زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ -

منصور پورحیدری درگذشت

سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال ایران و استقلال پس از تحمل دوره بیماری چشم از جهان فروبست تا اهالی این رشته خصوصا هواداران باشگاه استقلال را عزادار کند. وی به پدر استقلال مشهور بود.

به گزارش سرای نور؛ منصور پورحیدری مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال که سابقه سرمربیگری در هر دو تیم را هم در کارنامه داشت و به افتخارات زیادی هم دست پیدا کرده بود، پس از تحمل یک دوره بیماری سخت امروز در سن ۷۱ سالگی چشم از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت.

منصور پورحیدری بهمن سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد. تیم فوتبال دارایی نخستین باشگاه رسمی پورحیدری در سن ۱۷ سالگی بود و در سال ۱۳۴۵ به تاج (استقلال) آمد و تا سال ۱۳۵۴ به طور رسمی بازی کرد و از آن به بعد در کسوت کمک مربی، سرمربی و مدیر فنی در خدمت استقلال بود.

پست پورحیدری دفاع راست بود و ۹ سال در تیم تاج (استقلال) بازی کرد و با این تیم در سال ۱۳۴۹ عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

پورحیدری همچنین در مقام بازیکن به ۳ عنوان قهرمانی باشگاه‌های تهران، قهرمانی باشگاه‌های ایران، قهرمان جام دوستی و اتحاد، سه دوره قهرمان جام میلزهند و کسب مقاوم سومی جام باشگاه‌های آسیا دست یافته است.

وی با ۵ دوره حضور در رقابت‌های آسیایی با ۳۲ مسابقه به عنوان سرمربی، رکورددار تاریخ باشگاه استقلال است. در این ۵ دوره، یک مقام قهرمانی، یک مقام نایب قهرمانی و یک مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا و همچنین دو مقاوم چهارمی جام در جام باشگاه‌های آسیا را با تیم استقلال در کارنامه دارد.

پورحیدری در ۳۰۹ مسابقه رهبری استقلال را با حکم سرمربیگری بر عهده داشته و ۸۱ بار نیز به عنوان مربی در خدمت آبی پوشان بوده و همچنین رکورددار بازی‌های آبی و قرمز است.

منصور پورحیدری باسابقه‌ترین مربی ایرانی است و سرمربیگری تیم‌های استقلال تهران، الاهلی دوبی، پاس همدان و تیم ملی فوتبال کشورمان را در کارنامه دارد. برخی از افتخارات دوران مربیگری منصور پورحیدری:

* سه دوره قهرمانی باشگاه‌های تهران
* دو دوره قهرمانی در رقابت‌های جام آزادگان
* نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا
* دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران
* قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۰
* قهرمانی در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۹۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو