زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ -

کلینتون:

گزینه نظامی علیه ایران باید روی میز باشد

نامزد اصلی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، شب گذشته در اظهاراتی خواستار آن شد که گزینه نظامی در برابر ایران همچنان روی میز بماند.

به گزارش سرای نور؛«هیلاری کلینتون» که شب گذشته در موسسه بروکینگز سخنرانی می کرد ایران را متهم به انجام اقدامات تحریک آمیز کرد و عنوان داشت که این قبیل اقدامات می تواند به توافق هسته ای انجام شده آسیب بزند از همین رو بهتر است آمریکا گزینه نظامی خود را همچنان روی میز نگه دارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه اظهارات خود توضیح چندانی در این رابطه نداد. کلینتون در حالی خواستار حفظ گزینه نظامی بر روی میز در برابر ایران شده که توسل ایالات متحده در سال های گذشته به این حربه دستاورد چندانی برای واشنگتن در بر نداشته است.

کلینتون در ادامه اظهارات خود در موسسه بروکینگر به روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و عنوان داشت که در صورت پیروزی در انتخابات سال آتی و رسیدن به مقام ریاست جمهوری روابط واشنگتن با تل آویو را یک گام جلو می برد.

کلینتون در این باره گفته است که او در مقام رئیس‌جمهور آمریکا، در نخستین روز کاری‌اش، از نخست‌ وزیر رژیم اسرائیل برای سفر به آمریکا دعوت می‌کند، تا روی تقویت و استحکام روابط نظامی دو جانبه کار کنند.

این گفته‌ها در حالی است که روابط آمریکا و اسرائیل، به‌ویژه در رابطه با نحوه مواجهه با ایران و برنامه هسته ای و برجام، سال‌های پرتنشی را از سر گذرانده است و رهبران واشنگتن و تل آویو پس از بیش از یک سال امتناع از دیدار دوجانبه، به تازگی در آبان ماه با یکدیگر دیدار داشتند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو