زمان انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ -

احرار الشام قصد حمله شیمیایی دارد/غرب حامی تروریستها

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که عناصر احرارالشام قصد دارند با پوشیدن لباس نیروهای ارتش سوریه حملاتی شیمیایی و سمی را به شهروندان سوری انجام دهند و عامل آن را ارتش سوریه معرفی کنند.

به گزارش سرای نور؛ «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با موضوع شهر حلب سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش بشار الجعفری در این جلسه در سخنانی تاکید کرد: دولت سوریه شهر حلب را به صورت کامل از تروریست ها بازپس خواهد گرفت. دولت سوریه از حلب و یا یک وجب از اراضی سوریه دست برنمی دارد و تمامی آن را از تکفیری ها پس خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از اتهامات واهی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به سوریه تعجب می کنیم. اطلاعاتی به دست من رسیده که نشان می دهد تروریست های احرارالشام درصدد انجام حملاتی با مواد شیمیایی و سمی علیه شهروندان سوری هستند و قصد دارند با پوشیدن لباس نیروهای سوری، اینگونه وانمود کنند که ارتش سوریه این کار را انجام داده و  این اقدامات را به ارتش سوریه نسبت دهند.

بشار الجعفری گفت: مواد سمی در مخفیگاهی در سراقب واقع در شمال سوریه وجود دارد که ۲ کارشناس آمریکایی نیز از این مکان بازدید کرده اند. آمریکا از تفکیک جبهه النصره و گروه های مسلح شانه خالی کرد. برخی از اعضای شورای امنیت باید دروغگویی به خودشان و جهان را متوقف کنند.

وی تاکید کرد: سوریه به مبارزه با تروریسم پایبند می ماند و امیدواریم برخی از اعضای شورای امنیت سوءاستفاده از آلام و رنج های مردم سوریه را متوقف کنند. پیروزی دولت سوریه بر تروریسم محال نیست و محقق خواهد شد. جنگ واقعی علیه تروریسم آغاز نشده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود:نماینده سازمان ملل در امور سوریه باید معارضان را در قالب یک هیئت جمع کند تا به گفتگو بپردازند اما ما برای گفتگو با تروریستها آمادگی نداریم. درخواست برخی کشورها در جلسه امروز شورای امنیت پیامی در راستای حمایت از جبهه النصره و  گروههای مرتبط با آن بود. گروه نور الدین الزنکی، ادعاهای غرب درباره معارضان میانه رو را با پیوستن به جبهه النصره برملا کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو