زمان انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ -

بروجردی :

اردوغان به جای فرافکنی مشکلات ترکیه را حل کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اردوغان در مسیری قرار گرفته که به منافع ترکیه آسیب می زند، گفت: اردوغان به جای فرافکنی و قبل از اینکه ترکیه را دچار مشکلات بزرگتری کند، مشکلات داخلی خود را حل کند.

به گزارش سرای نور؛  علاءالدین بروجردی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید غضنفر رکن‌آبادی که عصر امروز در حسینیه فاطمه الزهرا(س) میدان سپاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال  مبنی بر اینکه آیا ثبت پیش نویس قطعنامه بسته شدن پی ام دی به معنای حل مسئله پی ام دی است گفت: اصل پی ام دی برای ما محوری است و اگر این مسئله حل نشود قطعا برجام اجرا نخواهد شد.

وی افزود: در بازدیدی که از نطنز و اراک داشتیم و این بازدید ها توسط کمیسیون ادامه خواهد داشت این مسئله نکته ای محوری است. اگر این اتفاق واقع نشود برجام که برای آنها بسیار مهم است اجرا نخواهد شد و پرونده پی ام دی باید کاملا بسته شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ادعای اردوغان پیرامون تماسش با رئیس جمهور ایران و تهدید وی  گفت: اردوغان متاسفانه در مسیری قرار گرفته که هم به ملت و هم به دولت ترکیه ضرر می زند. این حادثه ای که در ارتباط با جنگنده روسیه که در حال بمباران تروریست های داعشی بود، افتاد هم یک خطایی بزرگ بود.

وی با بیان اینکه ترکیه می توانست با یک عذرخواهی مشکل را حل کند، تصریح کرد: آنها با قطع صدور گاز روسیه به ترکیه و وضع تحریم ها یک معضل جدی را مرتکب شدند. مشکل دوم وی لشگرکشی به خاک عراق است.

وی گفت: فکر می کنم اردوغان قبل از اینکه ترکیه را دچار مشکلات بزرگتری کند به جای فرافکنی و اظهارات غیر قابل قبول، مشکلات را در داخل خاک ترکیه حل کند.

بروجردی در خصوص پیگیری مجلس درباره فاجعه منا خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با دعوت از نماینده مقام معظم رهبری و همینطور رئیس حج و اوقاف جلسه ای را داشتیم که قرار داشت این بحث مهم همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جلسه دیگری برای آینده تنظیم خواهیم کرد، ادامه داد: آنچه که محوری و مهم بوده نظر مقام معظم رهبری درباره تشکیل کمیته حقیقت یاب است و این مراسم را ما هر ساله خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل شود که شاهد تکرار این مسائل نباشیم، تصریح کرد: ابعاد این موضوع باید روشن شود و این پیشنهاد به سازمان حج و زیارت داده شد که از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده اند برای حضور در تهران دعوت شوند.

بروجردی گفت: بر اساس آن چیزی که آقای قاضی عسگر به بنده فرمودند، این دعوت صورت گرفته و این کار بسیار مهم است. حقیقت یابی آن چیزی که اتفاق افتاده، پیگیری حقوق این عزیزان، مطالبات ما از دولت عربستان و جلوگیری از تکرار این فاجعه حائز اهمیت است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو