زمان انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ -

امام جمعه چمستان:

زمین لاویج برای مردم زخم کهنه شده است

امام جمعه چمستان گفت: زمین لاویج برای مردم زخم کهنه شده است و کسانی که اجداد آن‌ها بیش از 200 سال در آن منطقه سکونت داشتند برای آن‌ها حکم صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگار سرای نور، حجت الاسلام سید احمد جباری در نماز جمعه چمستان که با حضور استاندار مازندران، مدیران کل استان، نماینده مردم نور و محمودآباد، فرماندار، بخشدار و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) پرچم‌دار امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی گفت: واجبات دینی از دو دسته فردی، نماز و روزه و واجبات نظارتی و مراقبتی مانند امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود.

امام جمعه چمستان افزود: اگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد، همه باید احساس مسئولیت کنند و مسئولان در این امر باید الگو باشند.

خطیب جمعه چمستان با تأکید بر تکریم ارباب رجوع خاطرنشان کرد: مردم چمستان در امر کشاورزی، دامداری بسیار کوشا و در امر دین داری، مردمی مذهبی و ولایی هستند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به مشکلات منطقه چمستان به تعریض چهار بانده شدن جاده نور، چمستان، آمل اشاره کرد و افزود: عدم شانه در جاده سبب خطرات جانی برای مردم شده است و خواسته مردم این است که تعریض این جاده که چندین سال طول کشیده است هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

وی با اشاره به تعطیلی شرکت بهدشت تأکید کرد: صدها نفر در آن جا امر معاش می‌کردند که سبب بیکاری مردم شده و امیدواریم با عنایت استاندار این حق به مردم برگردد.

امام جمعه چمستان گفت: زمین لاویج برای مردم زخم کهنه شده است و کسانی که اجداد آن‌ها بیش از ۲۰۰ سال در آن منطقه سکونت داشتند برای آن‌ها حکم صادر شده است، البته هر کسی که به حریم منابع طبیعی تجاوز کرده است باید مجازات شود اما نه اینکه بدون بررسی همه را یکسان ببینند و برای مردم مشکلات به وجود آورند.

خطیب جمعه چمستان یاد آور شد: شرکت زربال نیز سبب نگرانی مردم شده است و برخی از سالن‌ها واگذار شده که اگر مشکلی در این زمینه پیش بیاید، هزار خانوار را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۳۰ هزار نفر جمعیت شناور افزود: مردم چمستان خواستار شهرستان شدن منطقه چمستان هستند.

امام جمعه چمستان در پایان با قدردانی از حضور استاندار و همراهان، نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت، فرماندار و مسئولان شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات مردم منطقه چمستان شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو