زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ -

اسرائیل پادگان نظامی استعمار قدیم و جدید است

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی پادگان نظامی استعمار قدیم و جدید است از مشارکت مشروط حزب الله در دولت آینده خبر داد.

به گزارش سرای نور؛  سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت حاج مصطفی شحاده فرمانده حزب الله لبنان در مجتمع فرهنگی اهل البیت اظهار داشت: ما در طول این سخنرانی از ریاست جمهوری و دوره جدید و دولت لبنان و اوضاع منطقه صحبت خواهیم کرد.

وی با اشاره به حاج مصطفی شحاده فرمانده حزب الله لبنان اظهار داشت: حاج شحاده در ابتدای شروع به کار مقاومت در فعالیت های مربوط به مقاومت بسیار سهیم بود و تمامی جوانی و عمر خود را در این مسیر سپری کرد. حاج مصطفی مسئول نظامی حزب الله در منطقه غربی بیروت بود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در سال ۱۹۸۷ و در پی جنگ داخلی، حادثه دردناکی در منطقه «فتح الله» رخ داد که بر اثر آن ۱۸ نفر از جوانان از جمله حاج شهاده به شهادت رسیدند. در گذشته برخی در سوریه خواهان فتنه انگیزی با حزب الله بودند برخلاف «حافظ اسد» رئیس جمهوری وقت سوریه که بر ضرورت وجود مقاومت تاکید داشت، برخی خواهان فتنه انگیزی میان حزب الله و ارتش لبنان هستند، جوانان ما در کشتار فتح الله توسط نظامیان سوری کشته شدند و پس از آن نیز ناآرامی های بسیاری رخ داد.

وی با بیان این مطلب افزود: در پی وقوع این حادثه، برخی جوانان بیروت و دیگر شهرهای لبنان تجمع کردند و شهید شحاده آن روز مسئول بود کسی که گلوله یا سخنرانی وی کل منطقه را به آتش می کشید و مشکلاتی را میان حزب الله و ارتش سوریه به وجود می آورد اما وی صبور بود و بدون اجازه حزب الله اقدامی انجام نداد و صبر را پیشه کرد تا فتنه ای به وجود نیاید که در راستای منافع اسرائیل باشد. شبانه به بیروت رفتیم تا با حاج شحاده و جوانان صحبت کنیم تا اوضاع آرام شود، این امر نیم ساعت بیشتر به طول نینجامید و شهید شحاده صبر و هوشیاری را در پیش گرفت. پس از آن با حافظ اسد تماس هایی برقرار شد و وی در جریان اتفاقات قرار گرفت لذا از آن زمان به بعد عنایت ویژه ای از سوی وی وجود داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: از سال ها پیش تاکنون گفته می شد حزب الله خواهان انتخاب رئیس جمهوری در لبنان نیست، ما همواره خواهان انتخاب «میشل عون» برای ریاست جمهوری لبنان بودیم. ایران و سوریه خواهان این بودند که انتخاب رئیس جمهور در لبنان ۱۰۰ درصد لبنانی باشد و [دخالتی در این امر وجود نداشته باشد] پس از انتخاب میشل عون صداقت ما آشکار شد و ما همواره بر انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور لبنان تاکید داشتیم. برخی گفتند حزب الله روی پرونده هسته ای ایران حساب باز کرده است و مانع از به نتیجه رسیدن پرونده ریاست جمهوری می شود اما ما گفتیم که در مذاکرات هسته ای ایران فقط موضوع هسته ای مطرح است و برای همه نیز روشن شد که سخن ما درست بود و آنها دروغ می گفتند.

وی در ادامه گفت: روزی که میشل عون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، تاریخ جدید لبنان آغاز شد، ما به میشل عون گفتیم که از تو حمایت می کنیم زیرا به تو و صداقتت، استقلالت و میهن دوستی ات ایمان داریم. میشل عون رهبری صادق، شجاع و ملی گرا است. همچنین باید از نقش مثبت و بزرگ «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در جلسه انتخاب رئیس جمهور قدردانی کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: طی روزهای گذشته از «سلیمان فرنجیه» به عنوان هم پیمانی شریف یاد کردیم. وی پس از انتخابش از سوی جریان المستقبل به عنوان نامزد ریاست جمهوری، فرصتتی برای انتخاب داشت اما همراه با ما پایبند بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نبیه بری بار دیگر ثابت کرد که ضامن وطن در شرایط سخت و دشوار است لذا باید وی را حفظ کرد. ضامن واقعی لبنان، صداقت تعهد میان رهبران سیاسی است. ما در برابر یک فرصت ملی بزرگ برای آغاز عهد جدید در کشور و تلاش برای حفظ لبنان در برابر بحران های فرا روی آن قرار داریم. تشکیل دولت وحدت ملی به نفع لبنان است.

وی اظهار داشت: در موضع نخست وزیری، حریری و یا شخص دیگری، کاندیدای ما نبود اما ما تمام تلاش خود را برای آغاز مرحله جدید و پیشبرد امور عرضه می کنیم. ما در دولتی که نبیه بری و جنبش امل شرکت نکند مشارکت نخواهیم کرد. هیچکدام از ما نمی خواهد روند تشکیل دولت را مختل کند بلکه این روند به صورت طبیعی طی می شود. در مورد پست ها و سهم های حزب الله و جنبش امل باید گفت که این امر در وجود نبیه بری معنا پیدا می کند و ما با ایشان رایزنی خواهیم کرد و وی مسئول این مذاکرات هستند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگر سخنان خود درباره یمن اظهار داشت: اتهامی که به ارتش و کمیته های مردمی یمن درباره پرتاب موشک بالستیک به سوی مکه مکرمه زده می شود باید گفت که این اتهام کذب محض است و طرف هایی وجود دارند که این موضوع را رد کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: به فضل تلاش های نیروهای امنیتی و ارتش و مقاومت لبنان و آگاهی و هوشیاری ملت لبنان در این کشور امنیت و ثبات برقرار است. ما باید به خاطر حفظ لبنان با یکدیگر همکاری کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم. اسرائیل پادگان نظامی پیشرفته استعمار قدیم است و جدید است، استعمار جدیدی که امروزه در آمریکا متبلور شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: بیانیه بالفور باعث تاسیس اسرائیل شد اما امکان ندارد این رژیم باقی بماند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو