زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ -

رضا نجفی مطرح کرد؛

پیشنهاد انقضای ۱۲ قطعنامه قبلی شورای حکام در قطعنامه ۱+۵

نماینده ایران در آژانس گفت: پیش نویس قطعنامه ۱+۵ تمامی ۱۲ قطعنامه قبلی شورای حکام از جمله دو قطعنامه پی ام دی یعنی نوامبر ۲۰۱۱ و سپتامبر ۲۰۱۲ را منقضی( فسخ - terminate) می‌کند.

 

به گزارش سرای نور؛رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به متن پیش نویس قطعنامه شورای حکام در خصوص موضوع ایران اظهار کرد: همانطور که مشاهده می شود ۱+۵ بر اساس بند ۱۴ برجام پیش نویس قطعنامه ای را به هدف بستن موضوع پی ام دی ارائه کرده اند.

وی افزود: طبق بند ۹، شورای حکام به این امر توجه می کند که تمام فعالیت‌ها در نقشه راه برای حل مسایل باقیمانده گذشته و حال در مورد برنامه هسته ای ایران(پی‌ام‌دی) بر اساس زمانبندی توافق شده اجرا شده اند و همینطور توجه می کند که این امر(یعنی اجرای فعالیت‌ها) بررسی شورا از موضوع(مسایل باقیمانده گذشته و حال) را خاتمه می دهد.

نجفی تاکید کرد: در تکمیل خاتمه دادن مسایل باقیمانده گذشته و حال یا همان پی ام دی، شورا طبق بند ۱۱ از روز اجرای برجام، تمامی ۱۲ قطعنامه قبلی شورای حکام از جمله دو قطعنامه پی ام دی یعنی نوامبر ۲۰۱۱ و سپتامبر ۲۰۱۲ را منقضی( فسخ – terminate) می‌کند.

نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: فسخ قطعنامه های پی‌ام‌دی شورای حکام که در آنها از مدیرکل خواسته بود در مورد پی ام دی گزارش بدهد(بند ۶ قطعنامه سپتامبر ۲۰۱۲) به این معنی است که مدیرکل دیگر در مورد پی ام دی وظیفه ای ندارد.

وی تصریح کرد: در بند ۱۳ نیز شورای حکام موضوع «اجرای پادمان و قطعنامه های قبلی شورای امنیت» را از روز اجرای برجام از دستورکار خارج و به جای آن اجرای برجام در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ را جایگزین می‌کند.

نجفی با بیان اینکه از این به بعد طبق بند ۴ قطعنامه مدیرکل تنها در خصوص اجرای برجام و یا بروز مشکلی خاص در اجرای برجام گزارش خواهد داد، اظهار کرد: انتظار می‌رود که این پیش‌نویس سه‌شنبه آینده ۲۴ آذر بدون تغییر تصویب شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو