زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

راه اندازی بازارچه های مشاغل خانگی در مازندران ضروری است

استاندار مازندران راه اندازی بازارچه های مشاغل خانگی را برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان ضروری برشمرد.

به گزارش سرای نور؛ ربیع فلاح جلودار عصر یکشنبه در ششمین کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران، خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که در مشاغل خرد و خانگی ورود پیدا می کنند زنان سرپرست خانوار هستند لازم است برای پایداری این مشاغل، راه اندازی بازارچه های دائمی مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز رضایت از روند ارائه تسهیلات بسته رونق اقتصادی به واحدهای تولیدی استان،  اظهار کرد: جلساتی مشترک با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ، شهرستان‌ها و نشست‌هایی مشترک با مدیران بانک‌های استان برای تسریع در پرداخت تسهیلات داشتیم که همه اینها موجب شد پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان با سرعت خوبی انجام گیرد و استان به جایگاه اول در کشور دست یابد.

وی افزود:  تاکنون ۱۷۴ واحد تولیدی استان تسهیلات بسته حمایتی رونق اقتصادی را دریافت نکرده اند.

استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولیدی که بسته رونق اقتصادی دریافت می کنند   غیر از فرمانداری ها از سوی برخی دستگاه های اجرایی استان هم صورت گیرد، گفت: همکاری مدیران برخی از بانک های استان در حوزه اعطای بسته رونق تولید، قابل تقدیر است زیرا  این مدیران علی رغم محدودیت های موجود، بیشتر از سایر بانکهای استان، درخشیدند.

فلاح جلودار، با اعلام اینکه انتظار داریم  تعهدات اشتغال بسته رونق اقتصادی از این میزان رشد بیشتری پیدا کند، افزود: تاکنون اشتغال ایجاد شده  از محل واحدهای تولیدی ۱۲درصد از مجموع اشتغال تعهد شده بوده است.

وی، در خصوص آمار اشتغال خرد و خانگی استان، گفت: این نوع اشتغال از محل تبصره ۲۶ بودجه و اعطای تسهیلات به طرح های خرد و خانگی اقتصادی صورت می گیرد که دستگاه ها و نهاد هایی همچون، فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و …افراد را به بانک های عامل معرفی می کنند و نظارت بر نحوه استفاده از این تسهیلات هم از سوی همین دستگاه ها و نهاد ها صورت می گیرد.

استاندار مازندران، افزود: میزان اشتغال این بخش در سال گذشته ۱۵هزار شغل خرد و خانگی بوده است و امیدواریم با وحدت و پیگیری دستگاه های متولی، این آمار در سال جاری نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی از بیکاران استان فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، گفت: با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های خوب حوزه “آی تی” و “آی سی تی” استان،  برای اشتغال این افراد راهی جز توجه به ایجاد    مشاغل پایدار حوزه ” آی تی” و “آی سی تی ” نداریم  لذا در این راستا تفاهم نامه ای چند جانبه بین استانداری ،۱۸ شرکت بزرگ ملی بخش” آی سی تی “و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  امضاء شده  و  با جدیت اجرای مفاد  این تفاهم نامه را (  ایجاد اشتغال پایدار) ،دنبال می کنیم.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال مازندران، ضمن تاکید بر توجه بر  مهارت آموزی و شتاب گیری  فعالیت های فنی و حرفه ای در این بخش، گفت: در کارگروه بعدی اداره کل فنی و حرفه ای استان  و بسیج سازندگی گزارش عملکرد حوزه اشتغال استان را ارائه کنند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو