زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ -

باد و باران و رعد و برق در تهران و دامنه‌های البرز

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد امروز شمال غرب کشور و فردا تهران و دامنه‌های البرز شاهد بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

به گزارش سرای نور؛ سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر کرد به پیش‌بینی وضع هوای کشور طی سه روز پیش رو پرداخت.

بر اساس این اطلاعیه امروز سه‌شنبه در آذربایجان شرقی و شمال و نوار غربی آذربایجان غربی، بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نوار شمالی آذربایجان شرقی و نوار غربی آذربایجان غربی بارش برف پیش‌بینی شده است.

فردا چهارشنبه بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق وزش باد شدید در استانهای اردبیل، نواحی شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، زنجان و به تدریج در قزوین، البرز، تهران و از اواخر وقت در گلستان و خراسان شمالی و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و  وزش باد شدید به ویژه در بعد از ظهر و شب در ایلام، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و شمال بوشهر پیش بینی می‌شود.

این اطلاعیه برای روز پنجشنبه بارش باران گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی را اعلام کرد.

آن گونه که سازمان هواشناسی کشور در این اطلاعیه اعلام کرده روز های سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس به ویژه مناطق شمالی آن و از بعد از ظهر سه شنبه و طی چهارشنبه دریای خزر مواج و توفانی پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه دمای هوا در شمال غرب و شمال  و دامنه های جنوبی البرز بین ۵ تا ۱۰ درجه و پنجشنبه در شمال شرق کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت. کمینه دما به ویژه در مناطق کوهپایه ای در شمال آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و پنج شنبه در شمال شرق به صفر درجه سلسیوس یا کمتر کاهش می یابد و بارش در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز در بعد از ظهر و چهارشنبه شب به شکل برف خواهد بود و تردد در معابر به ویژه در جاده های کوهستانی در شرایط مه آلود و با لغزندگی جاده به سبب برف خواهد بود. این شرائط در چهارشنبه شب در جاده های کوهستانی چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

همچنین طبق این اطلاعیه درحال حاضر وزش باد شدید در استانهای همدان و مرکزی موجب تشکیل توده گردوخاک شده است که طبق تصاویر ماهواره و گزارشهای ایستگاه های هواشناسی مقدار دید افقی به کمتر از ۵ کیلومتر کاهش یافته است و انتظار می رود بعدازظهر امروز توده گردوخاک استانهای تهران، قزوین، البرز و قم را دربرگیرد و موجب کاهش دید افقی و افزایش غلظت گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

افزون بر این طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب تشدید وزش باد در جنوب عراق، کویت و سپس مناطق میانی عراق توفان گردوخاک تشکیل می‌شود که با احتمال بسیار مناطق غرب و جنوب غرب ایران را نیز در بر خواهد گرفت از این رو توصیه می شود، ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو