زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ -

آیت‌الله‌یعقوبی ازمراجع‌نجف :

اسلام منهای اهل بیت معنا ندارد/ باید اسلام ناب را به جهان شناساند

آیت الله یعقوبی تاکید کرد: در شرایطی که ارعاب، تهدید و تجاوز در جهان و پیرامون ما ظهور و بروز دارد، باید در شناساندن راه صحیح به دیگران که همان راه و مسیر اهل بیت است نهایت تلاش و سعی خود را بنماییم.

 

به گزارش سرای نور؛راهپیمایی اربعین امسال با حضور گسترده شیعیان اهل بیت (ع) از شهرهای مختلف عراق تا کربلای معلا انجام و مراسم روز اربعین نیز با نظمی خاص در داخل و بیرون از حرم امام حسین (ع)   برگزار شد. پیام این مراسم گسترده و بی سابقه از نظر شما برای مخاطبان شیعه آن چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم. برگزاری این مراسم مسئولیت ما را در نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت دوچندان می سازد. دعوت به مسیر اهل بیت و بیان مظلومیت و حقانیت خاندان نبوت موضوعی است که باید شیعیان از هر فرصت گرانبهایی برای بیان آن استفاده کنند.

ما روایات متعددی در این خصوص داریم که باید نسبت به آنها توجه داشته باشیم. نشر و گسترش تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت نه تنها وظیفه علمای اسلامی و طلاب حوزه های علمیه، که از وظایف رسانه ها و نخبه های فرهنگی جهان اسلام است.

در مخاطب شناسی اربعین، حتی با افرادی مواجه می شویم که دارای مذهب تشیع یا حتی معتقد به دین مبین اسلام نیستند اما نسبت به امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) نگاه خاص و ویژه ای دارند. نظر شما در این خصوص چیست؟

قلبها در جهان مهیای پذیرش مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است. فکرها نیز آماده هستند تا روش، مسلک و سیره این امامان بزرگوار را پذیرا باشند. دقیقا برای همین است که از وظیفه سنگین شیعیان در برهه فعلی سخن می گویم. حال که بدی و پستی غرق شدن در زندگی مادی و یاس آلود بودن زندگی حیوانی و خالی از معنویت به اثبات رسیده است، این تنها مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است که نجات بخش واقعی زندگی بشر است.

این سیره و زندگی باید به جهانیان شناسانده شود. در شرایطی که ارعاب، تهدید و تجاوز و… جملگی در جهان و پیرامون ما ظهور و بروز خاص خود را دارد، ما باید در شناساندن راه صحیح به دیگران که همان راه و مسیر اهل بیت است نهایت تلاش و سعی خود را بنماییم.

به شرایط فعلی و خاص موجود در جهان اسلام اشاره کردید، وظیفه مسلمانان کل جهان در قبال این تحولات چیست؟

همان گونه که اشاره شد این شرایط خاص مسئولیت ما را در برهه فعلی دوچندان می سازد. مسلمانان از نجف و کربلا گرفته تا مشهد و قم و لبنان و دیگر مناطق جهان اسلام باید نسبت به شرایط فعلی هشیار بوده و مسئولیت ترویج سیره و روش زندگی اهل بیت را در دستور کار خود قرار دهند. علمای اسلامی نیز در این خصوص وظیفه سنگینی بر عهده دارند. نعمت ولایت اهل بیت حقیقتا بالاترین نعمتی است که به ما داده شده است. باید قدر این نعمت بزرگ و الهی را دانست.

همچنین باید این نکته را بدانیم که دشمنان مکتب اهل بیت از شیاطین انس و جن نهایت تلاش خود را جهت تقابل با پیروان اهل بیت به کار خواهند بست. آنها قصد دارند به هر نحو ممکن مانع از ترویج مکتب اهل بیت در جهان شوند. اینها افرادی هستند که سعی دارند به وسایل و اشکال مختلف ما را ترسانده و عزم ما را برای ترویج این مکتب الهی سست کنند اما آنها در نهایت شکست خواهند خورد و رستگار نخواهند شد.

 این شیاطین در صدد پاشیدن بذر تفرقه در جهان اسلام میان مسلمانان و ایجاد دشمنی میان مومنین هستند. اما آنها به برکت همین شعائر حسینی مانند مراسم اربعین و مواردی از این قبیل شکست خواهند خورد و پیروزی نهایی از آن اسلام است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو