پایگاه خبری سرای نور
  • صفحه اصلی
  • اخبار شهرستان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ورزشی
۸ آبان, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
  • اخبار شهرستان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ورزشی

نوع و آمار را وارد کنید برای جستجو

بدهی ۱۵میلیاردی فدراسیون فوتبال، بدون جریمه‌ها

به گزارش سرای نور؛ با آموزش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد خصوصی سازی، باشگاه‌ها بیشتر از قبل  آنچه قانون به آنها تعلق داده را مال خود می‌کنند که ادامه این روند بلیط فروشی و اسپانسر محیطی را هم...

کد خبر :10615 آبان 1, 1395
چاپ
1 Views
0 نظر

به گزارش سرای نور؛ با آموزش‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد خصوصی سازی، باشگاه‌ها بیشتر از قبل  آنچه قانون به آنها تعلق داده را مال خود می‌کنند که ادامه این روند بلیط فروشی و اسپانسر محیطی را هم شامل می‌شود

افشین پیروانی که چندی پیش مصاحبه کرد و از دولت خواست به تیم ملی کمک کند در توجیه اینکه چرا چنین اظهار نظری داشته خبر از بدهی ۱۵ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال داد و تاکید کرد که وقتی فدراسیون نمی تواند هزینه های تیم ملی را تامین کند باید دست به دامن رئیس جمهور شویم.

این مسئله در شرایطی عنوان شد که فدراسیون فوتبال پس از ورود به جنگ سامانه ای مقابل استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی شکست خورد و عملا هم سامانه درآمدزایی را از دست داد و هم تبلیغات دور زمینش پس از این اتفاق بی مشتری شد.

ضمن اینکه منتفی شدن قرارداد با فناپ که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به فدراسیون داده بود و ۱۵ میلیارد تومان هم چک تضمین شده بانکی داده بود و همچنین جریم های ناشی از لغو قرارداد با جیووا و مصاحبه کی روش علیه داور استرالیایی را هم باید به این بدهی ها اضافه کرد.

در این رابطه اما باید چنین نوشت: منابع مالی فدراسیون فوتبال با پیشروی قوانین خصوصی سازی پس از اصرار کنفدراسیون فوتبال در حال محدود شدن هستند. در واقع پس از اعزام سوزوکی توسط کنفدراسیون به ایران جهت آموزش و برآورد وضعیت باشگاه ها برای صدور مجوز حرفه ای در ایران، هر روز اجرای آن قوانین در حال مستقل تر کردن باشگاه هاست و گرفتن حقوقی که تا قبل از حضور سوزوکی در ایران  برای باشگاه ها شناخته شده نبود.

صرف نظر از حق پخش تلویزیونی که هنوز برای باشگاه ها محل دعواست و به نتیجه نرسیده، باشگاه ها در حال به چنگ آوردن دیگر حقوق خود از جمله بلیط فروشی و سامانه‌ها هستند و البته در برخی موارد فروش کالاهای تولیدی خود در موارد خصوصی و صنعتی.

فدراسیون فوتبال پس از ورود به بخش سامانه ای متوجه شد که امروز باشگاه ها حقوق خود را می شناسند و به این ترتیب سامانه و هواداران خودشان را دو دستی تقدیم به باشگاه های دیگر جهت درآمدزایی آنها نمی کنند. این رویه در سال های آتی هم گسترش پیدا خواهد کرد و بعید است که بلیط فروشی هم طی سال های آتی در اختیار سازمان لیگ باشد کما اینکه همین امروز هم برخی از باشگاه ها بلیط فروشی را خودشان انجام می دهند.

اگر درست نگاه کنیم متوجه می‌شویم که باشگاه ها با آموزش های کنفدراسیون آسیا آگاه شده اند و کم کم مطالبات و حقوق خودشان را می‌خواهند و هر چقدر که بیشتر از حقوق خود با خبر می‌شوند دیگران کمتر می توانند از حقوق آنها چیزی برای خود یا مجموعه خودشان بکنند.

بلیط فروشی و سامانه که سهل است. به زودی آنها فضای ورزشگاه اختصاصی خود را هم برمی دارند و برای خودشان تبلیغات محیطی می گیرند.

شاید بهتر باشد فدراسیون فوتبال برود و ببیند که در کشورهای دیگر منایع درآمد فدراسیون ها چیست چون آنچه تاکنون فدراسیون بر داشت می کرده سهم و حق باشگاه ها بوده و مثلا فدراسیون فوتبال انگلیس هرگز نمی تواند حتی به این فکر کند که در اولدترافورد برود و تبلیغات محیطی برای بازی منچستر به در و دیوار بزند. آن تبلیغ ها هر چه که هست متعلق به خود منچستر است و ملک شخصی آنها.

منبع:مهر

هیچ نظر! یکی از اولین.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − یک =

نوشته‌های تازه

  • اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران
  • انقلاب دوم ایران تسخیر لانه جاسوسی است
  • نشست خبری راهیان نور جنوب در سپاه کربلا
  • روزی بانشاط برای نوری‌ها با تماشاخانه سیار
  • همایش چهره‌های ماندگار در شهرستان نور
  • صفحه اصلی
  • اخبار شهرستان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ورزشی
  • صفحه اصلی
  • اخبار شهرستان
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • ورزشی