زمان انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۵ -

هفته‌ دفاع‌ مقدس یادآور حماسه‌ سازی‌ ایرانیان در مظلومیت کامل

هفته دفاع مقدس راجوری به جوان جنگ‌ندیده امروزی یادآور شویم که بداند جنگ یک نوستالوژی قدیمی نیست و چیزی بیشتر از یک عکس و خاطره است.

به گزارش سرای نور؛ همیشه وقتی صحبت از جنگ می‌شود، یادآور دلاوری‌های مردانی می‌افتیم که عاشقانه از جان گذشتند و به‌خاطر شرف، آزادگی، وطن و ناموس راهی جبهه حق علیه باطل شدند، اما دفاع مقدس فقط مختص به مردان دلاور کشور ندارد بلکه در جایگاهی باید یاد کرد از شیر زنانی که زینب‌وار پابه‌پای برادران دینی خود در نبرد بودند، و حتی اگر نتوانستند به جهاد بروند در پشت جبهه و در خانه‌های‌شان از رزمندگان دفاع کردند. بی‌انصافی است که ما یادواره‌های متعددی برای دلاور مردان شهیدمان داریم، اما خیلی خیلی کم اتفاق می‌افتد که یادواره شیر زنان جنگی خودمان را داشته باشیم، چه بسا این حرکت باعث ارزش‌گذاری بیشتر به مقام زن می‌شود و جوان جنگ‌ندیده امروز هم با شیر زنان کشور خود آشنا می‌شود.

تاریخ هیچ‌گاه نباید فراموش کند که سهم زنان کشور در دوران جنگ کمتر از مردان نبوده است. هفته دفاع مقدس نه تنها تعلق به شهدای کشور ندارد، بلکه باید علاوه بر گرامیداشت یاد آنان، از شهدای زنده‌ای که از کاروان شهدا جا مانده‌اند هم یادی شود و انصافاً برخی از این‌ها زود به فراموشی سپرده شدند.

باید دانست زنده نگه داشتن یاد شهدای زنده معطوف به این هفته نیست، این هفته فقط تلنگری باید باشد بر پیکره‌ی تاریخ که ظلمی بر مردمانی تحمیل شد که آسایش حق‌شان بود و حال آنکه هشت سال خون دادند، داغ دیدند و سر آخر هزاران لاله‌ی پرپر نصیب‌شان شد که سندش عزتی است و مهر داغی شده بر پیشانی تاریخ.

آری هفته دفاع مقدس یادآور رشادت زنان و فرزندانی است که آسیب‌های همسر و پدر موجی را با لبخند می‌گذرانند و دَم نمی‌زنند، یادآور دخترانی‌ است که شب را با سرفه‌های شیمیایی پدر صبح می‌کنند، یادآور زنانی است که عاشقانه همسر قطع نخاعی‌شان را جابجا می‌کنند بی‌آنکه خم به ابرو بیاورند.

هفته دفاع مقدس باید امروز به جوان مملکت بیاموزد جنگ دیروز گرچه خاتمه یافته، اما هنوز جنگ امروزی وجود دارد و بارها از آن جنگ سخت‌تر و طاقت‌فرساتر است. باید بیاموزد که سلاح ایمان داشته باشد، مثل آن زمانی که شاید دلاور مردان ما سلاح کمی داشتند اما نیروی ایمان‌شان رعشه بر تَنِ حرامیان می‌انداخت.

جنگ یک نوستالوژی قدیمی نیست، فرمولی است برای ادامه جنگ‌های دیگر. هفته دفاع مقدس را جوری به جوان جنگ‌ندیده امروزی یادآور شویم که یاد بگیرد سلاح امروزش در برابر این جنگ نرم نابرابر چیست.

هفته دفاع مقدس چیزی بیشتر از عکس و خاطره است باید به قلب تاریخ زد تا فهمید وطن به همین آسانی از دست اهریمن رهایی پیدا نکرده. باید تاریخ را ورق زد تا فهمید، تا شناخت.

منبع:بلاغn00226898-b

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو