد: انحراف روزهای نخست رحلت پیامبر(ص) و سوءاستفاده از کلمه ولی سبب شد تا ثمره تلخ عاشورا در سال ۶۰ هجری قمری رقم زده شد و حاکمان کوته‌بین، کج‌اندیش و منکرتوحید، نبوت و ولایت با علم به حکومت امام حسین، حضرت را با لبان تشنه به شهادت رساندند و اشاره کردند که علت کشتن امام حسین (ع) به خاطر کینه و بغضی است که نسبت به پدرش داشتند.

امام جمعه نور در ادامه با اشاره به واقعه کربلا اظهارکرد: واقعه کربلا فقط ریشه در چند ماه حکومت یزید ندارد بلکه ریشه از غدیر تا جانشینی علی(ع)است، به طوری که اسلام را از مسیر اصلی منحرف و تا قیام امام حسین ادامه پیداکرد.

امیری ارجمند افزود: قیام عاشورا احیاگر غدیر بود و دوران خلافت معاویه از عوامل مهم و زمینه ساز کربلا است که از قتل، غارت، ستم و دین ستیزی حکایت دارد که مقدمه را برای معرفی فرزندش یزید ملحد و جنایتکارش فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: زمانی که عمروعاص از سوی معاویه  والی مصر شد و از دادن مالیات خودداری کرد، مورد تهدید واقع شد که عمرو شعر جلجلیة را سرود که مضمون آن این است که معاویه نگذار تا من صدای زنگ شتر را به صدا درآورم به این مضمون که اگر تهدیدم کنی حقیقت مسئله غدیر و نصب امامت علی (ع) را در جهان اسلام مطرح می‌کنم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ شهریور, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو