زمان انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ -

در شورای امنیت رخ داد؛

آدرس غلط آمریکا با طرح اتهام علیه سوریه و روسیه در موضوع حلب

نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با موضوع بررسی وضعیت حلب سوریه به طرح ادعاهایی واهی علیه سوریه و روسیه پرداخت.

به گزارشسرای نور؛ سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که حملات به حلب بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین ادعا کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه و همچنین روسیه، جنگ در سوریه را شعله ورتر می کنند و کاروان های حامل کمک های بشردوستانه را هدف قرار می دهند.

وی در ادامه مدعی شد: روسیه و سوریه این اقدامات را به بهانه مبارزه با تروریسم انجام می دهند که ادعایی پوچ است. بشار اسد تنها به راهکار نظامی در کشورش فکر می کند.

نماینده آمریکا بدون توجه به نقش موثر روسیه در تضعیف تروریستها در سوریه ادعا کرد: وضعیت حلب مصیبت بار است و کاروان های بشردوستانه در شرایطی که بمباران سوریه و روسیه ادامه دارد، قادر به امدادرسانی نیستند. تمامی جهان شاهد اقدامات روسیه در حلب می باشد.

وی در ادامه اتهامات بی اساس خود عنوان کرد: اقدام روسیه در سوریه امکان دارد جنایت جنگی محسوب شود و اقدامات مسکو در شرق حلب با درخواست های آن در خصوص راهکار مسالمت آمیز برای بحران سوریه تناقض دارد.

گفتنی است اظهارات نماینده آمریکا در حالی مطرح می شود که جنگنده های این کشور در هفته های گذشته و در جریان آتش بس سوریه، مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور بمباران کردند و حدود ۲۰۰ نیروی این کشور کشته و زخمی شدند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو