زمان انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ -

مخالفت ۹ نماینده مازندران باتبدیل امیرآباد به منطقه آزادصحت ندارد

نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه گفته شده ۹ نماینده مازندران مخالف منطقه آزادشدن بندرامیرآباد هستند به اعتقاد من چنین چیزی نیست.

به گزارش سرای نور؛ عبدالله رضیان عصر یکشنبه در ششمین کارگروه تخصصی اشتغال مازندران در سالن شماره یک استانداری مازندران با انتقاد از وضعیت شهرک های صنعتی در استان گفت: وضعیت شهرک های صنعتی مازندران رضایت بخش نیست.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه ۲۰ درصد شهرک های صنعتی مازندران فعال هستند و  در ۸۰ درصد شهرک های صنعتی استان آسیب داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با  اعلام اینکه  وضعیت صنعت مازندران،   وضعیت مطلوبی نیست و باید در این حوزه آسیب شناسی صورت گیرد، بر ضرورت بررسی هر یک از  واحدهای صنعتی استان به طور مجزا  تاکید کرد.

رضیان، با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت بیکاران  استان را فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، گفت: وضعیت اشتغال های موجود در صنایع استان، پاسخگوی نیاز فارغ التحصیلان ما در مقاطع دکتری و ارشد نیست اما در برنامه ششم توسعه در بخش صنعت پیش بینی هایی صورت گرفته و مواد خوبی تدوین شد که امیدواریم منجر به رفع مشکلات جوانان ما در حوزه اشتغال شود.

وی، با یادآوری اینکه در حوزه  اشتغال های وابسته به گردشگری انتظار ما بیشتر از وضعیت کنونی است، گفت: در بخش کشاورزی نیز باید با ایجاد زیرساخت مناسب زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این بخش را مرتفع کنیم.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، یکی از ظرفیت های مغفول مانده مازندران را صنایع دستی عنوان کرد و گفت:  تولید کنندگان این بخش از عدم وجود بازارچه ای دائمی  برای عرضه و فروش، گله هایی داشتند و انتظار داریم به شهرداری های  تکلیف شود تا درباره راه اندازی بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی استان، ورود پیدا کنند اگرچه در نگاه قانونگذار این وظیفه به شهرداری ها مکلف شده است.

رضیان در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی به بخش صنایع دستی قابل توجه نیست  و لازم است در این  خصوص با توجه به ظرفیت استان اقدام شود.

وی در بخش دیگری درباره، اعلام بندر امیرآباد به منطقه آزاد و مخالفت ۹ نماینده استان در این خصوص، گفت: برای نهایی شدن، این موضوع باید در دولت کارشناسی شود و در مجلس و کمیسیون ها نیز فرآیندی را طی کند و البته نمایندگان باید در جهت رفع این مشکل اجماع کنند و به کارشناسی ها احترام بگذاریم.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه گفته شده ۹ نماینده استان مخالف هستند به اعتقاد من چنین چیزی نیست در عین حال در اولین فرصتی که مجمع نمایندگان با استاندار جلسه برگزار کرد بایستی استاندار محترم این موضوع را مدیریت کند زیرا اگر اینبار مجلس درباره مازندران ومنطقه آزاد آن به نتیجه نرسد، دیگر به هیچ وجه اتفاقی برای استان در بحث منطقه آزاد نخواهد افتاد.

رضیان افزود:  نمایندگان ۹ استان دیگر اصرار دارند که دولت  لایحه منطقه آزاد را به مازندران ندهد در حالیکه ما دنبال گرفتن این لایحه از دولت برای مازندران هستیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو