زمان انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ -

جزئیات مرگ زن باردار در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تشریح شد

جزئیات مرگ یک مادر باردار در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری توسط رئیس بیمارستان تشریح و طی آن اعلام شد که در این خصوص هیچگونه کم کاری از سوی کادر درمانی صورت نگرفته است.

به گزارش سرای نور؛ اوایل آبان‌ماه سال جاری، زن ۲۸ ساله‌ای به نام «م. ه» برای انجام وضع حمل طبیعی به زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) ساری مراجعه کرد و پس از چند ساعت، به رغم عمل موفقیت‌آمیز و در آغوش گرفتن فرزند به دلیل خونریزی شدید داخلی فوت کرد.

دکتر میثاق شفیع زاده رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری درنشست خبری با خبرنگاران درخصوص جزئیات مرگ  زن بارداری که چند روز گذشته در این بیمارستان اتفاق افتاد با اظهار تاسف از مرگ این زن باردار گفت: این زن باردار۲۸ ساله در هفته ۳۷ بارداری با علایم خارش شدید در تاریخ یک آبان ماه ۹۵ به بیمارستان امام مراجعه کرده بود.

وی با بیان این که این خانم ۸ سال پیش به دلیل نارسایی دریچه قلب عمل باز قلب انجام داده بوده است افزود: پس از بررسیهای اولیه وتشکیل پرونده و انجام مشاوره های پزشکی، مراجعه کننده موردنظر بستری شد و این درحالی است که در هفته ۳۲ بارداری توسط متخصصین قلب مشاوره داده شد و به پرخطر بودن بارداری اشاره کرده بودند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با اظهار بی اطلاعی از جزئیات شرایط بیمار قبل از هفته ۳۲ بارداری  در شهر مشهد گفت: متخصصین قلب اخطار پر خطر بودن بارداری را داده بودند و تاکید مشاوره تیم پزشکی و متخصصین بر اجرای زایمان طبیعی بوده است.

دکتر شفیعع زاده تصریح کرد: زایمان به خوبی انجام شد اما پس از زایمان باوجود تلاش تیم پزشکی بیمار به دلیل نارسایی قلبی در شرایط  بیمار اختلال ایجادشد و فوت کرد.

وی متذکر شد: با توجه به پر خطر بودن بارداری جسد برای تکمیل اطلاعات به پزشکی قانونی فرستاده شد تا بررسیهای علمی بیشتری برای علت فوت انجام شود.

 شفیع زاده با رد برخی شایعات مبنی بر عدم رسیگی به بیمار باردار از سوی پرسنل و تیم پزشکی بیمارستان امام ساری عنوان داشت: بیمارستان امام خمینی(ره) ساری بزرگترین مرکز دولتی ومرکز تخصصی آموزشی زنان وزایمان است که به بیماران پر خطرخدمات می دهد و تمام پرسنل پزشکی بیمارستان انگیزه لازم و کافی را برای رسیدگی به بیماران دارند.

وی تاکید کرد: اگر مسولیت پذیری در بین پزشکان این مرکز نبود جلسه و کمیته های تخصصی تشکیل نمی شد و با توجه به عدم اعلام  نتایج پزشک قانونی قضاوت در مورد علل مرگ زود هنگام است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو