زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

چه کسی باید به اوضاع رسیدگی کند؟

خواب مسئولان و حال وخیم رشته مادر/ دو ورزشکار دیگر از ایران رفتند

درحالی که مسئولان به مهاجرت دو ژیمناست واکنشی نشان ندادند دو ورزشکار دیگر رشته مادر هم که شرایط در ایران را مناسب نمی دیدند راهی اتریش شدند تا فعالیت‌شان را در این کشور ادامه دهند

به گزارش  سرای نور؛ورزش ژیمناستیک اگرچه رشته ای مادر و پایه و البته حائز اهمیت در کشورهای پیشرفته است اما در ایران کمتر به آن توجه می شود و شرایط تا حد زیادی نابسامان است.

ژیمناستیک ایران به ویژه در چند سال اخیر سیر نزولی را طی کرد و کمتر مسئولی نیز دغدغه فعالیتهای این رشته و البته حضور در میادین بین المللی را داشت. کار تا جایی پیش رفت که حسرت المپیکی شدن این رشته از مرز ۵۰ سال نیز گذشت و مسئولان این فدراسیون نیز در کمال آرامش به کار خود ادامه می دادند چرا که بازخواستی در کار نبود.

همه اینها در حالی بود که ژیمناستیک ایران مملو از استعدادهای نابی بود که بسیاری از آنها در صورت توجه می توانستند به مدال آسیایی برسند و چه بسا در تک وسیله شانس کسب مدال جهانی و المپیک را هم داشتند. ادامه بی توجهی ها در این رشته مادر کار را به جایی رساند که ورزشکاران شاخص این رشته برای ادامه فعالیت خود به کشورهای خارجی مهاجرت کردند و تنها امیدوار به معجزه در این رشته بودند تا دوباره به میهنشان بازگردند.

پس از رفتن امین ارباب و مژگان تاجیک دو ژیمناست رشته ایروبیک از کشور، حالا دوباره خبر از مهاجرت دو ژیمناست دیگر به گوش می رسد. رضا فرخیان قهرمان ایروبیک و همچنین علی اروجی ژیمناست و البته مربی این رشته نیز برای ادامه فعالیت به کشور اتریش مهاجرت کرده اند.

بدون شک کسی حالا به دنبال مقصر نمی گردد چرا که دیگر کار از کار گذشته است. تنها می توان امیدوار بود که با روی کار آمدن وزیر ورزش و جوانان جدید فکری به حال این رشته شود. برگزاری هر چه سریعتر انتخابات این فدراسیون و مشخص شدن تکلیف ریاست و در کنار آن نظارت سختگیرانه به عملکرد این فدراسیون از جمله اولویت های وزارت ورزش و جوانان است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو