زمان انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ -

ناگفته‌هایی از نامه صالحی‌امیری به وزیر وقت اطلاعات در زمان فتنه

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط دولت به تشریح ابعاد نامه وی و ۸ نفر دیگر در زمان فتنه به وزیر اطلاعات پرداخت.

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مخالفت با سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شاید افرادی بگویند که کسانی معرفی شده اند از فیلترهای قانونی عبور کرده‌اند.

ذوالنور افزود: در بین ناطقین شاهد بودیم کسانی را محکوم کردند که یک برگ حکم علیه آنها وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: عزیزانی فرمودند تغییر در سه وزارتخانه ولایتمداری است اما توجه کنید که مقام معظم رهبری معیشت و اقتصاد مردم را در اولویت قرار داده اند. اگر در راستای بهبود آن نیز عمل کنیم نشانه ولایتمداری است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه امام (ره) فرمودند میزان، حال فعلی افراد است، گفت: امروز افراد را باید با نیازهای روز بسنجیم و این منطق که امروز را به خاطر دیروز نادیده بگیریم از نظر شرعی قابل تایید نیست.

ذوالنور با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون روحانیون با سه وزیر پیشنهادی گفت: دیروز در محضر سه عزیز بزرگوار مطالبی را مطرح کردم و تا دیروز بنایی نداشتم که به عنوان مخالف صحبت کنم و به آقای صالحی امیری عرض کردم به عنوان مخالف صحبت نخواهم کرد.

وی با اشاره به نامه ای که در دوران فتنه توسط صالحی امیری به همراه ۸ نفر به وزیر اطلاعات وقت یعنی محسنی اژه ای نوشته شده بود، افزود: این نامه به دنبال نامه آقای معین به اینها بوده است. خطبه های مقام معظم رهبری ۲۹ خرداد انجام شد.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: نامه ای که در وزارت اطلاعات وجود دارد مربوط به ۳۰ خرداد است یعنی بعد از خطبه های حضرت آقا. جواب بعد از ۳۰ خرداد تهیه می شود. آقای صالحی ابتدا منکر نگارش چنین نامه ای شد و بعد که اصرار کردم ایشان گفت تعرضی به نظام و ولایت و تاییدی بر فتنه در این نامه نبوده است.

ذوالنور با بیان اینکه به همین دلیل بنده عرض کردم حرف شما برای من حجت است و مخالفت شما صحبت نخواهم کرد، گفت: اما به متن نامه دسترسی پیدا کردم و آن را بررسی کردم که کاملا برخلاف فرمایشات ایشان است.

وی افزود: سکان وزارتخانه ای که در دین و فرهنگ مردم تاثیرگذار است باید به دست عزیزی باشد که مواضع محکم و اصولی در باورها و اعتقادات مردم داشته باشد و آن را به دست بگیرد، بنابراین بنده احساس کردم امروز باید وظیفه خود را انجام دهم.

نماینده مردم قم در ادامه گفت: در نامه ای که نوشته شده است ایشان فرموده اند دفاعی از فتنه گران نشده اما لازم نیست از فتنه گران دفاعی داشته باشد. نامه ۹ صفحه است و به امضای ۹ نفر هم رسیده است.

ذوالنور با بیان اینکه سکوت برخی از خواص ما گاهی بدتر از حرف زدن است، گفت: کسانی که همیشه سینه چاک ارزش ها و آرمان ها بوده اند اگر در دوران فتنه سکوت کردند مردم دچار تردید خواهند شد. باعث ایجاد تردید در موضع مردم می شود.

وی در ادامه گفت: مردم می گویند چه شده است که اینها حرفی نمی زنند یا نظام حق نیست، یا باطل آنطور که گفته می شود باطل نیست یا اینکه نیم کاسه هایی وجود دارد که ما خبر نداریم.

نماینده مردم قم تصریح کرد: سکوت خواص در فتنه پاشیدن بذر تردید در سرزمین دل های مردم است. تا زمانی که فتنه گرها در مسیر فتنه قرار دارند، فتنه وجود دارد. تا زمانی که خواص اهل حق موضع خود را در برابر فتنه شفاف نکنند این نگرانی وجود دارد.

چرا برخی اصرار دارند فتنه را به یک اعتراض انتخاباتی کاهش دهند

ذوالنور ادامه داد: مقام معظم رهبری در تاریخ ۹۵.۴.۲ می فرمایند در شرایط فتنه همچون مسائل سال ۸۸ نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش موجب تقویت فتنه شود و همچنین مقام معظم رهبری ۱۰ روز بعد یعنی در تاریخ ۹۵.۴.۱۲ می فرمایند موضع من در مورد فتنه ۸۸ همان است و بر روی این موضع حساس هستم.

وی با تاکید بر اینکه چرا اصرار دارید چیزی که با حیات نظام بازی می کند از حافظه تاریخی حذف شود  وآن را تنزل به یک اعتراض انتخاباتی دهید، گفت: ما می خواهیم روی چه چیزی سرپوش بگذاریم؟ چرا از حقایق فرار می کنیم ما نباید این را کوچک بشماریم.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: اگر شما می توانید یک نفر از سران نظام سلطه را پیدا کنید که به نفع فتنه‌گران وارد موضع گیری نشده باشد. در چنین وضعیتی مگر می شود ما بی تفاوت باشیم. امام (ره) فرمود اگر دشمن از شما تعریف کرد به حقانیت خود شک کنید و اگر دشمن نسبت به شما بدگویی کرد بدانید که در مسیر درستی قرار دارید.

وی با تاکید بر اینکه در دوران فتنه کدام رسانه دشمن را سراغ دارید که تمام قد در کوبیدن خط انقلاب و دفاع از فتنه و فتنه گران ورود پیدا نکرده باشد، گفت: چرا باید آن را در حد یک اعتراض انتخاباتی مطرح کنیم.

ذوالنور خطاب به صالحی امیری افزود: اگر می گوییم فصل الخطاب مقام معظم رهبری است چرا بعد از خطبه ۲۹ خرداد ایشان این چنین نامه ای باید نگارش و ارسال شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه این آقایان حرکت فتنه گران را توجیه کرده اند، ادامه داد: در صفحه ۴ این نامه مطلبی وجود دارد که به معنای دفاع از کسانی است که بانک ها را آتش زده و آدم کشتند، چادر را از سر زنان مردم برداشته و مراکز نظامی را مورد هجوم قرار داده اند و مسجد آتش زده اند.

سوابق صالحی امیری امنیتی- اقتصادی است نه فرهنگی

وی افزود: این مطلب اگر دفاع از فتنه و اصحاب فتنه محسوب نمی شود باید اسم آن را چه بگذاریم؟

ذوالنور با اشاره به مطلبی در صفحه ۶ این نامه گفت: ما با اتکا به بینشی که بیان داشتیم و باوری که از آن یاد کردیم خود را پیرو و مدافع صدیق ولایت فقیه در قامت و شانی که امام به آن قوام بخشیده می دانیم.

نماینده مردم قم گفت: در دوران فتنه که مقام معظم رهبری در راس نظام است این حضرات در نامه ای ۹ صفحه ای حتی یک جایی در تبعیت از مقام معظم رهبری نکته ای نیاورده و حتی از ایشان یاد نکردند و در این نامه نظام را محکوم به بی تدبیری کردند.

وی در پایان با اشاره به سوابق تحصیلی صالحی امیری گفت: تحصیلات برادر عزیزم هیچ ارتباطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. ایشان در وزارت اطلاعات و دادگاه ارتش خدمت کرده اند و سوابق کارهای اقتصادی هم دارند و در شرکت های متعدد اقتصادی فعال بوده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو