زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ -

پیام تسلیت روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد بمناسبت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا

روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی دکتر علی اسماعیلی نماینده مردم شریف شهرستانهای نور و محمودآباد بمناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع ) و یاران باوفایش،پیام تسلیت داد .

پیام تسلیت روابط عمومی دفتر ارتباط مردمی دکتر علی اسماعیلی نماینده مردم شریف شهرستانهای نور و محمودآباد بمناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع ) و یاران باوفایش
شب های عاشقی
باز هم ماه محرم ؛ ماه سوگواری فرزند پیامبر (ص) فرا رسید و دل های عاشق به سوی کربلای حسینی و عظمت قیام کربلاییان معطوف می گردد.
مسلمانان به بهانه ی فرا رسیدن این ماه ، با برپایی محافل تعزیه ، بار دیگر قیام بزرگ کربلا را ارج می گذارند و به یاد شهادت حسین و یاران فداکارش اشک می ریزند .
عزاداری برای حسین ، یک سنت و رسم همیشگی است که از گذشته ی دور ، هر ساله تکرار می شود تا خاطره ی فداکاری های حماسه گران همیشه جاوید ، در یادها زنده بماند و مردم اعم از جوانان ، زنان و کهن سالان از آن درس زندگی در سایه ی آزادگی را فرا بگیرند . حسین (ع) و یاران وفادارش به راستی مظهر آزادگی و ایثار و فداکاری است و برای همیشه همچون چراغ تابناک و هدایتگر راه بشریت و انسانیت می درخشند .
پیام مکتبی که حسین و یاران بی نظیرش با شهادت خود در چهارده قرن قبل در سرزمین کربلا پایه گذاری نمود مختص کسانی است که عشق خدایی و شور و شوق حسینی دارند .
تکرار گرامیداشت قیام امام حسین در هر سال نشان می دهد که کشش سرور و سالار شهیدان در میان پیروانش به اندازه ای است که به وصف نمی گنجد .
در واقعه کربلا چه سری نهفته است که هر چه زمان سپری می شود بیشتر از قبل دلباخته نام زیبایش می شوند .
قيام امام حسين(ع) و واقعه عاشورا نه يك مقطع از تاريخ اسلام كه جرياني هميشه جاري در حيات اسلام و باور مسلمانان است و مقطع قابل تأمل و درس آموز براي همه جهانيان خصوصاً آناني كه آزادگي را لازمه تكامل و سعادت بشري مي دانند محسوب می شود. کربلا بود و حماسه اي به استواري کوهساران، عاشورا بود و پيامي به لطافت نسیم . کربلا با خود حماسه خون و شهادت داشت کربلا با خود حماسه استقامت داشت.
عاشورا اين استقامت را به لطافت عشق آميخته بود و آن هم چه عشقي؟ عشقي که از عمق جان ۷۲ مرد به سوي حق زبانه مي کشيد… و شهادت را بر آنان گوارا مي ساخت و اکنون مائيم و کربلا و شمائيد و عاشورا ، زينب وار فرياد مظلوميت سردهيد و ظالم را رسوا کنيد که اگر حسين نمي توان بود… بايد زينب وار پيام آور شد…. و خون سرخ حسين را در تداوم عاشورا، پيام آور بود…

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو