زمان انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ -

شهیدی که آرزوی شهادت دعای قنوت نمازش بود

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی از رزمندگان و مدافعان حرم حضرت زینب(س) بود که در ایام ماه صفر و در دهه آخر صفر در حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی از رزمندگان و مدافعان حرم حضرت زینب(س) بود که همزمان با سه شهید دیگر مازندرانی در دهه آخر ماه صفر در حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی از جمله شهدایی بود که ارادت خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت را در دل داشت و همین ارادت موجب شد تا از خانه و کاشانه خود برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه هجرت کرد.

 

به گزارش سرای نو ر؛شهید عبدالرحیم فیروزآبادی در سال ۶۴ در شهرستان نکا از خانواده‌ای متدین و مذهبی با پدری اهل تقوا به‌نام ابراهیم فیروزآبادی و مادری متدین و مومنه فاطمه مفتیان به‌دنیا آمد و از همان ابتدای طفولیتش مهربان و خودجوش بود و احترام فراوانی برای اطرافیان قائل بود.

این شهید، دوران تحصیل خود را در این شهرستان به پایان رساند و سپس جذب دانشگاه افسری امام حسین(ع) شد و بعد از آن جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در لشکر ۲۵ کربلا و گردان صابرین خدمت کرد و ماموریت‌های فراوانی را با دلیرمردی و توانمندی فراوان انجام داد و در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام به شهادت که آرزوی همیشگی‌اش بود نائل شد.

این شهید بزرگوار در سال ۹۰ با معصومه گل‌دوست از بانوان مومنه این دیار ازدواج کرد و ثمره این ازدواج، دو فرزند دختر یک و چهارساله است.

عبدالرحمان فیروزآبادی برادر بزرگ شهید عبدالرحیم فیروزآبادی در رابطه با خصوصیات رفتاری و اخلاقی این شهید گفت: شهید عبدالرحیم در مهربانی و احترام به دیگران بی‌نظیر بود و هیچ‌گاه بی‌احترامی نسبت به کسی از او ندیدیم و احترام همه را نگه می‌داشت.

وی اظهار کرد: شهید عبدالرحیم فیروزآبادی عاشق شهادت بود و انگشتری عقیقی در دست داشت که همواره در قنوت نگین آن را بر می‌گردادند و در قنوت نمازش «اللهم ارزقنی شهاده فی سبیلک» را آرزو می‌کرد، خداوند دعایش را مستجاب کرد و به سوی معبودش شتافت و به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود، رسید.

برادر شهید فیروزآبادی در رابطه با آخرین دیدار با این شهید گفت: شب قبل از رفتنش به منزل ما آمدند، برای خداحافظی من به او گفتم تو تازه از ماموریت پیرانشهر آمدی و در شرایط کنونی و دارا بودن دو فرزند کوچک و مریض دلیلی ندارد که بروی، بمان و بعد برو که گفت: نه من باید بروم و رفت و به شهادت رسید.

وی ادامه داد: آخرین دیدار ما برای صبح و زمان عزیمتش بود که به محل کار من آمد و سوئیچ ماشینش را به من داد و گفت من می‌روم و این ماشین را در پارکینگ بگذار و بعد از آن رفت و به آرزویش شهادت رسید که امیدواریم نصیب همه ما شود.

این برادر شهید گفت: من و عبدالرحیم با هم بزرگ شدیم و تمام دوران زندگی را با هم بودیم و در تمام دوران زندگی‌اش جز مهربانی و ادب از او ندیدم و در همه زمینه‌ها فعالیت داشت و بیش فعال بود و در مسجد یک پای ثابت برای پذیرایی، دسته‌روی‌ها و عزاداری برای ائمه اطهار(ع) بود و امانتی از جانب حق نزد ما بود که به سوی حق رفت.

سپاه نکا و بسیجیان نکا هیچ‌گاه چهره خندان، دل مهربان و احترام عبدالرحیم را از یاد نمی‌برند، دوستان، هم‌رزمان و بسیجیان آخرین دیدار با او را به‌خوبی به یاد دارند که در مانور الی بیت‌ا‌لمقدس امسال در زمین ورزشی سردار طوسی نکا چگونه جانانه مانور انجام می‌داد و با روی خوش، در دل‌ها جای می‌گرفت.

امید خلیلی، مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه نکا نیز اظهار کرد: این شهید والامقام و ارزشمند از روابط عمومی بسیار بالا و عالی برخوردار بود و با توجه به اینکه مربی آموزشی در سپاه بود، در تمام مواقعی که با ایشان ارتباط داشتیم جز ادب و احترام چیزی از او ندیدیم.

وی گفت: این شهید بزرگوار بسیار مبادی آداب بود که افراد را به خود جذب می‌کرد، روحیه و حال و هوای متفاوتی داشت و روحیه دیگری نسبت به بقیه داشت و روحیه شهادت‌طلبی از جمله ویژگی‌های مهمی بود که در ایشان وجود داشت و با توجه به شوق شتافتن به معبود، در همین راه به شهادت رسید و به دیار معشوق و معبودش شتافت.

در میان مومنان مردان بر سر عهد و پیمانی که با خدا بستند ثابت قدم ایستادند و بعضی از آنها در این راه به شهادت رسیدند و بعضی‌های دیگر نیز همچنان در انتظارند و دعای «اللهم ارزقنی شهاده فی سبیلک» دعای قنوت‌شان و شب و روزشان است و ما نیز آرزوی داریم شهادت در راه خدا نصیب حال‌مان شود.

عبدالرحیم فیروزآبادی از شهرستان نکا از جمله چهار شهید مازندران است که دو روز گذشته در درگیری‌های سوریه به شهادت رسید و مراسم وداع با این شهید ارزشمند و گرانقدر، امشب همزمان با شب رحلت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، با حضور دل‌دادگان به شهید و شهادت در مصلی نکا برگزار می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تشییع این شهید بزرگوار، پنج‌شنبه ۱۹ آذرماه از ساعت ۹ صبح از جلوی سپاه ناحیه نکا (توپ‌خانه سابق) به سمت گلزار شهدای آبلو برگزار می‌شود.

شهیدان محرم‌علی مرادخانی از شهرستان تنکابن، مصطفی شیخ‌الاسلامی از شهرستان چالوس، روح‌الله صحرایی از شهرستان آمل و عبدالرحیم فیروزآبادی از شهرستان نکا از جمله شهدای مدافع حرم مازندران هستند که روز گذشته در درگیری‌های سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و مراسم تشییع پیکر این شهدا، بعد از ورود به کشور ۲۸ صفر برگزار می‌شود.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو