زمان انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ -

اقامه با شکوه نماز جماعت ظهر عاشورا در کل کشور

ستاد اقامه نماز از تمهیدات لازم برای برگزاری پرشکوه نماز جماعت ظهر عاشورای حسینی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، مسعود دریس مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور ضمن تسلیت و تعزیت تاسوعا و عاشورای حسینی از اقامه با شکوه نماز جماعت ظهر عاشورا در کل کشور خبر داد.

وی اقامه نماز جماعت در روز دهم محرم الحرام توسط امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش را حاوی پیام‌های مهم شمرد و افزود: مهمترین پیام نماز ظهر عاشورای حسینی، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای تمام ارزش‌های والای الهی و انسانی بود.

وی در بخش دیگری از تبیین پیام‌های این نماز با عظمت که در سخت‌ترین شرایط به جماعت اقامه شد اشاره داشت و گفت ، پیام نماز امام حسین(ع) به این معناست که هیچ عاملی نمی‌تواند مانع اقامه نماز شود ، حتی بزرگترین واقعه و حادثه زندگی نباید موجب فاصله افتادن نماز از وقتش شود.

دریس خاطر نشان کرد: چگونه می‌توان عزادار و سوگوار واقعی امام بود ولی نماز را که امام حسین علیه السلام به خاطر آن قیام کرد ، مهم نشمرد و چگونه ممکن است کسی برای امام عزاداری کند و خود را علاقمند به او بداند در حالیکه از نماز خود محافظت نکند و آن را سبک بشمارد.

مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز به برنامه‌ریزهای بسیار گسترده شورای اقامه نماز کشور در کل استان‌ها و تمهیدات صورت گرفته جهت اقامه باشکوه آن اشاره کرد و نماز جماعت ظهر عاشورای حسینی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و از رسانه ملی و هیات‌های فعال مذهبی در این رابطه تقدیر و تشکر کرد .

وی همچنین به رشد ۳۰ درصدی کمی و کیفی و گسترش نماز از مراکز استان به شهرها و روستاها اشاره کرد و دلیل آن را بصیرت بالا و روحیه انقلابی این ملت عاشورایی برشمرد که نشان از پیوند عمیق شور و شعور مردم عزادار با اهداف حادثه عظیم عاشوراست.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو